Amnestie Vlaamse Oostfronters
-
- Lid
-
- Lid
AntwerpX schreef:
Inderdaad, het is een moeilijke kwestie. Als je zegt de ene verdient het wat meer als een andere is wel waar, maar waar ga je dan de lijn trekken hé. Vanaf wanneer verdien je amnestie en vanaf wanneer niet meer... Daar durf ik mij niet over uitspreken.Er waren teveel redenen vertegenwoordigd om een algemeen oordeel te vellen, toch ben ik voorstander van amnestie. De ene verdient amnestie wat meer dan de andere, maar daar zal ik niet verder over uitwijden
- gilles
- Lid
-
- Lid
- gilles
- Lid
- Ruben
- Lid
Voila! Ze werden dat wijsgemaakt. Een simpele boerenzoon zal zich niet gaan afvragen of dat wel waar is omdat hij er de kennis niet voor heeft dus hij volgt zijn leiders. En die spanden samen met de Duitsers.Die andere Timo schreef:Al Qaida strijders denken dat Amerika de satan is. Toch keur ik hun daden af. Oostfronters dachten dat Stalin de satan was, toch keur ik hun daden af.
War is something human...
-
- Lid
Veel Afgaanse Al quida strijders zijn misleid door Arabieren die naar hun land zijn gekomen en door sluwe praatjes hen ervan overtuigden dat de Amerikanen de satan zijn die op totale vernietiging van de Islam uit zijn en dat je ze moet aanvallen voordat ze jouw aanvallen.
Zie je de overeenkomsten?
En Vincent zag het koren
En Einstein het getal
En Zappelin de zappelin
En Johan zag de bal
En Einstein het getal
En Zappelin de zappelin
En Johan zag de bal
- gilles
- Lid
-
- Lid
Zo kan je overal 'overeenkomsten' in gaan zien natuurlijk. Met wat platte demagogie praat je alles wel aan elkaar. Wat is je bron voor je hele "ze werden misleid"-theorie? En wat is je bron voor je vergelijking met Al-Qaeda?Die andere Timo schreef:Veel Afgaanse Al quida strijders zijn misleid door Arabieren die naar hun land zijn gekomen en door sluwe praatjes hen ervan overtuigden dat de Amerikanen de satan zijn die op totale vernietiging van de Islam uit zijn en dat je ze moet aanvallen voordat ze jouw aanvallen.
-
- Lid
Vooralsnog breng je er niets tegeninThomas schreef:Zo kan je overal 'overeenkomsten' in gaan zien natuurlijk.
...ik dacht dat dat juist een specialiteit van de nazis wasThomas schreef:Met wat platte demagogie praat je alles wel aan elkaar.
a) daar ben ik niet over begonnenThomas schreef:Wat is je bron voor je hele "ze werden misleid"-theorie?
b) daar zijn zeer veel threads over geschreven op dit en andere forums
c) werden ze niet misleid dan? In dat geval is het etiket "landverraad" des te meer van toepassing
...die vergelijking maak ik zelf op basis van diverse bronnen, de actualiteit en de diverse forums. Breng er eens wat tegen inThomas schreef:En wat is je bron voor je vergelijking met Al-Qaeda?
Laatst gewijzigd door Die andere Timo op 17 okt 2004, 21:33, 2 keer totaal gewijzigd.
En Vincent zag het koren
En Einstein het getal
En Zappelin de zappelin
En Johan zag de bal
En Einstein het getal
En Zappelin de zappelin
En Johan zag de bal
-
- Lid
-
- Lid
Typisch. Geen enkele bron en het eeuwige citeren. Ondertussen is de discussie zodanig off-topic gegaan, van amnestie in Vlaanderen naar satan, Afghanistan en Al-Qaeda dat een nieuwe bijdrage geen zin meer zou hebben. Ik wist dat deze discussie op iets compleet irrationeel ging uitdraaien.Die andere Timo schreef:Vooralsnog breng je er niets tegeninThomas schreef:Zo kan je overal 'overeenkomsten' in gaan zien natuurlijk....ik dacht dat dat juist een specialiteit van de nazis wasThomas schreef:Met wat platte demagogie praat je alles wel aan elkaar.a) daar ben ik niet over begonnenThomas schreef:Wat is je bron voor je hele "ze werden misleid"-theorie?
b) daar zijn zeer veel threads over geschreven op dit en andere forums...die maak ik zelf. Breng er eens wat tegen inThomas schreef:En wat is je bron voor je vergelijking met Al-Qaeda?
-
- Lid
-
- Lid
Dit debat heeft niets te maken met satan, Islamitisch fundementalisme, Afghanistan, Al-Qaeda of wat voor onzin dan ook.Die andere Timo schreef:Mooie uitvlucht Thomas
Het gaat over tenuitvoerlegging van burgerlijke veroordelingen, voorstel van resolutie betreffende een beroep bij het Arbitragehof, het Suykerbuyk-decreet, het wetsvoorstel tot het verlenen van amnestie aan repressieslachtoffers, herziening van proces Vindevogel, de jarenlange eis van de Vlaamse beweging in het kader van het activisme en vooral: het leed verzachten van slachtoffers die niets met de zaak te maken hadden. Het is bovenal (helaas) een politiek debat geweest in Vlaanderen waar tot overmaat van ramp allerlei notoire lobbygroepen zich hebben in gemend, wat tot een vernietiging van decreet Suykerbuyk heeft geleid. Daarbij komt dan nog de vraagstelling of 60 jaar na de feiten een financiële tegemoetkoming aan zowel slachtoffers van de repressie als de epuratie enige zin zou hebben. Er is een beperkt tijdskader in dewelke sociaal-economische achteruitstellingen kunnen ongedaan gemaakt worden.