Hij begon als matroos en uiteindelijk steeg hij tot Luitenant Constabel op de HMS. De Ruyter.
Waar die gevaren heeft weet ik helaas niet, maar mijn oma zegt ergens bij Indonesië in de tweede wereldoorlog.
Maargoed, het schijnt dat er op dat schip muiterij is gepleegd en dat hij toen van zijn rang is afgezet, en toen hij terug kwam was zijn vrouw (mijn overgrootmoeder) overleden doordat duitse artsen haar teveel uranium toedienden voor haar kanker.
Maargoed, hij kwam thuis met een grote truck met "moffenhoeren" en toen stapte hij uit, en toen vroeg hij waar zijn vrouw is, en mijn oma en haar zussen en broer wezen naar het grote schilderij van haar, ze was dus dood.
Een tijd later ging overgrootvader met een "moffenhoer" om, en is er later mee getrouwd als het goed is.
Dit speelde zich allemaal af aan het einde van de oorlog, eind 1944.
Ik heb zelf nog een foto van mijn overgrootmoeder, enkele dagen voordat ze stierf, best eng... (ik heb nog heel veel foto's van overgrootmoder uit de oorlog)
Daarnaast heeft mijn opa als krijgsgevangene in Frankrijk gewerkt zegt mijn oma.
En heeft mijn andere opa als soldaat in Grebben Bergen (o.i.d) gevochten, en het schijnt dat op een gegeven moment de kogels van mijn opa op waren

En meer weet ik niet meer wat me oma verteld heeft.
Maargoed dit is het verhaal van mijn oma wat ik geschreven heb

En het is niet met allerlei schietscenes enzo maar het geeft wel een beeld van een normaal gezin tijdens de oorlog.