FOTO'S!!! TWENTE

De persoonlijke verhalen uit de oorlog & Historische Figuren
waffen SS
Lid
Berichten: 27
Lid geworden op: 27 feb 2007, 13:11

FOTO'S!!! TWENTE

Bericht door waffen SS »

Hallo allemaal,

Ik heb een vraagje...

Hebben jullie ook WO2 foto's van Twente Rijssen,Wierden,Almelo ect.
:arrow:
Is ook wel leuk dat je ook foto's kunt zien van al die verhalen. :wink:

alvast bedankt..

P.S. hoe verander je je naam??
Gebruikersavatar
Stefan
Lid
Berichten: 1606
Lid geworden op: 23 jan 2007, 19:13

Bericht door Stefan »

Over die foto's kan ik je niet helpen,

Je naam kun jij zelf niet veranderen,dat moet een forum administrator allèèn.Zelfs de Moderators kunnen dit niet.

En inderdaad lijkt me iedere naam beter dan "waffen SS"
Telemark
Lid
Berichten: 628
Lid geworden op: 30 aug 2006, 22:18

Bericht door Telemark »

mischien moet je de admin lief aankijken :wink:
Gebruikersavatar
mannerheim
Lid
Berichten: 910
Lid geworden op: 01 jan 2007, 14:54
Locatie: Limburg-Noord

Bericht door mannerheim »

Wie zijn gat brandt moe top de blaren zitten, waarom heb jij die naam eigenlijk gekozen?

Trouwens, duik eens in de boeken, daar zie je er zat. Ik weet de siuatie van Twente en Achterhoek niet. Is hier veel gevochten dan? Want dan kunne er boeken vol staan over alleen al een gemeente.
Audemus Jura Nostra Defendere
I Wish I was in Dixie, Hooray! Hooray!
Oi maamme, Suomi, synnyinmaa!
Gebruikersavatar
Mike.H
Lid
Berichten: 3298
Lid geworden op: 20 dec 2005, 21:54
Locatie: Apeldoorn

Bericht door Mike.H »

Jezus hey het is maar een naam? je maakt het gewoon voor jezelf erger als je je eraan gaat ergeren dus doe dit gewoon niet...
Go, tell the Spartans, stranger passing by,
That here, obedient to their laws, dead we lie. —
King Leonidas at Thermopylae
waffen SS
Lid
Berichten: 27
Lid geworden op: 27 feb 2007, 13:11

Bericht door waffen SS »

Ok, bedankt allemaal
Gebruikersavatar
Robert-Jan
Lid
Lid
Berichten: 382
Lid geworden op: 19 okt 2005, 19:32
Locatie: Rijssen
Contacteer:

Bericht door Robert-Jan »

Waar kom jezelf vandaan dan?

Ik heb ongeveer een 20tal foto's van Rijssen..

kijk op http://www.rijsseninbeeld.nl

Selecteer dan oorlog enzo, bevrijding ..

Dan vind je ze vanzelf..
-What if the hunter becomes the hunted?-
check out my collection: http://www.our-ww2-collection.tk
michaeln
Lid
Berichten: 1
Lid geworden op: 04 feb 2009, 16:37

Re: FOTO'S!!! TWENTE

Bericht door michaeln »

Mijn Oudoom (Slettenhaar) heeft er een heel boek over samengesteld, ook uit persoonlijke ervaringen. In dit boek komt bijna iedereen voor die iets tegen de Duitse bezetting heeft gedaan of iets heeft meegemaakt.

Het boek heet: In de schaduw van de adelaar. ongeveer 20-25 cm dik. Er zitten ook pagina's vol met foto's in, o.a. een heel item over de grootste bankoverval in die tijd (Almelo)
special air service
Lid
Berichten: 496
Lid geworden op: 07 feb 2007, 14:14

Re: FOTO'S!!! TWENTE

Bericht door special air service »

Hmm iemand nog een tip voor een boek over de omgeving Raalte? Heb momenteel alleen de Illegale tijd in Twente.
Airborne101
Lid
Berichten: 275
Lid geworden op: 14 dec 2008, 22:21

Re: FOTO'S!!! TWENTE

Bericht door Airborne101 »

special air service schreef:Hmm iemand nog een tip voor een boek over de omgeving Raalte? Heb momenteel alleen de Illegale tijd in Twente.
ik woon zelf in twente, en heb voor zover ik weet geen boek gevonden over raalte of andere steden, mede omdat ik me hiervoor niet interesseer.
maar omgeving raalte, tja, ik denk dat je al gauw aan twente 40-45 zit,, daar is volgens mij wel een boek van. Zo heet de titel als het goed is.
Hopelijk kun je hier wat mee.

Mvg Dion
in peace sons bury their fathers,, in war fathers bury their sons,
Gebruikersavatar
JimK
Lid
Berichten: 2214
Lid geworden op: 25 okt 2005, 16:34
Locatie: ergens in nederland
Contacteer:

Re: FOTO'S!!! TWENTE

Bericht door JimK »

Informeer even in je omgeving rond.

In bijna elke dorp is de laatste jaren of vroeger al wel een boek(je) uitgegeven mbt. de oorlog in die plaats. Vaak door een plaatselijk historicus of oudheidkundige vereniging.
Boeken over het oosten van het land, alle plaatsen, schaffen wij altijd aan. En geloof me, er zijn heel veel meer boeken dan je denkt, en daarbij ook nog vele foto's en verhalen. Plaatselijke bibliotheek al geprobeerd, misschien hebben ze daar iets, dan kun je gericht zoeken.
Succes.

Gr. Jim
special air service
Lid
Berichten: 496
Lid geworden op: 07 feb 2007, 14:14

Re: FOTO'S!!! TWENTE

Bericht door special air service »

Jim, zou jij mij misschien een lijst(je) kunnen sturen van de boeken over die omgeving?

Ik kan hier geen navraag doen over lokale boekjes over twente dan kijken ze me met scheve ogen aan. Het zijn hier dan ook maar veldkei bewoners natuurlijk :lol:
pistole38
Lid
Berichten: 252
Lid geworden op: 19 jan 2009, 22:35
Locatie: NH
Contacteer:

Re: FOTO'S!!! TWENTE

Bericht door pistole38 »

Een jaar geleden hadden ze een grote tentoonstelling over de bevrijding van Enschede in het gemeentehuis van Enschede.
Hier kon je digitaal allemaal fotoos van de oorlogsjaren en vooral van de bevrijding bekijken. Het was een aardig grote collectie.
Misschien dat je de gemeente kan emailen of je de fotoos digitaal mag overnemen!
http://www.pistole38.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
sturnbarnfurher
Lid
Berichten: 47
Lid geworden op: 10 mar 2009, 22:18
Locatie: gelderland

Re: FOTO'S!!! TWENTE

Bericht door sturnbarnfurher »

hij heeft gewoon intresse in de waffen ss.
denk ik maar aan foto.s kan ik je niet helpen.
Gebruikersavatar
Tommes
Lid
Berichten: 152
Lid geworden op: 24 sep 2008, 21:57

Re: FOTO'S!!! TWENTE

Bericht door Tommes »

Afbeelding
A Sherman tank of The Canadian Grenadier Guards, Almelo, Netherlands, 5 April 1945.

Afbeelding
Brigadier J.D.B. Smith inspecting the Canadian Berlin Brigade before the unit's departure for Berlin. Rijssen, Netherlands, 2 June 1945.

Afbeelding
Civilians greet Canadian troops of the Fort Garry Horse and the Régiment de Maisonneuve.

Afbeelding
Infanterie du Régiment de Maisonneuve traversant Holten en direction de Rijssen

Afbeelding
Infantrymen of The Argyll and Sutherland Highlanders of Canada outside a federal election polling booth, Almelo, Netherlands, 31 May 1945

Afbeelding
Lance-Corporal A.R. Labonté (right) of Le Régiment de Maisonneuve photographing Dutch children, Rijssen, Netherlands, 9 April 1945.

Afbeelding
Lieutenant W.J. Trump and Trooper W.H.G. Ritchie of The Fort Garry Horse offering chewing gum to a Dutch child after the liberation of Rijssen, Netherlands, 9 April 1945.

Afbeelding
Personnel of the [13th or 19th] Field Regiment, Royal Canadian Artillery (R.C.A.), examining a damaged German V-1 flying bomb launching ramp, Almelo, Netherlands, 5 April 1945.

Afbeelding
Infantrymen of Le Régiment de Maisonneuve riding on a Sherman tank of The Fort Garry Horse entering Rijssen, Netherlands, 9 April 1945.
Gezocht alles M.B.T Deventer/Schalkhaar 40-45
Plaats reactie