Het adopteren van een graf op Henri-Chapelle

De persoonlijke verhalen uit de oorlog & Historische Figuren
Ajacied8989
Lid
Contacteer:

Het adopteren van een graf op Henri-Chapelle

Bericht door Ajacied8989 »

Henri-Chapelle

Op 15 minuten afstand van de Amerikaanse begraafplaats in Margraten ligt nog een andere Amerikaanse begraafplaats: Henri-Chapelle. Deze begraafplaats ligt in Hombourg, België. Op de begraafplaats zijn 7.992 soldaten begraven.

Afbeelding

Velen van jullie weten dat het mogelijk is om een graf te adopteren op Margraten. Maar de meesten weten niet dat het ook mogelijk is om een graf te adopteren op de begraafplaats in Henri-Chapelle. Dat is ook te merken aan het aantal graven dat daar geadopteerd is: maar 1600.

Een graf adopteren kan door een mailtje te sturen naar: henri-chapelle@abmc.gov (in het Engels) of door even langs te gaan in het Vistors Centrum van de begraafplaats. Het kan misschien zijn dat het even duurt voor dat je antwoord krijgt aangezien Henri-Chapelle binnenkort een nieuwe Superintendent en Assisent-Superintendent krijgen.

Afbeelding

Mijn adoptiegraf

Zelf heb ik daar het graf geadopteerd van Charles G. Brinkley, Private in de 318th Infantry Regiment, 80th Infantry Division. Dit heb ik gedaan op verzoek van de familie.

Charles G. Brinkley
Private, U.S. Army
Service # 34997825
318th Infantry Regiment, 80th Infantry Division
Entered the Service from: North Carolina
Died: 27-Jan-45
Buried at: Plot E Row 13 Grave 69
Henri-Chapelle American Cemetery
Henri-Chapelle, Belgium
Awards: Purple Heart

Afbeelding
Goddam it, you'll never get the Purple Heart hiding in a foxhole! Follow me! - Captain Henry P. Jim Crowe
Jeroen 29th
Lid

Bericht door Jeroen 29th »

Wel dat wist ik niet.
Welke kosten en verplichtingen zijn er aan verbonden, en ik merk op dat je hier blijkbaar wel keuze hebt van een bepaald graf?

Groeten

5Heb je soms een verhaal over de beste man van wie je zijn graf hebt geadopteerd?)
That he rest in peace and we will never forget him!
Ajacied8989
Lid
Contacteer:

Aan het adopteren van een graf op Henri-Chapelle zijn geen kosten verbonden. Ik vermoed dat de verplichtingen hetzelfde zijn als die van op Margraten, het enkele keren bezoeken van het graf.
Het is inderdaad mogelijk om een graf te adopteren van een bepaald persoon of eenheid als je dat wilt.

Voor meer over mijn adoptiegraf op Henri-Chapelle verwijs ik je naar mijn site! Daar staat alles op wat ik tot nu toe aan informatie heb over hem.
Goddam it, you'll never get the Purple Heart hiding in a foxhole! Follow me! - Captain Henry P. Jim Crowe
bas timmers
Lid

Bericht door bas timmers »

hoe ben je in contact gekomen met de familie

op henri chappele
is een graf van
edward f timmers ik zelf heet bas timmers ik ben aan het uitzoeken of het familie kan zijn mischien heb jij de gouden tip

Afbeelding

groeten bas timmers
Ajacied8989
Lid
Contacteer:

Bij Charles had de familie contact met mij opgenomen al voor dat ik het graf geadopteerd had. Bij mijn adoptiegraf op Margraten vond iemand in Amerika na een paar maanden de familie.

Edward kwam uit Hamilton, ik heb even gezocht op Yahoo en vond twee personen die met hun achternaam Timmers heten en in Hamilton wonen. Je kan proberen contact met ze op te nemen.

K Timmers
536 Sharon Ln
Hamilton, OH 45013-3706
Tel.: (513) 737-6976

Allison Timmers
6956 Hunting Horn Ct
Hamilton, OH 45011-6511
Tel.: (513) 895-0612
Jeroen 29th
Lid

Je kan ook proberen om de gemeente te mailen, ze doen vaak moeilijk over the act of privacy maar als je verteld dat je het graf geadopteerd hebt zullen ze misschien meer vrijgeven...
bas timmers
Lid

kijk daar heb ik wat aan in 1`klap een stuk verder
maar ik kan het niet vinden op yahoo.

hartelijk bedankt groeten bas timmers
Jeroen 29th
Lid

bas timmers schreef:kijk daar heb ik wat aan in 1`klap een stuk verder
maar ik kan het niet vinden op yahoo.

hartelijk bedankt groeten bas timmers
Wat kan je niet vinden op yahoo?

Groeten
bas timmers
Lid

e- mail verstuurt naar hamilton

groeten bas timmers
bas timmers
Lid

ik kan de info die Ajacied8989 gevonden heb via yahoo
niet vinden
ik heb via zijn info een mail gestuurt naar hamilton in de hoop dat ze mij daar verder willen helpen.
want om die mensen daar telefonish over te benaderen voel ik weinig voor mischien willen ze er niets van weten
een e-mail zou in dit geval makkelijker zijn.

groeten bas timmers
Sam
Lid

Bericht door Sam »

weet iemand of het mogelijk is om een graf te adopteren op een begraafplaats richting midden Nederland? Ik wil het namelijk wel doen, alleen heb ik geen zin om daarvoor helemaal naar België of Maastricht te rijden...
bas timmers
Lid

hamilton geen succes zijn gegevens liggen in washington en daar geen reactie via e-mail.

ga ik het binnenkort via henri-chapelle proberen in de hoop op meer
succes
groeten bas timmers
Ajacied8989
Lid
Contacteer:

Henri-Chapelle heeft in principe geen gegevens over de soldaten die op de begraafplaats begraven liggen. Behalve als toevallig de familie informatie heeft gegeven over de soldaat of als de adoptant veel informatie heeft gevonden en dat heeft doorgeven aan de begraafplaats.
bas timmers
Lid

Mr. Timmers,

In response to your request, we have granted you the adoption of SSGT Edward F. Timmers grave.

At the time of his death SSGT Edward F. Timmers was serving with the 81st Engineer Combat Battalion 106th Division. He died on 21 December 1944 and is now buried in plot E row 13 grave 44. He entered the service in Ohio.

Attached is a letter that you may use if you wish to request his military records.

Please note that artificial flowers and potted plants are no longer allowed on the graves.

We thank you for the respect you show the soldiers buried here at Henri-Chapelle American Cemetery.

Sincerely,

Caroline Oliver

Cemetery Associate

en gelukt ben er zeer blij mee nu nog contact zoeken met de familie
zet de zoek tocht voort

groeten bas timmers
Jeroen 29th
Lid

Hey!
Proficiat!
Hoelang heb je op antwoord moeten wachten?
Groeten
Plaats reactie