Nieuw hier! voorstellen + verhalen

De persoonlijke verhalen uit de oorlog & Historische Figuren
Plaats reactie
distelrath
Lid

Nieuw hier! voorstellen + verhalen

Bericht door distelrath »

Hallo allemaal,

Ten eerste wil ik mezelf even voorstellen omdat ik hier nieuw ben.
Ik ben Tjeerd en ik kom uit Waalwijk en ben 20 jaar. Ik ben eigenlijk al bijna heel mijn leven geïnteresseerd in de Tweede Wereldoorlog. Dit komt door de verhalen die mijn beide opa's mij altijd vertelden en 1 opa nog steeds doet. Ik heb verschillende mooie verhalen van wat zei hebben meegemaakt. Ik ga ze nu niet allemaal noemen maar doe dat een keer op mijn gemak.

Wel weet ik sinds afgelopen weekend dat familie van mij heeft gevochten in de oorlog. Het waren duitsers. Mijn oma had een duitse moeder, en die had 3 broers. Ze hebben alle drie gevochten in de oorlog waarbij er twee zijn omgekomen. Nu heb ik ook gelijk een vraag. Zou ik ergens iets over deze personen kunnen vinden als ik hun namen weet?

Groeten Tjeerd
coco
Lid

Re: Nieuw hier! voorstellen + verhalen

Bericht door coco »

Er is een speciaal topic om je voor te stellen, en een speciaal topic voor verhalen ;)
Altijd opzoek naar Duits papierwerk met K-nummers '951 t/m 957' en '2517'!
distelrath
Lid

Bericht door distelrath »

coco schreef:Er is een speciaal topic om je voor te stellen, en een speciaal topic voor verhalen ;)
Waar kan ik dit topic vinden????? En kan iemand dit dan voor mij verplaatsen naar dat topic??

Zovast bedankt!!
iknowdintoo
Lid
Ontvangen: 1 keer

Bericht door iknowdintoo »

michiel01
Lid

Bericht door michiel01 »

Op http://www.volksbund.de kun je achterhalen waar ze begraven liggen mocht je dit niet weten.
En bij de Deutsche Dienststelle, de WAST, (even googlen) kun je meer informatie opvragen, zeker als je aan kunt tonen dat je familie bent, hier zitten wel kosten aan verbonden.
Plaats reactie