Ik heb vandaag een reactie gekregen van de persoon die in de telefoongids stond, en het betrof niet de SS'er die ik zocht. Het was tevens niet de voetballer die geboren is in 1924. Oftewel, de kans is groot dat de SS'er dezelfde persoon is als de voetballer en deze helaas is overleden. Voor de zekerheid heb ik vandaag een brief naar de voetbalclub gestuurd.D_Dutch schreef:In het telefoonboek van Duitsland is maar één iemand te vinden met dezelfde voor en achternaam. Op internet kwam ik een stukje tekst tegen over een voetbalclub waarbij iemand, ook met exact dezelfde naam, na de oorlog heeft gevoetbald. Deze was geboren in oktober 1924, wat overeenkomt met de persoon op de foto in het dagboek. Nou, degene in het telefoonboek, en de voetbalclub waarbij de persoon met dezelfde naam voetbalde, liggen nog geen uur van elkaar af.
Tevens heb ik een reactie gekregen op een brief die ik al een tijd geleden had gestuurd. De man waar ik een brief naar stuurde, is helaas in 2002 overleden, maar ik kreeg wel een erg lieve reactie van zijn weduwe, die het maar al te erg op prijs stelde dat een jong iemand belangstelling toonde in de oorlog, en in haar man's verleden. Haar man heeft gelukkig wel veel over de oorlog gepraat en ik heb in een reactie gevraagd of ze meer over hem wilt vertellen. Ik kreeg tevens een foto van de grafsteen van haar man meegestuurd.
Met vriendelijke groet,
Koen.