Enkele verhalen van m'n opa
- gilles
- Lid
Enkele verhalen van m'n opa
Het zijn korte, maar interessante verhalen(vind ik) :
1.M'n opa woonde vroeger dicht bij de luchthaven.Om de paar weken ging hij er eens naartoe om foldertjes te halen.Op een dag keek hij eens naar de vliegtuigen en hij zag Hitler in de deuropening staan!!!Ook heeft hij daar montgomery en Eisenhower gezien. .
2.M'n opa zat tijdens wo2 in de kazerne van ST.lucas.Naast die kazerne was een gebouw van de HJ.M'n opa heeft gewoon dat gebouw binnegestapt en zo een dolk meegenomen .Spijtig genoeg is hij ze al kwijt
3.M'n opa zat eens rustig de krant te lezen, tot hij een raar geluid hoorde, een die hij nog nooit gehoord had.Hij deed eens zijn raam open en weet je wat hij zag ---> een tiental messerschmit 262.Hij zei dat die zo indrukwekkend waren dat hij dacht dat de geallieerden de oorlog gingen verliezen.
4.M'n opa woonde vroeger in Ternat.Die stad is ook eens zwaar gebombardeerd.Bij een van die bombardementen,is een bom vlak naast het huis van m'n opa gevallen.Gelukkig niet ontploft !!! (anders was ik hier nu niet ).De ontmijningsdienst is daarna de bom komen weghalen.
5.Er schenen ook zware gevechten te zijn in Ternat.Zo heeft m'n opa eens een kogel van een MG42 in z'n been gekregen.Hij zei: "dat bloed spoot eruit als een fonteintje" .
Dit waren de korte verhalen van m'n opa in wo2
greetz
gilles
1.M'n opa woonde vroeger dicht bij de luchthaven.Om de paar weken ging hij er eens naartoe om foldertjes te halen.Op een dag keek hij eens naar de vliegtuigen en hij zag Hitler in de deuropening staan!!!Ook heeft hij daar montgomery en Eisenhower gezien. .
2.M'n opa zat tijdens wo2 in de kazerne van ST.lucas.Naast die kazerne was een gebouw van de HJ.M'n opa heeft gewoon dat gebouw binnegestapt en zo een dolk meegenomen .Spijtig genoeg is hij ze al kwijt
3.M'n opa zat eens rustig de krant te lezen, tot hij een raar geluid hoorde, een die hij nog nooit gehoord had.Hij deed eens zijn raam open en weet je wat hij zag ---> een tiental messerschmit 262.Hij zei dat die zo indrukwekkend waren dat hij dacht dat de geallieerden de oorlog gingen verliezen.
4.M'n opa woonde vroeger in Ternat.Die stad is ook eens zwaar gebombardeerd.Bij een van die bombardementen,is een bom vlak naast het huis van m'n opa gevallen.Gelukkig niet ontploft !!! (anders was ik hier nu niet ).De ontmijningsdienst is daarna de bom komen weghalen.
5.Er schenen ook zware gevechten te zijn in Ternat.Zo heeft m'n opa eens een kogel van een MG42 in z'n been gekregen.Hij zei: "dat bloed spoot eruit als een fonteintje" .
Dit waren de korte verhalen van m'n opa in wo2
greetz
gilles
- Peter M
- Lid
Re: Enkele verhalen van m'n opa
En mijn grootvader heeft één van de eersten zien opstijgen, Göring keek ook toe, die heeft hij dus ook gezien. Niet dat je ernaast kon kijken, maar tochgilles schreef:M'n opa zat eens rustig de krant te lezen, tot hij een raar geluid hoorde, een die hij nog nooit gehoord had.Hij deed eens zijn raam open en weet je wat hij zag ---> een tiental messerschmit 262.Hij zei dat die zo indrukwekkend waren dat hij dacht dat de geallieerden de oorlog gingen verliezen.
- Tim
- Lid
- Contacteer:
-
- Lid
- Brianlinden
- Lid
- Tim
- Lid
- Contacteer:
- Michael
- Lid
- Contacteer:
Het zal wel Rommel zijn geweest om de Atlantiwall te komen inspecteren, wat zou Hitler in Texel komen doenIk dacht dat Hitler op Texel geweest was ?
Of was het Rommel, ik weet het niet zo goed meer ...
Waneer is Hitler met het Vliegtuig in Zaventem geland? Ik weet dat hij tijdens de Blitzkrieg in de Ardennen zijn hoofdkwartier had gevestigd voor de inval van Frankrijk en hij is ook eens naar Ieper geweest en naar het kerkhof van Langemarck om zijn gesneuvelde kameraden te herdenken, maar was via de weg en niet langs de lucht.
- gilles
- Lid
- gilles
- Lid