Grootouders en passie

De persoonlijke verhalen uit de oorlog & Historische Figuren
Plaats reactie
pvt Herrie
Lid

Grootouders en passie

Bericht door pvt Herrie »

Beste allemaal,

Ik zal hier vertellen wie ik ben dat vind ik wel zo netjes als je ergens nieuw binnenkomt wandelen.
Mijn naam is patrick 28 jaar woon in zuid-limburg en heb met de paplepel de passie binnen gekregen voor de 2e wo.
Ongeveer een jaar of 20 geleden onder een wandeling met een van mijn grootouders door de natuur in simpelveld begon mijn opa te vertellen over de ervaringen van onze familie met de 2e wereldoorlog.
Van graven van loopgraven en tankdoorgangen tot het onder duiken om maar niet opgepakt te worden om te gaan werken.
Omdat mijn dorpje 2 km van de duitse grens verwijderd is liepen wij vroeger al langs de siegfriedlinie.
Na het zien van de zwart wit beelden van de Longest Day was ik verkocht. En na een bezoekje aan overloon werd de interesse alleen maar groter en kon het verzamelen beginnen.
Nu verzamel ik alles, breng zoveel mogelijk wetenswaardigheden, bunkers loopgraven in kaart. Bezoek musea in binnen en buitenland, ga naar beurzen (vorige week zaterdag nog in duiven geweest). Bezoekjes aan de ardennen en noem maar op.
Ik hoop graag mijn wetenswaardigheden te delen en ook nieuwe dingen te ervaren.
Ik verzamel van boeken tot dvd’s van beursaankopen tot bodemvondsten.
Ik hoop ook met mensen uit het zuiden van limburg in contact te komen.

Tot spreeks
gamer0004
Lid
Contacteer:

Bericht door gamer0004 »

Welkom op het forum, enne, met iedereen hier kan je wel wetenswaardigheden uitwisselen ;)
rood
Lid

Bericht door rood »

Welkom Herrie! :P
Jeroen 29th
Lid

Bericht door Jeroen 29th »

Welkom!
Je zegt net dat je vanalles in kaart brengt...
Heb je misschien de stellingen van the 99th ID (US) van 16-30 december 1944 al in kaart gebracht?
DAn wil ik wel es wat info :P

Groet
pvt Herrie
Lid

Bericht door pvt Herrie »

Ik heb veel in kaart gebracht over bunkers, schuttersputten over onze regio en regio's die ik bezocht heb.
In en rond om bastogne... is een van mijn favorieten.
Plaats reactie