Was Hitler de grote opperhoofd van de SS?, want Hitler had ook de bekende adelaar op zijn linker mouw.
Er is vast wel een expert die dat kan vertellen.
Hitler.
- iknowdintoo
- Lid
- Ontvangen: 1 keer
Re: Hitler.
Wel bij deze heb je de vraag maar voor de helft beantwoord, zoals vermeld had ik het ook over de adelaar op de linker bovenarm van Herr Hitler.iknowdintoo schreef:De 'baas' (Reichsführer-SS) van de SS was Heinrich Himmler, niet Hitler.
Nu stel ik de vraag opnieuw: waarom had Hitler de adelaar net als de SS op zijn linker bovenarm?
Hallo,
Hitler droeg de adelaar op de linkermouw zoals de SS. Maar de adelaar is in Heer stijl. Het lijkt op een compromie. Heb me er verders niet in verdiept. Hmmm gebraden gehakt,lekker
Even naar de koelkast.
Mvg
Willem
Hitler droeg de adelaar op de linkermouw zoals de SS. Maar de adelaar is in Heer stijl. Het lijkt op een compromie. Heb me er verders niet in verdiept. Hmmm gebraden gehakt,lekker

Mvg
Willem
Hallo Willem.Heavy Fuel schreef:Hallo,
Hitler droeg de adelaar op de linkermouw zoals de SS. Maar de adelaar is in Heer stijl. Het lijkt op een compromie. Heb me er verders niet in verdiept. Hmmm gebraden gehakt,lekkerEven naar de koelkast.
Mvg
Willem
Je hebt gelijk wat de adelaar, het is eentje in Heer stijl.
http://wwwdelivery.superstock.com/WI/22 ... 43-146.jpg
http://withfriendship.com/user/images/6 ... ctator.jpg
http://www.ww2incolor.com/d/284195-2/ww2+photos+047
- panzer lehr
- Lid
hitler was de operbevelhebber van het leger en de adelaar op de mouw kan zijn omdat hij de ss heeft opgebouwt het was trouwens zijn lijfwacht
- Jan Klaassen
- Lid
Zoals gezegd is het een adelaar in Heer stijl, niet specifieke SS-stijl. Daarnaast was de SS volgens mij ook niet puur en alleen zijn lijfwacht, maar correct me if I'm wrong.
Niemand hat die Absicht, eine Mauer zu errichten! - 1961
- Mr Mojo Risin
- Lid
- Gegeven: 4 keer
- Ontvangen: 8 keer
Tuurlijk was de SS niet louter Hitlers lijfwacht, dit was enkel de Leibstandarte Adolf Hitler. De SS was voor veel meer verantwoordelijk, onder de SS viel ook de SD en de Gestapo. De SS zat ook mee in het RSHA (Reichsicherheitshauptamt = Hoofdbureau voor de Rijksveiligheid). En natuurlijk was er ook de Waffen-SS, de gewapende tak van de SS die meevochten aan het front. De SS bewaakte natuurlijk ook de concentratiekampen en organiseerde de deportatie en vernietiging van de zogenoemde 'untermenschen'.Jan Klaassen schreef:Zoals gezegd is het een adelaar in Heer stijl, niet specifieke SS-stijl. Daarnaast was de SS volgens mij ook niet puur en alleen zijn lijfwacht, maar correct me if I'm wrong.
En die adelaar op de arm van Hitler, tja... Hitler liep in een soort van militair uniform rond, hij was dan ook de leider van een militaristische staat. Misschien deed hij dit ook wel omdat hij zelf in het leger had gediend tijdens de Eerste Wereldoorlog. Hij droeg ook nog altijd zijn IJzeren Kruis 1. Klasse dat hij toen had gekregen.
Steeds op zoek naar items gerelateerd aan Vilvoorde tijdens beide wereldoorlogen.
Tevens gezocht: een losse schede voor de Belgische Mod. 16 bajonet.
Tevens gezocht: een losse schede voor de Belgische Mod. 16 bajonet.