Kennkarte persoon info gevraagd

De persoonlijke verhalen uit de oorlog & Historische Figuren
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Kevinbes
Lid
Berichten: 362
Lid geworden op: 03 jan 2015, 15:51
Locatie: Achterhoek

Kennkarte persoon info gevraagd

Bericht door Kevinbes »

Kennummer A10774

Vornamen; Elisabeth
Geburtstag: 27 august 1902
Geburtsort: langendreer kr bochum
Beruf ohne beruf ( ehefrau)
Recklinghausen ben21 martz 1942
Always be happy!! :)
Gebruikersavatar
Erik
Beheerder
Beheerder
Berichten: 5187
Lid geworden op: 20 aug 2004, 21:52
Locatie: Veluwe
Gegeven: 7 keer
Ontvangen: 51 keer

Re: Kennkarte persoon info gevraagd

Bericht door Erik »

Wat wil je weten, Kevin? Er staat alleen maar wat info over die vrouw. Je stelt geen vraag. Of is de taal een probleem?

Wat is dat überhaupt voor iets, de laatste tijd? Iedereen moet maar weten wie de persoon is die een jasje gekocht heeft in 1927, of met naam op een postkaart staat etc. Wat voegt dit toe?
Voor een jasje kan ik me het indenken. Je wilt weten of de man daadwerkelijk heeft bestaan. Troost je. Ik heb (en velen anderen ook) een pot inkt uit de jaren dertig en een ranglijst officieren. Daarnaast weet iedereen dat een jasje "op naam gesteld" meer waard is dan een "anoniem" jasje. Daarnaast is mijn handschrift ook uit de jaren dertig. 1+1=2. Vertrouw daar dus niet op. Ik verdien mijn geld met werk en hoef geen drie tientjes meer met gekonkel, maar er zijn er veel (en al jaren lang) die daar een heel andere mening over hebben. En wees gerust: jij ziet het verschil niet.

Maar waarom dit? Navragen wie iemand is op een Kennkarte? Wat is dit? Wordt de familie aangeschreven? Voegt het iets toe aan de historische waarde van het object of alleen iets aan de financiële waarde? Buy the story, zoiets?
BSM Williams in <it ain't half hot, mon>:
"Oh dear. How sad. Never mind."
Gebruikersavatar
Kevinbes
Lid
Berichten: 362
Lid geworden op: 03 jan 2015, 15:51
Locatie: Achterhoek

Re: Kennkarte persoon info gevraagd

Bericht door Kevinbes »

Nee gewoon leuk. Om te weten heeft ze nog famillie? Of iets anders waar heeft ze gewoont dat soort vragen boeien mij heeft ze bij het verzet gezeten? Etc. En nee het voegt geen extra waarde toe.
Always be happy!! :)
Gebruikersavatar
asjemenou
Moderator & Beste Avatar 2009
Moderator & Beste Avatar 2009
Berichten: 4861
Lid geworden op: 26 apr 2005, 16:35
Gegeven: 55 keer
Ontvangen: 98 keer

Re: Kennkarte persoon info gevraagd

Bericht door asjemenou »

Hiervoor geldt eigenlijk hetzelfde; viewtopic.php?f=11&t=38821 .
Ga serieus om met het WOII forum. Dan houden we het forum voor alle leden interessant!
Gebruikersavatar
Erik
Beheerder
Beheerder
Berichten: 5187
Lid geworden op: 20 aug 2004, 21:52
Locatie: Veluwe
Gegeven: 7 keer
Ontvangen: 51 keer

Re: Kennkarte persoon info gevraagd

Bericht door Erik »

kevinarmy schreef:Nee gewoon leuk. Om te weten heeft ze nog famillie? Of iets anders waar heeft ze gewoont dat soort vragen boeien mij heeft ze bij het verzet gezeten? Etc. En nee het voegt geen extra waarde toe.
Oke. Dan gaat het dus om het plezier van het onderzoek. Daar heb ik dan wel beeld bij. Ik sluit me overigens wel aan bij de opmerking over persoongegevens die bij het andere topic over 'onderzoek naar persoon' gaat.
BSM Williams in <it ain't half hot, mon>:
"Oh dear. How sad. Never mind."
Plaats reactie