Enige tijd geleden is de oma van mijn vriendin overleden. Bij het leeghalen van het huis hebben wij documenten gevonden van de overgrootvader van mijn vriendin. Hier zaten brieven tussen van hem aan zijn familie (woonachtig in Weert) en van de familie naar hem.
Het blijkt dat hij krijgsgevangen heeft gezeten in Pouxeux (Frankrijk) en Juvaincourt (Frankrijk). Verder zaten er nog officiele documenten bij dat hij als krijgsgevangene is “geprocessed” door de Amerikanen (met zijn krijgsgevangene nummer) maar ook papieren dat hij in vrijheid is gesteld door de Nederlandse regering.
Ik heb zelf al gezocht via google en heb al informatie gevonden over het kamp in Pouxeux. Over Juvaincourt is echter zeer weinig tot niks te vinden.
Om het plaatje rond te krijgen hoopte ik dat ik via zijn krijgsgevangene nummer meer informatie zou kunnen vinden. Dit is alleen tot nu toe nog niet gelukt. Heeft iemand een tip waar ik meer informatie zou kunnen vinden?
Helaas is er niemand aan die kant van de familie nog in leven om mij meer te vertellen over zijn oorlogsverleden (rang, onderdeel etc.)
Ik zal binnenkort de documenten hieronder uploaden voor de geïnteresseerden.
Alvast bedankt voor de hulp!