Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Dit wou ik met jullie delen het is een brief van een joodse familie aan de vader van mijn opa die tijdens de oorlog een Kruideniers winkeltje had in Hilversum
de brief is zo goed mogelijk vertaald:
Geachte Mijn en Mevrouw en kinderen ik zal wel even een paar regels schrijven naar ik u heeft u lang laaten,wachten het eerste hoe gaat het met u
Ik hoop van goed bij ons is het slecht zoo u wel gehoord heeft is leo al 3 weken weg en ik heeft nog niks van hem gehoord die zit in duitsland het is hier erg slecht hoor mijn zwager bij wie wij in huis zijn is ook naar een kamp, eerdaags zijn wij aan de beurt ik verlang erg naar Hilversum, Ik wou dat ik alweer bij u in de winkel stond maar komt nooit weer daar daar reken ik op.
Franfoort die in Hilversum gewoond heeft tegenover u is doorgestuurd men ze vrouw naar Duitsland zoo maar van de op gepikt dus veder hoef ik niks meer te schrijven wat er is en wat wij mee maken,
Andre ik sluit de brief ander komen er tranen.
Geeft alle bekenden de groeten van mijen schrijft u mij eens terug als u wil
Ik en mijn man moeten hard werken om ons brood te verdienen.
Het ziet er slecht uit maar we zullen maar niet de moet laten laten zaken
Nou andre schrijft u gauw?
Op zoek naar alles dat te maken heeft met de 101ste Airborne Divisie, 51st Highland Division en al het andere dat te maken heeft met operatie Market Garden en operatie Pheaseant