Een verhaaltje van mijn opa dat me altijd zal bijblijven

De persoonlijke verhalen uit de oorlog & Historische Figuren
Plaats reactie
kawaminator
Lid
Berichten: 9
Lid geworden op: 18 okt 2012, 17:05

Een verhaaltje van mijn opa dat me altijd zal bijblijven

Bericht door kawaminator »

Toen mijn opa nog leefde kon hij altijd op een verschrikkelijk boeiende manier vertellen over de oorlog.
Zo heeft hij me ooit het volgende verhaal verteld en om een of andere reden is me dit verhaal altijd bijgebleven.

Tijdens WO2 is mijn opa gevangen genomen door de Duitsers omdat hij niet "vrijwillig" voor hen wou gaan werken.
De "bungalow" waar ze ondergebracht werden deelden ze met enkele gevangengenomen Franse mensen ook.

Nu het hoeft niet gezegd zijn dat het qua eten niet veel soeps was voor de gevangenen, maar daar had de groep waar mijn opa bij hoorde wat op gevonden.

De baas van het gevangenenkamp (een Duitser) had een kat.
Op een gegeven dag hebben ze die kat gevangen, gedood en gevilt en geruild met mensen van een bungalow naast hun voor wat andere voedingswaren.
Deze dachten dat ze een konijn hadden gekregen en hebben dit smakelijk opgegeten :D
De Duitser was constant op zoek naar zijn kat en niemand wist wat daarmee gebeurd was (of ze wisten het zogezegd niet) en het is ook nooit uitgekomen dat dit is gebeurd.

Telkens mijn opa dit verhaal vertelde zag je steeds een glimlach op zijn gezicht verschijnen, want op zich was het vooral grappig voor hem :P
Gebruikersavatar
patrickh
Lid
Berichten: 4839
Lid geworden op: 31 dec 2003, 20:21
Locatie: nederland
Gegeven: 92 keer
Ontvangen: 62 keer

Re: Een verhaaltje van mijn opa dat me altijd zal bijblijven

Bericht door patrickh »

Mooi verhaal!
kawaminator
Lid
Berichten: 9
Lid geworden op: 18 okt 2012, 17:05

Re: Een verhaaltje van mijn opa dat me altijd zal bijblijven

Bericht door kawaminator »

thx,

Er zijn meer details in dat verhaal hoor, maar die kan ik me niet meer echt herinneren.
En jammer genoeg kan ik het hem niet meer vragen ook niet.
DIt verhaal daar deed hij net geen half uur over om het te vertellen, maar het is al zeker 15 jaar geleden dat ik het de laatste keer gehoord heb, dusjah, dan vergeet een mens wat he
WendyVersteeg
Lid
Berichten: 8
Lid geworden op: 18 okt 2012, 21:08

Re: Een verhaaltje van mijn opa dat me altijd zal bijblijven

Bericht door WendyVersteeg »

Hoi,

Zulke verhalen zijn de moeite waard om te herinneren.
Geloof me, ondanks dat je het hem niet meer kunt vragen zijn er zoveel dingen om te ontdekken.
Als je wil, kan ik je wel helpen.
Groetjes wendy
http://Www.opoorlogspad.nl
Plaats reactie