The heroes of telemark.

De persoonlijke verhalen uit de oorlog & Historische Figuren
Plaats reactie
Gebruikersavatar
robinj
Lid
Berichten: 354
Lid geworden op: 23 jul 2011, 19:47
Locatie: Arnhem

The heroes of telemark.

Bericht door robinj »

Ja. Iets wat maar weinig mensen weten. Operation gunnerside. De britten vroegen aan de locae bevolking van telemark of ze konden helpen met het vernietigen van de duits zwaarwater fabriek. Ze hebben verschillende pogingen gedaan maar de duitser bouwden steeds de cascade van elektrolysekamers weer op. er is ook een film over de enorm gerpmantiseerd is en ook een boek van ray mears. The real heroes of telemark: the race against hitlers bomb. Ray mears heeft ook een special er over gemaakt en die kun je bekijken op youtube. Toen kwam het lied saboteurs van Sabaton. Over the heroes of telemark. Heb ray mears geinformeerd erover met de vraag of ze de veteranen konden informeren hier over. Dit is wat ik terug kreeg:

Hello Robin

Thank you for your email.

Unfortunately, as far as I am aware, there are only a couple of the Heroes
of Telemark still alive today. I shall pass your message onto our contact
in Norway.

Thank you for taking the time to contact us and we wish you all the best for
the future.

Kindest regards

Diana Taylor
Senior Operations Administrator
Woodlore Limited

Oftewel het wordt gedaan. Ik ben blijkbaar de enige die dat soort dingen opvalt. De zin die aan geeft dat het over het grouse team gaat is : Heroes of the telemark carry viking blood in veins. Ik vind het leuk dat dit soort dingen gebeuren. Je vertelt iets en vraagt daarna iets redelijk groots en dan vinden ze het bijzonder genoeg om die vraag e beantwoorden en in werking te zetten.

Groeten,

Robin.
On wings of history they turned from home to live eternally
skybound they roam
In all of history, never before was more owed to so few

Fighter pilots in exile!
rene1945
Lid
Berichten: 233
Lid geworden op: 23 jun 2011, 15:59
Contacteer:

Re: The heroes of telemark.

Bericht door rene1945 »

er zijn ook verschillende boeken ver geschreven
Plaats reactie