foto's en verhalen gevraagd omgeving Tubbergen

De persoonlijke verhalen uit de oorlog & Historische Figuren
Plaats reactie
jessedwo2
Lid

foto's en verhalen gevraagd omgeving Tubbergen

Bericht door jessedwo2 »

Hallo allemaal!

Het is een poosje geleden dat ik weer op dit forum heb gezeten, en ik heb vragen aan mensen die foto's of verhalen hebben over omgeving tubbergen. Heb vorig jaar een map gekregen van een man wat vroeger in het verzet zat, heb een hele map vol foto's gekregen over Tubbergen zelf. Misschien kennen jullie het verhaal over de zuivelfabriek in Tubbergen, waar in de nacht van 29 op 30 April een Oranjevlag in de toren van de zuivelfabriek is gehangen. Heb er een grote foto van. En ik heb ook een foto waar een tank op staat, die door mijn straat heen rijd het huis van mijn buurvrouw is er op te zien. De tank rijd net langs mijn huis. Ook zat er een foto bij waar de voetbalclub waar ik zelf bij speel, Tvc 1 tegen een voetbalteam van Engelse soldaten. Hij speelde zelf ook bij Tvc 1 toendertijd. Er staan meerdere mensen op die ik hedendaags nog af en toe contact mee heb. De man waarvan ik die foto's enzo heb gekregen is een half jaar erna overleden aan een hartaanval spijtig genoeg. Helaas heb ik verder geen verhalen van hem meer kunnen horen. Er is toen ook net buiten Tubbergen een spitfire neergestort, hij heeft het gezien en is er heen gegaan. hij heeft de Engelse piloot terug weten te krijgen in Engeland en heeft linnen landkaart gekregen waar op de voorkant nederland en belgië opstaan en op de achterkant Frankrijk, hij is gedateerd en al (voor foto's mail me maar!). Ook zaten er nog brieven bij waarop ze contact hadden met elkaar, dat hij Bertus (die man) heel erg bedankte dat hij hem heeft weten terug te krijgen in Engeland. Kort daarna werd hij weer uitgezonden en is helaas omgekomen. Het bidprentje van de Engelse piloot zit er ook bij. Voor mensen die nog meer willen weten moeten het maar even melden. En ik wil ook graag in contact komen met mensen uit de omgeving van Tubbergen/Almelo. Graag E-mailen naar jessetendam@hotmail.com (je mag me gerust toevoegen op msn! Graag zelfs, ik wil graag contact met medeverzamelaars.)

met vriendelijke groeten Jesse ten Dam :)
Plaats reactie