Gezocht: getuigenissen Stalag XI b(Fallingbostel) + Maaseik

De persoonlijke verhalen uit de oorlog & Historische Figuren
Alicia
Lid
Berichten: 4
Lid geworden op: 05 jan 2010, 16:52
Locatie: Lochristi

Gezocht: getuigenissen Stalag XI b(Fallingbostel) + Maaseik

Bericht door Alicia »

Hallo allemaal,

Ik zoek informatie om een zo realistisch en historisch correct mogelijk beeld te scheppen over wat mijn overgrootvader in WO II heeft meegemaakt.
Ik weet al dat hij op 10 mei '40 krijgsgevangen werd genomen aan de brug van Maaseik, over het Albertkanaal. Hij ging met een groep Belgische krijgsgevangenen naar Stalag XI b te Fallingbostel. Hij werd terug vrijgelaten en op een trein naar Antwerpen gezet.

Mijn overgrootvader maakte deel uit van de 14e divisie Wielrijders, maar hij heeft zijn legerdienst gedaan bij het 3e regiment Lanciers te Brasschaat.(in '34)

Hij sprak altijd over zijn 2 maten aan de brug, maar heeft nooit namen genoemd. Als iemand getuigenissen of info heeft over wat er toen aan de brug en in Fallingbostel gebeurd is zou dat zeeeeeer welkom zijn! Of als iemand nog info zoekt: ik heb al 't één en ander bijeen...

Mijn overgrootouders hebben in den oorlog 't één en ander meegemaakt, zo moest mijn overgrootmoeder het haar van de Duitse soldaten in Zaffelare knippen... Ik heb hen helaas niet lang genoeg gekend om ernaar te vragen, ik was ook nog te jong om het allemaal te verstaan. Maar nu wil ik uitzoeken wat zij hebben meegemaakt. ALLE INFO IS DUS WELKOM!!!

groetjes,
Alicia
"Logic brings you from A to B, imagination brings you everywhere." -Albert Einstein-
Gebruikersavatar
michiel01
Lid
Berichten: 3189
Lid geworden op: 18 jun 2006, 18:26
Locatie: De parel van het zuiden

Re: Gezocht: getuigenissen Stalag XI b(Fallingbostel) + Maas

Bericht door michiel01 »

In het gebied rond het oude Stalag kom ik regelmatig.
Ik kan je deze website van het nabijgelegen museum aanbevelen:
http://www.fallingbostelmilitarymuseum. ... ishnew.htm

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: ClaudeBot en 0 gasten