Telefoneren lijkt me niet zo handig, vooral omdat het hier om échte SS'ers gaat en ik weet niet of zij hun ideologie veranderd hebben sinds het eind van de oorlog. Daarbij komt nog dat mijn Duits niet perfect is en fouten daardoor snel gemaakt kunnen worden. Tevens, mocht het niet de persoon zijn die ik zoek, weet ik niet hoe die persoon reageert als ik vertel dat ik een SS'er met dezelfde naam zoek, vooral als het een kind van die persoon is die nooit van dat deel van het verleden van zijn vader heeft gehoord.
Ik heb vanmiddag enkele brieven op de post gedaan, naar mogelijke kameraden van de auteur van het dagboek. In heel Duitsland woonde telkens nog maar een persoon met hun naam, dus ik hoop dat ze het zijn, en dat ik een reactie van ze krijg.
Ik denk dat ik in de jaren dat ik militaria verzamel ruim 50 brieven gestuurd heb naar Duitsland, maar pas twee keer een reactie heb gekregen. Een keer heb ik gewoon mijn eigen brief teruggekregen, met de foto's die ik erbij stuurde waar die persoon op stond, maar zonder enkele reactie.