Wat was de gaulle voor man?
- de ernstige man
- Lid
Wat was de gaulle voor man?
Was hij een nobele strijder die echt gaf om zijn volk of was hij een machtswellustige man?
Nobele strijder omdat hij het franse verzet
machtswellustige man omdat hij zichzelf meer bevoegdheden wilde geven toen hij in 1985 president was.
Bovendien lag hij behoorlijk dwars bij de planning van de invasie van de Amerikanen+ Britten+Canadezen.
Nobele strijder omdat hij het franse verzet
machtswellustige man omdat hij zichzelf meer bevoegdheden wilde geven toen hij in 1985 president was.
Bovendien lag hij behoorlijk dwars bij de planning van de invasie van de Amerikanen+ Britten+Canadezen.
- Tim
- Lid
- Contacteer:
- de ernstige man
- Lid
Ja ik denk ook dat hij niet al te aardig is, niet dat het super veel zegt maar hij kijkt ook erg ehmmm nouja streng, hij heeft (misschien een beetje grof om te zeggen, ik maak een vergelijking dus wees niet beledigd) een beetje dezelfde kille blik als ss'er Reinhardt Heydrich
of andere ss'ers.

Laatst gewijzigd door de ernstige man op 12 jun 2004, 23:07, 1 keer totaal gewijzigd.
- Michael
- Lid
- Contacteer:
- de ernstige man
- Lid
- gilles
- Lid
- Wilco Vermeer
- Lid
- Contacteer:
Als ik de vraag serieus neem, kan ik geen antwoord geven. HIj was nobel voor datgenen wat hij voor Frankrijk en de Franse eenheid heeft gedaan en hij was een machtswellusteling omdat alles moest lopen zoals hij dat wenste en niet anders.
Mijn verzameling op: http://www.ww2historycollection.com/
(Avatar: Henk Sneevliet, vergeten verzetstrijder)
(Avatar: Henk Sneevliet, vergeten verzetstrijder)
-
- Lid
Zoals zovele staatslieden dus.......egoïstische inborst maar met een daadkracht die de eigen natie (vaak) ten goede kwam.
Machtswellustig in ieder geval, met de beste bedoelingen.......maar nobel....nee, niet in de reinste zin van het woord.
(wie is trouwens Joan D'ark...naam klinkt alsof ze in één of andere soap meespeelde ?)
Machtswellustig in ieder geval, met de beste bedoelingen.......maar nobel....nee, niet in de reinste zin van het woord.
(wie is trouwens Joan D'ark...naam klinkt alsof ze in één of andere soap meespeelde ?)
- Dodo
- Lid
jeanne.Panther schreef:Zoals zovele staatslieden dus.......egoïstische inborst maar met een daadkracht die de eigen natie (vaak) ten goede kwam.
de heilige. vocht tegen de engelsen in frankrijk. meer weet ik er ook niet van.
"However, the German infantry halted abruptly after finding and drinking a large cache of kirsch liquor in a garage along the route"
The Lorraine offensive 1944
The Lorraine offensive 1944
-
- Lid
Leuk is anders als je bedenkt vanuit je overtuiging gevochten te hebben tegen een bezetter, die bezetter deels verdreef, je eigen koning en beschermheer (alweer een staatshoofd die handeld puur uit eigenbelang) tenslotte verraad pleegt en je vervolgens veroordeeld wordt door het intellect van je eigen staat die je aan de brandstapel van diezelfde bezetter die je bevochten hebt overleverd laat.
Geen pretje.....maar 't zal wel aan de tijd gelegen hebben.......
Geen pretje.....maar 't zal wel aan de tijd gelegen hebben.......