Hallo,
Mijn overgrootvader werd wegens militaire collaboratie veroordeeld en kreeg hier de doodstraf voor (die echter niet werd uitgevoerd).
Ik zou zijn verhaal graag verder onderzoeken. Kan iemand mij misschien vertellen waar ik aan de hand van zijn naam meer informatie kan vinden, of een verslag van het proces kan opvragen ofzo?
Alvast bedankt
Proces collaboratie
- OliverP
- Lid
Re: Proces collaboratie
Hoi SPQR
eerlijk gezegd zou ik het zo ook niet weten, maar ik zou als eerste eens contact opnemen met het NIOD. Als ze je al niet aan gegevens rond deze zaak kunnen helpen, dan kunnen ze je vast wel vertellen waar je hiervoor moet aankloppen.
Je maakt me trouwens wel nieuwsgierig!
Succes met dit project!
Oliver.
eerlijk gezegd zou ik het zo ook niet weten, maar ik zou als eerste eens contact opnemen met het NIOD. Als ze je al niet aan gegevens rond deze zaak kunnen helpen, dan kunnen ze je vast wel vertellen waar je hiervoor moet aankloppen.
Je maakt me trouwens wel nieuwsgierig!

Succes met dit project!
Oliver.
-
- Lid
Bedankt voor je reactie, maar ik vergat te vermelden dat het om een Vlaming gaat dus ik vrees dat het NIOD mij niet verder kan helpen. En zo ver ik weet hebben wij hier spijtig genoeg niet meteen een gelijkaardige instelling.
- OliverP
- Lid
Hoi SPQR,
in dit geval zou ik eens contact opnemen met de Nationale Bibliotheek. Daar schijnen ze een flinke voorraad paperassen te hebben die je wellicht verder zullen helpen.
Groetjes, Oliver.
in dit geval zou ik eens contact opnemen met de Nationale Bibliotheek. Daar schijnen ze een flinke voorraad paperassen te hebben die je wellicht verder zullen helpen.
Groetjes, Oliver.