ik zoek info over de WO 2 in Ureterp

De persoonlijke verhalen uit de oorlog & Historische Figuren
Plaats reactie
emmetje

ik zoek info over de WO 2 in Ureterp

Bericht door emmetje »

hallo iedereen!
ik ben op zoek naar verhalen die waargebeurd zijn en die zich afspelen in Ureterp. ik hoop dat iemand mensen kent die iets meegemaakt hebben en die daarover willen vertellen, in Ureterp.
ik zou hier zeer blij mee zijn.
groeten emmetje

p.s zet dit dan ff op het forum
Gebruikersavatar
Proos
Technisch beheerder
Technisch beheerder
Berichten: 8132
Lid geworden op: 28 jan 2002, 17:25
Gegeven: 14 keer
Ontvangen: 35 keer
Contacteer:

Bericht door Proos »

Verplaatst door Proos naar WOII Persoonlijk.

Dit lijkt me meer iets voor 't onderdeel WOII Persoonlijk (persoonlijke verhalen uit de oorlog & Historische Figuren topic).

Ikzelf loop overigens niet over van verhalen met betrekking tot Ureterp. Misschien kun je iets vinden in de documentatie van de gemeente of bijvoorbeeld het rijksinstituut voor oorlogsdocumentatie? Of zoals je zelf al aangeeft, misschien zijn er leden van dit forum -of toekomstige leden- die je kunnen helpen.

In ieder geval succes. Mocht je een goed verhaal vinden dan zouden wij 't natuurlijk heel "leuk" vinden als je die hier met ons zou willen delen.
Those who cannot remember the past are condemned to repeat it. ~ George Santayana (1863-1952), The Life of Reason, Volume 1, 1905
Steun het forum | Forumregels | Gebruiksovereenkomst | FAQ | Zoek een moderator
Gebruikersavatar
Martijn
Lid
Berichten: 2268
Lid geworden op: 28 jan 2002, 21:14
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Bericht door Martijn »

Ik zou het ook heel leuk vinden als (nog) een paar waargebeurde verhalen komen op dit forum.

Ik zou het echter ook fijn vinden als je vragen en verzoeken in normale letters zou stellen. Komt beter over... :)
Afbeelding
"Wie leest die onderschriften eigenlijk?"
Gebruikersavatar
okke
Lid
Berichten: 3369
Lid geworden op: 25 feb 2003, 20:31
Locatie: Rosmalen
Gegeven: 3 keer

Bericht door okke »

Waar ligt Ureterp?

Ok; ik weet dat deze vraag zeer dom is en ik eigenlijk op google.nl moet zoeken waar het ligt.
Zelf Denken Samen Leven - Humanistisch Verbond
Gebruikersavatar
PPL
Lid
Berichten: 1889
Lid geworden op: 24 okt 2002, 17:21
Locatie: Amsterdam

Bericht door PPL »

okke schreef:Waar ligt Ureterp?

Ok; ik weet dat deze vraag zeer dom is en ik eigenlijk op google.nl moet zoeken waar het ligt.
Iets ten westen van Drachten, richting Siegerswoude.
(met dank aan http://www.map24.nl)

Cover up your face, you can't run the race.
The pace is too fast, you just won't last.
Gebruikersavatar
paulstolk
Lid
Berichten: 711
Lid geworden op: 05 nov 2003, 21:19
Locatie: Ede, gelderland
Contacteer:

Oorlogsverhalen in Ureterp

Bericht door paulstolk »

In Ureterp is een aantal jaren geleden een boekje uitgekomen over de geschiedenis van Ureterp, onder andere over de Tweede Wereldoorlog. Waarschijnlijk nog wel te krijgen in de bibliotheek in het MFC. Het eerste stukje oorlog kan je dagelijks zien in de Weibourren. Een aantal huizen voor de groenteboer, vanaf Drachten gezien, zitten een aantal kogelgaten in een huis, boven de ramen op de eerste verdieping. Die kogelgaten zijn overblijfselen van een gevecht dat zich op straat heeft plaatsgevonden.
Plaats reactie