[Feedback wo2.nl artikel]: kopstukken Vlaamse collaboratie

De persoonlijke verhalen uit de oorlog & Historische Figuren
Plaats reactie
Peter M
Lid

[Feedback wo2.nl artikel]: kopstukken Vlaamse collaboratie

Bericht door Peter M »

Sinds kort is er een lijst met de kopstukken van de collboratie in Vlaanderen toegevoegd bij 'collaboratie' op http://www.wo2.nl. Er worden korte profielen in geschetst (al dan niet in afwachting van een volwaardig artikel), maar vele gegevns ontbreken nog.

Aanvullingen of verbeteringen? Post ze hier.
Laatst gewijzigd door Peter M op 08 mei 2005, 20:01, 1 keer totaal gewijzigd.
Michael
Lid
Contacteer:

Bericht door Michael »

Wies Moens, Ward Hermans, Tony van Dijck, Jan Acke, Robert Jan Verbelen,.... er zijn er zo velen :lol: , messchien ook leuk om te vermelden dat René Lagrou in het begin van de jaren 40 zich heeft aangemeld voor de Waffen-SS en als Sturmmann het Kvk heeft behaald, dat Jef Van de Wiele Sturmbannführer was.
Jef François:
-Ging als vertegenwoordiger van het Verdinaso naar het Vlaamsch Legioen en werd als Untersturmführer in de 1 Kompanie geplaatst (Behaalde het EK.II) (Komt regelmatig terug naar Vlaanderen en werd lid van de DM/ZB)
-Standaardleider der 1 Standaard der Germaansche SS Vlaanderen.
-ging als Obersturmführer de staf van de 27. SS-Freiwilligen Grenadier Division 'Langemarck' vervoegen.

Groetjes Michaël
Peter M
Lid

Bericht door Peter M »

Bedankt Michael!
Moest Françcois niet doienen als reformateur van de DM/ZB? (Omwille van zijn succes bij het opleiden van de DMO?)
Michael
Lid
Contacteer:

Bericht door Michael »

Kweet nie, kweet aleen dat ie bij de Zwarte Brigade is geweest, maar dan moet dat geweest zijn toen hij in het Vlaamsch legioen zat, want ervoor was hij bij het Verdinaso...
Michael
Lid
Contacteer:

Bericht door Michael »

Als we nu's zo'n leistje maken van Vlaamse officieren met een goede 'front-reputatie' zoals Untersturmführer D'Haese.
Peter M
Lid

Bericht door Peter M »

Dat is ook interessant, maar bestaat er al niet zoiets op de axis biographical research site?
junior
Lid
Contacteer:

Bericht door junior »

Als ik mij niet vergis heeft mijn grootvader een boek waarin elke collaborateur (de voornaamste dan wel) staan in beschreven. Ik zal hem is bellen...
Gezocht: alles m.b.t. General der Gebirgstruppe en RKT Kress, Hermann.
CAME FROM OLD LADY IN VILLAGE: Latvian E-Bay seller.
ZENA
Plaats reactie