Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
SoldierToTheDeath schreef:
Partijen: Verenigde Staten
Sterkte:
400 tanks
Verliezen:
733 tanks
Partijen: Duitsland
Sterkte:
600 tanks
Verliezen:
700 tanks
Dit valt me nu pas op, Ivo, maar deze getallen gaan echt helemaal nergens over!
Beste kinderen, jullie moeten later proberen de wereld zo mooi te maken als de gevallenen die voor jullie hadden willen maken! Prinses Wilhelmina (maart 1960)
Misschien even ietsje doorlezen Bigshot daar is al een verklaring voor gekomen; de Amerikanen hadden aan het begin van de slag 400 tanks tot hun beschikking, maar ze kregen natuurlijk versterking
Go, tell the Spartans, stranger passing by,
That here, obedient to their laws, dead we lie. —
King Leonidas at Thermopylae
Mike.H schreef:Kan zijn dat ze bij de aanvang van de slag 400 tanks tot hun beschikking hadden en dat er later versterkingen bij zijn gekomen? Dit lijkt mij het waarschijnlijkste.
Na mijn opmerking...
Mike.H schreef:Misschien even ietsje doorlezen Bigshot daar is al een verklaring voor gekomen; de Amerikanen hadden aan het begin van de slag 400 tanks tot hun beschikking, maar ze kregen natuurlijk versterking
...dring je het op als een feit. Daar ben ik het niet mee eens.
Trouwens, deze cijfers hebben zonder bronvermelding bar weinig waarde!
Beste kinderen, jullie moeten later proberen de wereld zo mooi te maken als de gevallenen die voor jullie hadden willen maken! Prinses Wilhelmina (maart 1960)
Dat geeft Harro toch aan in bovenstaande link? Compleet met een duidelijke uitleg?
ik denk (ergens gelezen) dat de wagens op de achtergrond ergens buitwaren gemaakt vervolgens in brand waren gestoken lijken daar werden gelegd en die soldaat daar gefotografeerd hebben. eigenlijk pure duitse propaganda om te laten blijken dat het ardennenoffensief gelukt was.
it's not how many you write but what you write in the books of history