Twee Nederlandse SS'ers

De persoonlijke verhalen uit de oorlog & Historische Figuren
Plaats reactie
rajbrns
Lid
Berichten: 440
Lid geworden op: 09 mar 2011, 17:40

Twee Nederlandse SS'ers

Bericht door rajbrns »

Hallo allemaal,

Ik ben toevalligerwijs op het spoor gekomen van twee broers die bij de Nederlandse SS hebben gediend, beide worden vermist sinds het voorjaar van 1945. Inmiddels weet ik de eenheid waar ze bij hebben gezeten, het veldpostnummer, waar ze vermist zijn geraakt etc. Met deze informatie zou ik graag nog meer over hun te weten willen komen, maar bij welke instanties kan ik dan terecht?

Alvast bedankt voor jullie hulp! _/-\o_
Verzamel items van het Derde Rijk
Gebruikersavatar
D_Dutch
Lid
Berichten: 732
Lid geworden op: 04 apr 2007, 19:24
Locatie: Gelderland, Nederland

Re: Twee Nederlandse SS'ers

Bericht door D_Dutch »

Naar wat voor verdere informatie ben je op zoek? Je kan hun dossier bij het Bundesarchiv (Abteilung Reich) opvragen al staat bij de ene soldaat meer in het dossier dan bij de ander.
rajbrns
Lid
Berichten: 440
Lid geworden op: 09 mar 2011, 17:40

Re: Twee Nederlandse SS'ers

Bericht door rajbrns »

Ik wil sowieso weten wat er met deze twee is gebeurd, gedood in de strijd, omgekomen in een kamp of dat ze nog steeds vermist zijn. Ook wil ik weten aan welke gevechten ze hebben meegedaan, natuurlijk zou ik dan eenheid kunnen na-checken maar dan heb ik nog geen zekerheid dat deze twee daadwerkelijk aan het vechten waren, omdat ze bijv. gewond in een veldhospitaal lagen.
Verzamel items van het Derde Rijk
Gebruikersavatar
D_Dutch
Lid
Berichten: 732
Lid geworden op: 04 apr 2007, 19:24
Locatie: Gelderland, Nederland

Re: Twee Nederlandse SS'ers

Bericht door D_Dutch »

Als ze gesneuveld of vermist zijn geraakt enz. kan je een uittreksel opvragen bij de Deutsche Dienststelle. Dit kost voor mij meestal rond de €8,- maar ik weet niet of dat voor iedereen geldt of alleen omdat ik heel veel aanvragen indien. Erachter komen aan welke exacte gevechten ze hebben deelgenomen zal (helaas) vrijwel onmogelijk zijn zonder Wehrpaß, Wehrstammbuch of Kriegsstammrollenauszug. De laatste twee kunnen zich in het Bundesarchiv (Abteilung Reich) bevinden in hun dossier waarvan je (tegen kosten) kopieën kan aanvragen.
rajbrns
Lid
Berichten: 440
Lid geworden op: 09 mar 2011, 17:40

Re: Twee Nederlandse SS'ers

Bericht door rajbrns »

Bedankt voor de hulp! :)
Verzamel items van het Derde Rijk
Plaats reactie