Dit verhaal heeft mijn opa me eens verteld:
Toen de oorlog in zijn woonplaats Bolnes (Ridderkerk.) voorbij was moest het opperbevel hun wapens weggooien,ze hebben hun dienstpistolen in een sloot gegooid.
Toen de officieren werden afgevoerd is mijn opa (toen 12 jaar) de pistolen op gaan duiken en zo had hij 8 pistolen in zijn bezit.
Die heeft hij thuis een jaartje in een schoenendoos in de schuur bewaart,totdat hij een vriendje vertelde wat zijn nieuwe aanwinsten waren.
Die heeft mijn opa verraden en dus zijn de pistolen meegenomen. (ze zullen wel vernietigd zijn.)
Anders had ik nu 8 mooie aanwinsten gehad...
Pistolen. (lugers,Walthers.(
- KNIL.
- Lid
- Kugelblitz
- Moderator
- Gegeven: 6 keer
- Ontvangen: 10 keer
Re: Pistolen. (lugers,Walthers.(
Tja, zo ging dat wel meer in die tijd...
Zonde van de wapens, maar helaas niks aan te doen. Mooi verhaal wel!
Groeten, Kugel!
Zonde van de wapens, maar helaas niks aan te doen. Mooi verhaal wel!

Groeten, Kugel!

Laten we het vooral gezellig houden! 

- KNIL.
- Lid
Dank je Kugel!
Ik baal er eigenlijk wel een beetje stiekem van,maarja je kan niet alles hebben!
Weet eigenliijk toch niet wat ik er nu mee aan zou moeten ivm onklaar laten maken enz.
Ik baal er eigenlijk wel een beetje stiekem van,maarja je kan niet alles hebben!
Weet eigenliijk toch niet wat ik er nu mee aan zou moeten ivm onklaar laten maken enz.

- Kugelblitz
- Moderator
Ja, er is destijds zoveel weggegooid etc. aangezien men toen niet wist dat het nu zo populair zou worden. Daarnaast was het gehaat, dus begrijpelijk...KNIL. schreef:Dank je Kugel!
Ja, met 8 pistolen zou je nu een groot probleem hebben. Onklaar maken alleen is niet voldoende, tevens is een vergunning vereist in Nederland.
Groeten, Kugel!

- KNIL.
- Lid
Re: Pistolen. (lugers,Walthers.)
Ja het werdt alleen maar gehaat in die tijd... Nu hoor je steeds van (ook bijv van oude mensen.): 'hadden we het maar niet weggedaan' iets in die trant.
Ja over die pistolen is 8 eigenlijk ook wel veel. je mag héél trots zijn als je er één in zeer goede staat hebt maar 8 is als je er over nadenkt veel.
Trouwens is er verschil in vergunningen? : bijv je hebteen vergunning voor 1 vuurwapen en er bijv 1 voor meer dan 5.
Zo worden toch ook beperkt gegeven? (vergunningen)
Ja over die pistolen is 8 eigenlijk ook wel veel. je mag héél trots zijn als je er één in zeer goede staat hebt maar 8 is als je er over nadenkt veel.
Trouwens is er verschil in vergunningen? : bijv je hebteen vergunning voor 1 vuurwapen en er bijv 1 voor meer dan 5.
- Kugelblitz
- Moderator
Die vergunningen voor collecties worden vrijwel niet meer afgegeven en de wachtlijsten zijn jaren lang...KNIL. schreef:Ja het werdt alleen maar gehaat in die tijd... Nu hoor je steeds van (ook bijv van oude mensen.): 'hadden we het maar niet weggedaan' iets in die trant.
Beter zou je dan via een schietvereniging een wapenvergunning kunnen bemachtigen.
Er zitten inderdaad limieten aan het aantal wapens dat je mag houden, afhankelijk van je vergunning!

Groeten, Kugel!

- KNIL.
- Lid
- KNIL.
- Lid
kzie dat ik dit topic verkeert geplaatst heb.
Maar kan gesloten worden.
Maar kan gesloten worden.
- wo2maneke
- Lid
dat is egt super rot voor je
yo ik hou van bodem vonsten van de oorlog en ik verzaamel het ook graag ik vind wel de bodem vonsten mooi als ze uit de wo1 of wo2 komen dit is een coole site
-
- Lid
- Contacteer:
Beste Kugel,Kugelblitz schreef:
Die vergunningen voor collecties worden vrijwel niet meer afgegeven en de wachtlijsten zijn jaren lang...
De vergunningen worden nog steeds afgegeven. Je moet een goed afgekaderd studiegebied hebben en jouw
studiegebied moet iets bij te dragen hebben. Er wordt ook verwacht dat je je bevindingen publiceert. Het
kost veel tijd en moeite maar het is nog steeds een mogelijkheid.
Mensen die willen verzamelen moeten zich melden bij vereniging edouard de beaumont voor meer informatie.
groet,
Dennis
http://www.pistole38.nl" onclick="window.open(this.href);return false;