Goedenmorgen,
Zou iemand mij hier verder kunnen helpen met de zoektocht naar een duitse soldaat die mogelijk de verwekker is van mijn moeder.
Ik heb niet veel gegegevens helaas.
Het gaat om Walter Koch, geschatte geboortejaar 1914. Hij was gelegerd in 1943 tot 1945 bij de duitse batterijen aan de kust, Marine see ziel batterij.
Vermoedelijk kwam hij uit een dorpje vlakbij de plaats Nordhausen.
Als ik hier met mijn vraag verkeerd zit laat het me dan weten misschien dat iemand me kan zeggen waar ik nog meer kan zoeken?
alvast bedankt voor jullie reactie
Op zoek naar Duitse soldaat
Re: Op zoek naar Duitse soldaat
Stimmermans schreef:Goedenmorgen,
Zou iemand mij hier verder kunnen helpen met de zoektocht naar een duitse soldaat die mogelijk de verwekker is van mijn moeder.
Ik heb niet veel gegegevens helaas.
Het gaat om Walter Koch, geschatte geboortejaar 1914. Hij was gelegerd in 1943 tot 1945 bij de duitse batterijen aan de kust, Marine see ziel batterij.
Vermoedelijk kwam hij uit een dorpje vlakbij de plaats Nordhausen.
Als ik hier met mijn vraag verkeerd zit laat het me dan weten misschien dat iemand me kan zeggen waar ik nog meer kan zoeken?
alvast bedankt voor jullie reactie
Ik zou eens bij de gemeente Nordhausen beginnen.En anders bij een andere gemeente, waaronder het dorp zou kunnen vallen.
Nemo Me Impune Lacessit
- JimK
- Lid
- Contacteer:
Lijkt mij ook de beste optie. Nordhausen is niet heel ver weg. Vier uur rijden en je bent er. Als hij daar vandaan komt zou hij terug te vinden moeten zijn in het bevolkingsregister. Lukt het niet, dan is het in ieder geval een mooie omgeving om een paar dagen door te brengen. Er is genoeg te zien.ammo schreef:Ik zou eens bij de gemeente Nordhausen beginnen.En anders bij een andere gemeente, waaronder het dorp zou kunnen vallen.

Succes met de zoektocht in ieder geval!
Gr. Jim
- Rick de G.
- Lid
Voordat je daar heen rijdt is het aan te raden meer informatie te verzamelen.
Zo lag Nordhausen in Wehrkreis IX.
Wellicht is er met die informatie meer te vinden over waaronder hij precies heeft gediend.
Zodra je die info hebt kun je ook beter worden geholpen bij de gemeente Nordhausen lijkt mij.
Zo lag Nordhausen in Wehrkreis IX.
Wellicht is er met die informatie meer te vinden over waaronder hij precies heeft gediend.
Zodra je die info hebt kun je ook beter worden geholpen bij de gemeente Nordhausen lijkt mij.
Grenadier Markus Schenk
- Rick de G.
- Lid
Als je duidelijkere resultaten wilt hebben, dan zijn er ook nog andere instanties die je kunt aanschrijven.
Grenadier Markus Schenk
-
- Lid
Ik ben erg benieuwd of je al iets bent opgeschoten.
Zou je misschien kunnen aangeven welke instanties je tot nu toe hebt benaderd?
Zou je misschien kunnen aangeven welke instanties je tot nu toe hebt benaderd?
- Rick de G.
- Lid