Slaan van jeugstorm lid.

De persoonlijke verhalen uit de oorlog & Historische Figuren
Plaats reactie
Stengunty
Lid

Slaan van jeugstorm lid.

Bericht door Stengunty »

Eey ik heb een verhaal van mijn opa al meerdere malen gehoord ik wilde hem even delen met jullie...
Mijn opa was best bekend in het dorp Wittem in Limburg woonde in het hotel van Wittem.
Hij vertelde me dat hij samen met wat vriendjes op de leeftijd van 14 een jongen een flink pak slaag had gegeven die lid was van de jeugdstorm, als hij er nu over praat zegt hij dat hij het best wel zielig vond voor die jongen maar dat er natuurlijk bij hem en zijn vriendjes wel wat haat was. Ik vond het eigenlijk best wel leuk om te horen want ik kan hem best wel begrijpen. Hij vond het eigenlijk ook best een domme aktie want wat zou er wel niet gebeurd zijn als die jongen mijn opa en zijn vrienden herkend zou hebben. Zo vertelde hij me ook dat op het einde van de oorlog in het hotel amerikanen ingekwartierd zaten en dat hij een keer een pistool had gepakt en in de achtertuin is gaan schieten hij woonde vlak bij het klooster van Wittem en de paters zaten toen in de tuin, mijn opa was dus fijn gaan schieten in de boom maar de paters hebben een hele tijd op de grond gelegen want die dachten dat de duitsers weer terug kwamen. Ze zijn er achtergekomen dat mijn opa het was en hij heeft toen best wel ruzie gehad met zijn moeder vertelde hij me maar hij had het wel leuk gehad:P. Het hotel heet vandaag de dag In den rode Leeuw. Ik heb zo nog wel wat verhalen als er interesse is kan ik er nog wel wat schrijven.
Akko
Lid

Re: Slaan van jeugstorm lid.

Bericht door Akko »

Mooi verhaal man ;)
Hij zal zich wel geamuseerd hebben :p

Maar er is een topic voor deze verhalen:
'Bijzonder verhaal van veteraan of Opa'

Grt
Delete mijn account, ik ben het forum zijn kinderachtigheid beu zoals velen al hebben ondervonden.
Plaats reactie