Hoe is Michael Wittman omgekomen?

De persoonlijke verhalen uit de oorlog & Historische Figuren
koos24
Lid

Re: Hoe is Michael Wittman omgekomen?

Bericht door koos24 »

Ruimteaapje schreef:Het is absoluut de 007 van Wittmann (ex Heinz von Westernhagen, het torennummer van de Abteilungskommandeur). 107 is in de torennummering van de Duitsers sowieso geen bestaande combinatie.

Het artikel hierboven beschrijft in detail hoe deze schade kan zijn aangericht door de Firefly. Bertin mag wel met heel duidelijke argumenten komen wil hij overtuigen dat het toch een Typhoon was. Maar is denk dat hij gewoon het verhaal dat het een JaBo was als feit presenteert zonder zich er verder echt in te verdiepen.
Vraagje aan de kenners.

Was een JABO / Typhoon überhaupt in staat een Tiger te vernietigen, en zo ja ook zo grondig
als op de foto in deze draad.
Ik dacht altijd dat JABO's rupsbanden e.d. konden beschadigen maar vernietigen niet.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Ruimteaapje
Lid
Lid

Bericht door Ruimteaapje »

Jawel, dat kon een JaBo wel: het bovendek van een Tiger had veel minder pantser dan de flanken van de tank dus daar drong een raket wel doorheen. Dat ze meestal rupsbanden vernielden was meer omdat de raketten geen al te accurate projectielen waren, maar bij een voltreffer was het ook goed raak. Brandstof en munitievoorraad (of een kettingreactie van beiden) reiten een tank open met als resultaat het beeld van "007". Echter, een voltreffer van een Firefly deed hetzelfde met brandstof en munitie met hetzelfde verwoestende resultaat.
D'yer wanna be a spacemonkey and live in the sky?
irish guards
Lid

Bericht door irish guards »

Ik heb gehoord dat een cromwell hem heeft geflankt en in de zijkant heeft geraakt :?
V1Oliver
Lid

Bericht door V1Oliver »

Dat was in Bocage, Wittmann en zijn bemanning zijn toen nog kunnen ontsnappen.
Plaats reactie