Veteranen gezocht die hun verhaal willen vertellen.

De persoonlijke verhalen uit de oorlog & Historische Figuren
Plaats reactie
Ivotje
Lid

Veteranen gezocht die hun verhaal willen vertellen.

Bericht door Ivotje »

Hallo,

Ik ben sinds een aantal jaar erg geïnteresseerd in de tweede wereldoorlog zowel van geaillieerde als van duitse kant. En dan niet zozeer de grote gebeurtenissen maar meer de kleine gebeurtenissen in de oorlog zelf.

Mijn opa heeft op vliegveld Deelen moeten werken maar is samen met een Amsterdammer gevlucht en later toch weer opgepakt en heeft toen 2 jaar in Duitsland vastgezeten. Helaas weet ik weinig van zijn eigen herinneringen van toen omdat ik hij gestorven is toen ik nog jonger was.

Nu heb ik contact met een duitse en amerikaanse veteraan die hun verhaal wilden vertellen. Ook heb ik contact gevonden met de familie van een canadese piloot waarvan ik het graf onderhoud omdat niemand anders dat doet en de familie dat niet kan en ik het vanzelfsprekend vind dat voor zover mogelijk alles onderhouden en bewaart blijft van zowel duitse als geallieerde kant om te voorkomen dat de geschiedenis zich herhaalt.

Wilt u uw verhaal vertellen aan mij dan zou ik dat erg op prijs stellen.

Wanneer u uw verhaal wilt vertellen of iemand weet kunt u altijd contact met me opnemen ook via een private message als u dat liever heeft.

Ik kan ondanks om misschien wel vanwege mijn nog jonge leeftijd van 28 verschillende talen zoals engels, duits en wat frans.

Ik ben ook bereid om te reizen als emailen of brieven schrijven lichamelijk niet kunnen of dat u geen eigen computer heeft. Ik woon dicht bij de Duitse grens en Engeland is ook nog goed bereikbaar, Amerika wordt weer wat lastiger.
Jeroen 29th
Lid

Bericht door Jeroen 29th »

En voor welke doeleinden worden deze verhalen gebruikt, is het voor publicatie of voor eigen archief?
Groeten
Ivotje
Lid

Bericht door Ivotje »

Bedankt voor je bericht. De verhalen worden alleen gebruikt voor eigen archief. De ervaringen van de andere Veteranen waarmee ik contact heb hou ik voor mezelf omdat ze daar prijs op stelde. Er zijn gedachten die je niet met anderen deelt omdat die misschien verkeerd begrepen kunnen worden zelfs naar meer dan 60 jaar.
Plaats reactie