Brief...

De persoonlijke verhalen uit de oorlog & Historische Figuren
Plaats reactie
Die andere Timo
Lid
Berichten: 1176
Lid geworden op: 22 jun 2004, 11:40

Brief...

Bericht door Die andere Timo »

Met toch wel enige trots...
(p.s.: ik heb z'n adres met fotoshop gewist)

Afbeelding

Afbeelding
Gebruikersavatar
Dodo
Lid
Berichten: 6247
Lid geworden op: 20 jun 2004, 11:52
Locatie: Den Haag

Bericht door Dodo »

Ben je de Kriegsgeschichte van de 1. Panzerdivision LAH aan het onderzoeken? Waar staat LAH voor?

Trouwens erg mooi dat je contact hebt kunnen maken. Ik denk dat dhr. Tiemann er ook erg blij (tevreden) mee is. Gefeliciteerd!
"However, the German infantry halted abruptly after finding and drinking a large cache of kirsch liquor in a garage along the route"
The Lorraine offensive 1944
Die andere Timo
Lid
Berichten: 1176
Lid geworden op: 22 jun 2004, 11:40

Bericht door Die andere Timo »

De Kriegsgeschichte van de SS AA 1 LSSAH, de Aufklärungsabteilung van de Leibstandarte ( = LAH ). Ralf Tiemann is de schrijver van de laatste twee delen van de officiële divisie geschiedenis. Hij was Hauptsturmführer en Kompanieführer in het Panzerregiment van de Leibstandarte en later Adjudant van de commandant van de Das Reich Division.
En Vincent zag het koren
En Einstein het getal
En Zappelin de zappelin
En Johan zag de bal
Gebruikersavatar
Roel R.
Lid
Berichten: 5675
Lid geworden op: 21 sep 2003, 01:50
Contacteer:

Bericht door Roel R. »

Bijzonder interessant voor je Manuscript dat je contact hebt kunnen leggen met deze man.

Hoe belangrijk is hij precies voor je, wat bied zijn contact aan je?
Die andere Timo
Lid
Berichten: 1176
Lid geworden op: 22 jun 2004, 11:40

Bericht door Die andere Timo »

Wel, de erkenning die hij geeft voor mijn werk tot nu toe (zie derde alinea vd brief) en daarnaast de mogelijkheid om eventueel via hem nog meer veteranen te bereiken en een mogelijkheid inzage te krijgen in documenten die hij wel kan inzien maar ik normaal gesproken niet.

En dit...

„Mir ist Knittel als ein ruhiger, äußerst zuverlässiger Offizier in Erinnerung, der von seinen Vorgesetzten hoch geschätzt wurde und dem man mit vollem Vertrauen auch schwierige Führungsaufgaben übertrug. Die ihm hierfür verliehenen Auszeichnungen sind die verdiente Bestätigung.“
Gebruikersavatar
Timo
Lid
Berichten: 1836
Lid geworden op: 13 okt 2003, 20:55

Bericht door Timo »

Leuke brief sehr geerhte herr wurst

haha geintje ....

mooie brief ja
Starting up again
Gebruikersavatar
Dodo
Lid
Berichten: 6247
Lid geworden op: 20 jun 2004, 11:52
Locatie: Den Haag

Bericht door Dodo »

komt je werk ook in de winkel? En ga je de brief in je werk plaatsen?
"However, the German infantry halted abruptly after finding and drinking a large cache of kirsch liquor in a garage along the route"
The Lorraine offensive 1944
Die andere Timo
Lid
Berichten: 1176
Lid geworden op: 22 jun 2004, 11:40

Bericht door Die andere Timo »

Werk is niet commercieel. Uit de brief gebruik ik alleen het bovengenoemde citaat in het hoofdstuk over de dood van Knittel
En Vincent zag het koren
En Einstein het getal
En Zappelin de zappelin
En Johan zag de bal
Plaats reactie