Afscheidsbrieven Magda en Joseph Goebbels

De persoonlijke verhalen uit de oorlog & Historische Figuren
Giel
Lid

Bericht door Giel »

Ik denk dat je die kinderen makkelijk kon witwassen hoor, je kon ze bij gewone Duitse inwoners binnensteken. Niemand zou geweten hebben dat dat de kinderen geweest waren van die nazileiders
Roel R.
Lid
Contacteer:

Bericht door Roel R. »

Tuurlijk wel, De familie Goebbels was het model gezin van het Derde Rijk. De kinderen stonden in tijdschriften, op foto's en op band.
Sjoerd
Lid

Bericht door Sjoerd »

[offtopic]Gefeliciteerd met post 3000 Roel :wink: [/offtopic]
'The past is a source of knowledge, and the future is a source of hope. Love of the past implies faith in the future. '
Stephen E. Ambrose
Giel
Lid

Bericht door Giel »

[ook-of-topic] :shock: 3000 posts, ben jij degene met de meeste posts?[ook-of-topic]

Ah ik wist niet dat de kinderen zo bekend waren, konden ze die kinderen dan niet (tis nu wel grof gezegt) misvormen? (Toch beter dan de dood)
Sjoerd
Lid

Bericht door Sjoerd »

Ik denk dat ze die kinderen vooral wilden beschermen tegen het psychologische effect: Ze waren een zeer luxe leven gewend en hun vader was één van de belangrijkste mannen van het Reich. Als dat ineens allemaal weg is, en hun vader de gevangenis indraait, en je weet dat het leven nooit meer zo goed wordt als je gehad hebt, is het op zich niet onlogisch dat je over zelfmoord en moord op je kinderen gaat denken lijkt mij.
'The past is a source of knowledge, and the future is a source of hope. Love of the past implies faith in the future. '
Stephen E. Ambrose
Roel R.
Lid
Contacteer:

Bericht door Roel R. »

Je zou eens iets moeten lezen over Magda Goebbels. Dit was een vrouw die met hart en ziel van het Derde Rijk en haar kinderen hield.
Zoals je ook in haar brief leest. ;)

Verminken was voor haar geen optie, ik zie er verder ook geen voordelen in.. . .
IJsbrand
Lid

Bericht door IJsbrand »

Misschien een beetje late posting, maar deze Harald Quandt was wel de zoon van Gunther Quandt en één van toenmalig rijkste Duitse industriëlen. Meer dan 200 bedrijven waren hun eigendom, met namen als BMW, Varta en Wintershall. Harald was Goebels stiefzoon en tijdens WO II luitenant-vlieger bij de Luftwaffe. Na het overlijden van zijn vader werd het erfdeel tussen hem en zijn halfbroer verdeeld en gingen ieder afzonderlijk verder met de leiding van de vele bedrijven. Harald verongelukte in 1967 in Italië bij een vliegtuigcrash.
Plaats reactie