Over Peiper is inmiddels veel bekend. Moet zeggen dat er veel informatie gehaald wordt uit de boeken van P Agte en J Westemeier. Klopt het dat de zoon van Peiper momenteel een hoge baas is van de Dresdner Bank in New York? Hij schijnt nauw samengewerkt (meegewerkt) te hebben aan het boek over Jochen Peiper van P Agte, toch niet iemand die als kritisch bekend staat mbt de SS. Wil zijn zoon, Hinrich, nu de waarheid over zijn vader naar boven halen of is hij door zijn achtergrond ook geïnfecteerd met het Nazi virus? Als hij niet geïnfecteerd is lijkt hij me een uitstekende bron om een relatief eerlijk en getrouw beeld te geven over zijn vader. Valt me ook op dat er nogal eens nieuwe "feiten" over Peiper aan het licht komen die later gebakken lucht blijken te zijn...
Ben echter zeer geïnteresseerd in J Peiper. Is, bijvoorbeeld uit DNA onderzoek, niet bewezen dat het verkoolde lichaam, gevonden in het huis van Peiper te Traves, werkelijk het lichaam van J Peiper is geweest? En dat de geruchten als zou hij op miraculeuze wijze zijn ontsnapt, hierdoor ontkracht worden?
Joachim Peiper: Huis & Dood
-
- Lid
- Ruimteaapje
- Lid
Re: Joachim Peiper: Huis & Dood
Zoals?wirbelwind schreef:Valt me ook op dat er nogal eens nieuwe "feiten" over Peiper aan het licht komen die later gebakken lucht blijken te zijn...
D'yer wanna be a spacemonkey and live in the sky?
-
- Lid
Zo las ik enige tijd geleden in een forum een bericht van een inzender dat er een brief circuleerde ondertekend door Peiper zelf die echter dateerde na zijn dood.... Daarmee aangevend dat hij niet in 1976 gestorven is te Traves. Ik meen zelfs dat uzelf met deze persoon op dat forum gediscusieerd heeft, waarin u de oprechte bedoelingen van de inzender in twijfel trok! Op dat forum was u meen ik bekend onder de naam Timo. Het woord "feiten" die ik in voorgaand artikel gebruikte is niet juist, omdat ze niet bewezen zijn. Wat ik eigenlijk bedoelde is het feit dat de discussie omtrent Peiper en zijn overlijden steeds opnieuw geopend wordt met nieuwe ontwikkelingen, geruchten, waar naar nader onderzoek te vaak een verdacht luchtje aan zit.
Op aanvraag van het Ruimtjeaapje post ik dit :
Timo kan niet reageren, omdat hij gebanned is maar dat hij nu snapt wat je bedoelt (wirbelwind) en dat Ruimteaapje inderdaad Timo was.
Timo kan niet reageren, omdat hij gebanned is maar dat hij nu snapt wat je bedoelt (wirbelwind) en dat Ruimteaapje inderdaad Timo was.
Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience
- Nick U
- Lid
Mike S. schreef:Duidelijke signalen niet echt. Er bestaan vermoedens dat het om een compleet uit de hand gelopen actie gaat. Maar ja, wie met een brandbom iemand iets duidelijk wil maken, kan er ook vanuitgaan dat er gewonden of doden kunnen vallen. Wie of welke groepering? Veteranen vermoeden een communistische groepering. In de maanden ervoor was er een groep die zichzelf 'de wrekers' noemde en een soort 'dodenlijst' hadden opgesteldt - in de trand van ' wie niet luisteren wil, moet maar voelen'. Deze groep heeft zelfs nog een pers-bijeenkomst gehad. Krantenartikelen melden ook een groep bestaande uit een aantal jongeren. Deze zijn ondervraagd maar zonder resultaat. Had iedereen gewoon een paar maanden gewacht dan was Peiper vertrokken - weer richting 'Großraum Bayern'. Hij zocht een plaats in een van de voorsteden van München. Graag ook weer in een groene omgeving. Hij heeft zelfs zijn oude adjudant A. Fischer gevraagd zich voor hem te orienteren. Zijn verblijfsvergunning liep toch af in Februari 1977 en deze werd door de verhitte (politieke-)situatie niet verlengd.
het zou me eerlijk gezegd niet verbazen als de Mossad erachter zat.
Altijd op zoek naar zaken die met de meidagen 1940 te maken hebben m.b.t. de omgeving Dordrecht en Moerdijk.
Gezocht: EK2 certifcitaat Tweede Tol FJR.1
Gezocht: EK2 certifcitaat Tweede Tol FJR.1
-
- Lid
-
- Lid
Peiper is gewoon omgekomen door een spontane en onhandige uit de hand gelopen actie van wat lokale "helden" die hem bang wilden maken. Hij is adjudant geweest van Himmler maar kwam op geen enkele "wanted" lijst voor. Hij werd nergens voor gezocht. Niet door de Mossad, niet door Wiesenthal, door niemand. Peiper heeft Amerikaanse soldaten vermoord, daar is hij in Dachau ook voor berecht maar dat staat toch los van de holocaust bij mijn weten?
-
- Lid
Behalve dat - Israël is een democratische rechtsstaat. Als Peiper al berecht was voor zijn oorlogsmisdaden had de Mossad geen reden om achter hem aan te gaan.
-
- Lid
- Contacteer:
De Mossad had in die periode andere katten te geselen. Reeds van na de Eerste Wereldoorlog had Frankrijk een grote communistische onderstroom. Tijdens de Tweede Wereldoorlog ( na Barbarrossa ) bestond het merendeel van het Franse maquis uit communisten. Alhoewel Thorez er tijden de Koude Oorlog de vlam wou inhouden zagen de Franse communisten hun invloed dalen. Ik bekijk de dood van Peiper als een stuiptrekking van communistische dadendrang die hun gram wilden halen tegen een voormalige vijand in het kader van dorpspolitiek.....en Peiper had pech !
-
- Lid
Ik denk dat LEO tot een bepaalde hoogte gelijk heeft. De Mossad kan men uisluiten - zo'n belangrijke vis was Peiper niet. Ik denk pers. dat Franse communisten Peiper wilde gebruiken om er zelf beter van te worden en er daardoor een situatie is onstaan waarvan Peiper het slachtoffer is geworden. Wie er nu echt verantwoordelijk is/zijn blijft onduidelijk maar nogmaals er zijn bedreigingen geuit tegen de persoon Peiper en ze hebben, tijdens hun nachtelijke bezoek aan hem, brandbommen gebruikt. Om dit als een 'ongelukje' te omschrijven is te makkelijk en achteraf is het idd. alleen maar 'pech' voor Peiper.
"Geht nicht, gib's nicht"