Op 15 minuten afstand van de Amerikaanse begraafplaats in Margraten ligt nog een andere Amerikaanse begraafplaats: Henri-Chapelle. Deze begraafplaats ligt in Hombourg, België. Op de begraafplaats zijn 7.992 soldaten begraven.

Velen van jullie weten dat het mogelijk is om een graf te adopteren op Margraten. Maar de meesten weten niet dat het ook mogelijk is om een graf te adopteren op de begraafplaats in Henri-Chapelle. Dat is ook te merken aan het aantal graven dat daar geadopteerd is: maar 1600.
Een graf adopteren kan door een mailtje te sturen naar: henri-chapelle@abmc.gov (in het Engels) of door even langs te gaan in het Vistors Centrum van de begraafplaats. Het kan misschien zijn dat het even duurt voor dat je antwoord krijgt aangezien Henri-Chapelle binnenkort een nieuwe Superintendent en Assisent-Superintendent krijgen.

Mijn adoptiegraf
Zelf heb ik daar het graf geadopteerd van Charles G. Brinkley, Private in de 318th Infantry Regiment, 80th Infantry Division. Dit heb ik gedaan op verzoek van de familie.
Charles G. Brinkley
Private, U.S. Army
Service # 34997825
318th Infantry Regiment, 80th Infantry Division
Entered the Service from: North Carolina
Died: 27-Jan-45
Buried at: Plot E Row 13 Grave 69
Henri-Chapelle American Cemetery
Henri-Chapelle, Belgium
Awards: Purple Heart