Henk Feldmeijer

De persoonlijke verhalen uit de oorlog & Historische Figuren
Plaats reactie
Martine.
Lid

Henk Feldmeijer

Bericht door Martine. »

Ik moet voor geschiedenis een werkstuk maken over de WOII in Nederland. Als onderwerp heb ik Henk Feldmeijer gekozen en dan ga ik me vooral richten op zijn rol in WOII in Nederland. Nu is het "probleem" dat ik eigenlijk geen duidelijke boeken kan vinden over zijn werk bij de SS en dat terwijl ik voornamelijk alleen boeken als bron moet gebruiken bij m'n werkstuk. Ik heb wel titels gevonden, maar die kan ik vervolgens nergens hier in de omgeving in bibliotheken vinden.

Dus nu wil ik graag weten of iemand hier iets gedetailleerdere dingen weet over Feldmeijer's rol in de WOII (bij de SS) in Nederland en misschien zelfs nog wat internetsite's en/of boeken weet waar eventueel wat informatie staat die ik kan gebruiken.

Alvast heel erg bedankt! ;)
PPL
Lid

Bericht door PPL »

Verplaatst:
#Algemene Vragen -> #Persoonlijk

Cover up your face, you can't run the race.
The pace is too fast, you just won't last.
Kriegsmarine
Lid

Bericht door Kriegsmarine »

Martine.
Lid

Bericht door Martine. »

Ik ben inmiddels maar van onderwerp veranderd, want de informatie was te beperkt. Ik heb nu Anton Mussert als onderwerp, en die site, http://www.waffen-ss.nl, had ik zelf ookal gevonden en deze heeft al heel wat duidelijk voor me gemaakt. Maar in ieder geval bedankt voor je reactie! ;)

Nu vroeg ik me af, welke gevolgen, volgens jullie, Musserts daden voor het Nederlandse volk hadden en waarom.

Het was natuurlijk niet echt een verbetering voor het Nederlandse volk dat Mussert in zee ging met de Duitsers, omdat hij toch wel mee heeft geholpen bij de bezetting van Nederland lijkt me zo. Hoe denken jullie hierover?
Cas
Lid

Bericht door Cas »

Mussert was er van overtuigd dat hij de leider van het Nederlandse Staat zou worden en onder hem Nederland een onafhankelijk land zou blijven, onafhankelijk in de zin van dat Nederland niet bestuurd zou worden door een Duits Gezant (in dit geval Arthur Seyss Inquart).

Als je wat meer over de NSB wilt lezen zou ik kijken of je de het boek Verraad en Verzet uit de Lekturama serie kunt lenen van iemand hier staat toch wel wat info in over de NSB en collobratie van Nederlanders met Duitsland. Er is ook een deel van de Oorlogskranten gewijd aan Mussert met zijn Biografie, ik weet alleen niet welk deel.
Adoptant van:
T/5 Raymond Leon Miller 327th Glider Infantry Regiment 101st Airborn Division
Sgt Kurt Franzman 28th Inf. Reg 8th Infantry Division
John S. Williams 120th Inf. Reg 30th Infantry Division
Harrold Rogers 119th Inf. Reg 30th Infantry Division
Plaats reactie