Duitse soldaat na 70 jaar kunnen traceren

De persoonlijke verhalen uit de oorlog & Historische Figuren
Plaats reactie
stalingrad43
Lid
Berichten: 41
Lid geworden op: 07 apr 2012, 13:33

Duitse soldaat na 70 jaar kunnen traceren

Bericht door stalingrad43 »

Ben reeds vele jaren in het bezit van een wehrpass van een Waffen SS soldaat van de wiking divisie.
In 1942 raakte hij volgens de beschrijving in zijn wehrpass in Rusland gewond aan zijn ogen en werd overgeplaatst naar de Rasse und Siedlungshauptambt
Deze soldaat was geboren in Wenen in 1921.
Nu na veel zoeken heb ik deze soldaat teruggevonden en het bleek dat hij tot aan zijn overlijden in maart 2011 voor zichzelf heeft kunnen zorgen maar had de handicap dat hij zeer slechtziend was(door zijn verwonding in de oorlog) en de laatste dagen van zijn leven geholpen werd door een instelling voor blinden en slechtzienden
Als dank voor hun steun heeft hij zijn erfenis geschonken aan deze instelling en die heeft ook de zorg voor zijn graf op zich genomen als dank daarvoor
Bij dit artikel die ik gevonden had stond zijn geboortedatum die overeenkwam met de wehrpass en ook zijn handtekening die overeenkwam alsmede eenfoto zodat ik 100% zeker wist dat het om dezelfde persoon ging
Laatst gewijzigd door stalingrad43 op 07 jan 2014, 18:56, 1 keer totaal gewijzigd.
Jan m
Lid
Berichten: 555
Lid geworden op: 26 jun 2013, 17:45
Gegeven: 1 keer
Ontvangen: 2 keer

Re: Duitse soldaat na 70 jaar kunen traceren

Bericht door Jan m »

Leuk verhaal, jammer dat je hem niet een paar jaar geleden hebt gevonden.
Plaats reactie