J.H.Wigmans
- lexiebabe
- Lid
J.H.Wigmans
Wie is bekend met het verhaal van J.H. Wigmans Ik was een der millioenen? Ik ben zeer benieuwd naar de mening van mensen over dit boek. Daarnaast ben ik zeer nieuwsgierig naar de persoon Wigmans. Wie heeft deze man gekend, leeft hij inderdaad nog, wie heeft wel eens een lezing van hem bezocht? Vragen te over, alleen de antwoorden...
Groet,
Alex
Groet,
Alex
- Michael
- Lid
- Contacteer:
- lexiebabe
- Lid
Hallo Michaël,
Het boek is absoluut een aanrader! Inmiddels ben ik al verder gevorderd in de gevangenenliteratuur, maar er is maar weinig. Wigmans is de enige Nederlander (vermoed ik) die zijn verhaal er over heeft gedaan. Daarnaast zijn er in Duitsland nog wel een paar boeken te vinden, maar die zijn ook ongeveer op een hand te tellen(!).
In Vlaanderen is er ook weinig over verschenen, behalve Wee de overwonennen en Wij Paria's (hoewel ik dat laatste boek niet ken, alleen van titel). Wellicht dat iemand anders nog een titel weet?
Als ik jou was, dan kocht ik dat boek! En als ik mag vragen, wat ga er voor betalen?
Alex
Het boek is absoluut een aanrader! Inmiddels ben ik al verder gevorderd in de gevangenenliteratuur, maar er is maar weinig. Wigmans is de enige Nederlander (vermoed ik) die zijn verhaal er over heeft gedaan. Daarnaast zijn er in Duitsland nog wel een paar boeken te vinden, maar die zijn ook ongeveer op een hand te tellen(!).
In Vlaanderen is er ook weinig over verschenen, behalve Wee de overwonennen en Wij Paria's (hoewel ik dat laatste boek niet ken, alleen van titel). Wellicht dat iemand anders nog een titel weet?

Als ik jou was, dan kocht ik dat boek! En als ik mag vragen, wat ga er voor betalen?
Alex
- Peter M
- Lid
Ik kan ook op niets komen, maar een boek dat ongeveer onder dezelfde categorie is te klasseren is 'Het boek der schande', onlangs (her)uitgegeven door De Krijger.lexiebabe schreef:In Vlaanderen is er ook weinig over verschenen, behalve Wee de overwonennen en Wij Paria's (hoewel ik dat laatste boek niet ken, alleen van titel). Wellicht dat iemand anders nog een titel weet?![]()
- Michael
- Lid
- Contacteer:
- lexiebabe
- Lid
- Michael
- Lid
- Contacteer:
- Roel R.
- Lid
- Contacteer: