Grootste Duitse scherpschutter wo2 overleden

De persoonlijke verhalen uit de oorlog & Historische Figuren
harvester
Lid

Bericht door harvester »

Iemand die een oorlog kan vermijden verdient toch meer respect!

Maar dat neemt niet weg dat hij wel goed (de beste) was.
Hell no, we don't die, We just go to hell to regroup
koos24
Lid

Bericht door koos24 »

vincent schreef:http://www.snipercentral.com/snipers.htm

WOW, die Russische snipers zijn aardig goed. :shock:
Toch is het vreemd, Erwin Konig is met 400 hits de beste DUITSE sniper.
Voor de rest alleen USSR wat de klok slaat.Dat is toch minimaal merkwaardig als je de verhoudingen aan het front ziet, vaak 10:1 in Russisch voordeel.

Je zou dus zeggen dat de Duitsers veel meer afschot-kansen hadden.
Ook gezien het feit dat de Russische aanvalstechnieken weinig "infanterie-vriendelijk" waren.

Zou het kunnen zijn dat de telling van de Russische snipers anders was?
Uit het boek van Bruno Sutkus (Im Fadenkreuz) weet ik dat een afschot pas telde als er een getuige was.
Telden de Sovjets ook zo nauwkeurig?
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Leroy
Lid

Bericht door Leroy »

Ik zie op die lijst ook iemand met 9 kills staan, als men dat ook mee gaat tellen zijn er dan niet wat weinig Snipers... :?
vincent
Lid

Bericht door vincent »

10:1 in Russisch voordeel.
Ik denk dat je Duits voordeel bedoelt. ;)
Uit het boek van Bruno Sutkus (Im Fadenkreuz) weet ik dat een afschot pas telde als er een getuige was.
De telling was ook anders. de sluipschutter zelf bevestigde vaak de dood van zijn doelwit, en de propaganda deed ook niet zo zuinig met het opkloppen van een verhaal.
Ik heb er geen kracht meer voor
Reca
Lid

Bericht door Reca »

Quote:

Ik denk dat je Duits voordeel bedoelt.

nee vincent, de Russen hadden veel meer manschappen (je kent toch wel het verhaal van 1 geweer per twee/drie man. Dat maakt dus al duidelijk dat de Russen sterk in het voordeel waren qua mankracht?!!
mvg
rémy
----
LEO
Lid
Contacteer:

Bericht door LEO »

En de levenswijze.

Voor de oorlog maakte het in Siberié veel uit of je een doel kon raken of niet. Een misser was zo goed als geen eten. Een raak schot was feest voor de familie.
Eén wapen en één kogel was meer waard dan de bijbel of een spade.
En dat werdt van jongsafaan aangeleerd.

Leo.
Mike Hazeleger
Lid

Bericht door Mike Hazeleger »

zie film; Enemy at the gates :)
'From my rotting body, flowers shall grow and I am in them and that is eternity'
koos24
Lid

Bericht door koos24 »

vincent schreef:
Ik denk dat je Duits voordeel bedoelt. ;)
De telling was ook anders. de sluipschutter zelf bevestigde vaak de dood van zijn doelwit, en de propaganda deed ook niet zo zuinig met het opkloppen van een verhaal.

Ik bedoelde de manschappen, 10 Russen op 1 Duitser aan het front.
En ik denk inderdaad dat hun telling niet zo nauwkeurig was.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Opgeheven account 1427

Bericht door Opgeheven account 1427 »

Tellingen zijn altijd verschillend. Zo beweerden Duitsland meer dan 8.500 russische vliegtuigen te hebben vernietigd in 1944 alleen al, de Russen beweerden dat ze in 1944 meer dan 10.000 vliegtuigen hebben verloren.
Willem ter Haar
Lid
Contacteer:

Bericht door Willem ter Haar »

Sbf.Koch schreef:Tellingen zijn altijd verschillend. Zo beweerden Duitsland meer dan 8.500 russische vliegtuigen te hebben vernietigd in 1944 alleen al, de Russen beweerden dat ze in 1944 meer dan 10.000 vliegtuigen hebben verloren.
Dat zou heel goed kunnen dat Duitslang 8.500 vliegtuigen heeft vernietigd en dan de Russen 10.000 vliegtuigen heeft verloren. Door een verkeerde landing bijvoorbeeld zou het kunnen dat een vliegtuig verloren gaat die niet is vernietigd voor de Duitsers.

Maar daar ging het topic niet over.
Back ontopic.
Als iedereen hetzelfde denkt, dan denkt er iemand niet na. (generaal George S. Patton)
Opgeheven account 1427

Nee, ze beweerden dat deze vliegtuigen verloren gingen, niet verongelukten.

Maar goed, zurück zum Matthias.
Mike Hazeleger
Lid

:?: vliegtuigen die als *beschadigd* werden opgegeven door de Duitsers... en dat die vliegtuigen te zwaar beschadigd waren om nog gebruikt te kunnen worden en dat de Russen toen zeiden; dit vliegtuig is verloren? :?
'From my rotting body, flowers shall grow and I am in them and that is eternity'
Willem ter Haar
Lid
Contacteer:

Bericht door Willem ter Haar »

Tja dat kan. Maar daar ging het in dit topic niet over. Het gaat over de grootste Duitse scherpschutter. Terug naar het onderwerp graag.
Als iedereen hetzelfde denkt, dan denkt er iemand niet na. (generaal George S. Patton)
Opgeheven account 1427

Mike Hazeleger schreef::?: vliegtuigen die als *beschadigd* werden opgegeven door de Duitsers... en dat die vliegtuigen te zwaar beschadigd waren om nog gebruikt te kunnen worden en dat de Russen toen zeiden; dit vliegtuig is verloren? :?
Nee, beschadigd, nog wel vliegend, en op weg naar de basis, buiten het zicht van de Duitse vliegtuigen, alsnog neergestort als gevolg van de schade.

Maar zoals ik al zei: Zurück zum Matthias.
Mike Hazeleger
Lid

Oh oke thnx... maargoed *back on topic* :)
Plaats reactie