Mijn overgrootvader

De persoonlijke verhalen uit de oorlog & Historische Figuren
Plaats reactie
Gast

Mijn overgrootvader

Bericht door Gast »

hallo

mijn vader heeft mij onlangs veteld over mijn overgrootvader,die en verzetsman was,ik heb zelf weten uit te vogelen voor welke verzetgroepen hij actief was en in welk concentratie kamp hij vermoord is.
Nou vraag ik me af hoe ik het beste ik aan nog extra informatie kan komen over hem,iedereen die tips heeft stuur ze maar naar dit email adres xxx@xxx.com,ik zal gelijk ook nog zijn gegevens hier achterlaten voor iedereen,ik weet zelf dat de verzetsgroepen waar voor hij gewerkt heeft waren:voor god en de koning,en op wacht,en weet ik ook dat hij 4 dagen in scheveningen heeft vastgezeten en vervolgens naar vught en oranienburg is gebracht,alle gebode hulp zou ik zeer waarderen

Piet Baars (1904-1945). Bloemenhandelaar, actief in een aantal verzetsgroepen. Door verraad gearresteerd. Tijdens dodenmars uit het concentratiekamp Oranienburg met een nekschot afgemaakt.
Gebruikersavatar
PPL
Lid
Berichten: 1889
Lid geworden op: 24 okt 2002, 17:21
Locatie: Amsterdam

Bericht door PPL »

Email-adres verwijderd.
Zie: AfbeeldingSorry, wij zijn geen helpdesk of servicelijn

Topic Verplaatst naar #Persoonlijk
Afkomstig uit #Algemene Vragen

Cover up your face, you can't run the race.
The pace is too fast, you just won't last.
Gebruikersavatar
Bigshot
Lid
Berichten: 399
Lid geworden op: 12 sep 2005, 21:03
Locatie: Oldebroek
Contacteer:

Bericht door Bigshot »

Hoe moeten wij nu in contact komen met hem? Ik kan behoorlijk wat informatie aanleveren over het verzet en heb zeker aanknopingspunten voor deze persoon. PPL, als je het e-mailadres nog hebt, zou ik het zeker waarderen als je het zou doorsturen naar mij. Als dat niet lukt/mag dan zit er voor de Gast niets anders op dan zich te registreren en mij een PB'tje te sturen. Dan help ik hem/haar op die manier.

Zijn overlijdensplaats was Wittstock, op 25 april 1945. :)
Beste kinderen, jullie moeten later proberen de wereld zo mooi te maken als de gevallenen die voor jullie hadden willen maken! Prinses Wilhelmina (maart 1960)
special air service
Lid
Berichten: 496
Lid geworden op: 07 feb 2007, 14:14

Bericht door special air service »

Bigshot schreef:Hoe moeten wij nu in contact komen met hem? Ik kan behoorlijk wat informatie aanleveren over het verzet en heb zeker aanknopingspunten voor deze persoon. PPL, als je het e-mailadres nog hebt, zou ik het zeker waarderen als je het zou doorsturen naar mij. Als dat niet lukt/mag dan zit er voor de Gast niets anders op dan zich te registreren en mij een PB'tje te sturen. Dan help ik hem/haar op die manier.

Zijn overlijdensplaats was Wittstock, op 25 april 1945. :)
zou je mij dan misschien ook kunnen helpen? m'n opa heeft ook in het verzet gezeten en heeft ook in een doorvoer kamp (weet niet welke) in nl gezeten op de trein naar duitsland is hij met nog een paar anderen er uit gesprongen. enige aanknopingen die ik heb zijn z'n naam Arnold Fiselier en dat de hele verzets groep een lindje of medaile zouden krijgen en hebben geweigerd.

ik kan mijn opa nu nog moeilijk vragen aangezien hij 7 jaar geleden is overleden en hij er eigenlijk niet tot heel weinig over vertelde. aan m'n pa kan ik ook niet vragen aangezien die overleed toen ik 1 was. zoals je ziet weinig waar ik mee kan. als je zou kunnen helpen heel graag en alvast bedankt.

hij was volgens mij geboren op 2 november 1922 of 1923 het jaartal weet ik niet zeker
Gebruikersavatar
PPL
Lid
Berichten: 1889
Lid geworden op: 24 okt 2002, 17:21
Locatie: Amsterdam

Bericht door PPL »

Bigshot schreef:Hoe moeten wij nu in contact komen met hem? Ik kan behoorlijk wat informatie aanleveren over het verzet en heb zeker aanknopingspunten voor deze persoon. PPL, als je het e-mailadres nog hebt, zou ik het zeker waarderen als je het zou doorsturen naar mij. Als dat niet lukt/mag dan zit er voor de Gast niets anders op dan zich te registreren en mij een PB'tje te sturen. Dan help ik hem/haar op die manier.

Zijn overlijdensplaats was Wittstock, op 25 april 1945. :)
Onze Gast kan hier terug komen om de reacties op dit forum te lezen in dit topic.

Dit is een openbaar forum.
De kracht ligt hem erin dat we kennis met elkaar delen en openbaar maken om zo van elkaar te leren, ook als een gebruiker niet direct bij een onderwerp betrokken is maar wel meeleest.

Door email-adressen toe te staan (vooral bii ongeregistreerde leden), lopen we het risico een "vragen en antwoorden service" te worden.
Ondanks al jouw goede bedoelingen is dat niet de opzet van dit forum.

Hiernaast proberen wij (de staff) natuurlijk altijd onze community te vergroten.
Dat doel zouden we voorbij schieten als we de hier gestelde vragen per mail zouden gaan oplossen.
Helaas zou zo'n beleid in de hand werken dat mensen hier een vraag komen stellen die we vervolgens nooit meer terug zien....

Onze gasten/bezoekers hebben vragen, waar onze leden (waaronder jijzelf) antwoorden kunnen geven.
Als tegenprestatie zouden we graag zien dat hij/zij de eigen kennis daarna met ons gaat delen zodat hij/zij:
A) ons dingen leert die wij zelf nog niet wisten
B) vragen zal proberen te beantwoorden van leden of andere gasten (die dan hopelijk ook ons forum blijven bezoeken)
Zodat C) hij/zij bijdraagt aan de continuïteit van ons forum

Cover up your face, you can't run the race.
The pace is too fast, you just won't last.
Gebruikersavatar
Bigshot
Lid
Berichten: 399
Lid geworden op: 12 sep 2005, 21:03
Locatie: Oldebroek
Contacteer:

Bericht door Bigshot »

Dank voor de uitleg, PPL, ik begrijp jullie wel en ik ben het daar ook mee eens. Alleen heb ik zijn e-mailadres nodig. De gegevens en aanknopingspunten zijn het resultaat van ondertussen meer dan drie jaar lang onderzoek en contacten opbouwen. Behoorlijk wat informatie daarvan is nog nooit gepubliceerd en dat plaats ik hier echt niet, want dan is het volgende maand wel gepubliceerd en dan niet met mijn naam eronder... ;-) Als ik families kan helpen is het natuurlijk een andere zaak!

special air service, ik neem op een later tijdstip contact met je op, ben nu even druk!
Beste kinderen, jullie moeten later proberen de wereld zo mooi te maken als de gevallenen die voor jullie hadden willen maken! Prinses Wilhelmina (maart 1960)
special air service
Lid
Berichten: 496
Lid geworden op: 07 feb 2007, 14:14

Bericht door special air service »

geeft niks. al heel erg bedankt dat je wil en kan helpen.
Plaats reactie