ABBL van men Pa

De persoonlijke verhalen uit de oorlog & Historische Figuren
Plaats reactie
Akko
Lid

ABBL van men Pa

Bericht door Akko »

Hierbij alle spullen dat ik nog heb van mijn vader die spijtig genoeg veel te vroeg is heengegaan.

Mijn vader zat zijn dienstplicht uit in Gent in de jaren 70'.
Zijn hemd heb ik niet, omdat het verscheurd is nadat hij was ontslagen van dienstplicht.

Dit was mijn vader op de volgende foto (1ste), groepsfoto

Afbeelding

Hierbij de foto's:

Afbeelding
zijn documenten

Afbeelding
zijn uniform + jas + schoenen

Afbeelding
varia
Delete mijn account, ik ben het forum zijn kinderachtigheid beu zoals velen al hebben ondervonden.
S1991
Lid
Contacteer:

Re: ABBL van men Pa

Bericht door S1991 »

Ziet er leuk uit ! Wees er maar zuinig op, en al helemaal omdat je vader helaas heengegaan is. Hiervoor ook mijn condelances *weet even niet meer hoe je het precies schrijft*.

Grt
“Brad, my three best divisions are the 4th Armored, the 80th and the 26th. I’ll concentrate the 4th Armored at Longwy beginning tonight, I’ll start the 80th on Luxembourg tomorrow morning, and I’ll alert the 26th to be ready to move." General Patton
Opgeheven account 4914

Bericht door Opgeheven account 4914 »

Mooi man!
Bij wat zat hij? Artillerie, luchtdoelartillerie,...
Mijn medeleven met u.

Groetjes Jente
Akko
Lid

Bericht door Akko »

@ Omgitsme :ja, ookal is het al ABL , toch mooi voor een herinnering

@Jentyyy: Ik weet niet waarin hij zat, er staat wel een 2 op de rechterschouder van de jas. En hij zat in een groep met als spreuk, ars longa vita brevi

Bedankt mannen, het is toch al 3 jaar geleden, en ik had nog nooit alles op foto gezet :p
Delete mijn account, ik ben het forum zijn kinderachtigheid beu zoals velen al hebben ondervonden.
Westwall
Lid

Bericht door Westwall »

Mooie set. Zorg dat dit een mooi plekje in de collectie krijgt!
Opgeheven account 4914

Bericht door Opgeheven account 4914 »

Akko schreef:@Jentyyy: Ik weet niet waarin hij zat, er staat wel een 2 op de rechterschouder van de jas. En hij zat in een groep met als spreuk, ars longa vita brevi
Ik heb het gevonden! Hij zou bij het Medisch Compenent gezeten hebben volgens Wikipedia:

Ars longa, vita brevis
"Kunst is lang, het leven is kort" (Een zin van de Griek Hippocrates in een vertaling door Horatius, vaak gebruikt buiten de originele context; de kunst (kunde) was diens geneeskunde: het duurde langer dan een leven om die te beheersen. Tevens de wapenspreuk van de Medische Component van het Belgische leger.)
Akko
Lid

Bericht door Akko »

Heel fijn voor te weten :D
Bedankt
Dat wist ik nl nog niet Jentyyy,
Het zit dus in de familie, mijn overgrootmoeder langs vaders kant was verpleegster, mijn vader zat in het medische corps.
En ik ben geïnteresseerd in alles met medic te maken.
Plaats reactie