hitler dood?

De persoonlijke verhalen uit de oorlog & Historische Figuren
Plaats reactie
mamartijn
Lid

hitler dood?

Bericht door mamartijn »

Beste mensen,

laatst zag ik op discovery channel een aflevering over het lot van hitler.
Heeft hij zichzelf en Eva vergiftigd, c.q. door het hoofd geschoten en zijn hun lijken daarna verbrand, of was het zoals Discovery het stelde; dat in ieder geval hij is uitgeweken naar zuid amerika en daar oud is geworden. De geinterviewde zuid amerikanen leken vrij zeker van hun zaak dat Hitler zijn laatste jaren (hij was immers ziek?) in anonimiteit in zuid amerika heeft gesleten.....

Weet iemand hier meer van, of hoe denken jullie erover....

Groeten Martijn
779
Lid
Lid

Bericht door 779 »

Ik heb altijd gedacht dat Rusland (KGB) ooit een stuk schedel hebben gevonden welke zij beweerden van Hitler te zijn. De Amerikanen hebben nog jaren, en ook jaren na WO2 gezocht naar Hitler. Alleen konden ze hem nooit vinden... of het is nooit bekend geworden.
jacob
Lid

Bericht door jacob »

Hitler heeft in 45 zelfmoord gepleegd in zijn bunker te Berlijn, allemaal sensatie verhaaltjes over dat naar zuid amerika gedoe.

Ik heb trouwens Elvis wel vorige week in de supermarkt gezien...
mamartijn
Lid

Bericht door mamartijn »

beste jacob,

waarom heeft de FBI dan pas in de late jaren vijftig of zestig het dossier Hitler afgesloten... het is mij een raadsel, het kunnen best allemaal sensatieverhalen zijn, maar het heeft in ieder geval mij wel aan het denken gezet.... het zou namelijk zo maar kunnen, wetende dat ook Himmler bijna ongezien is weggekomen....

groeten martijn....
Hauptmann
Lid
Contacteer:

Bericht door Hauptmann »

mamartijn schreef:beste jacob,

waarom heeft de FBI dan pas in de late jaren vijftig of zestig het dossier Hitler afgesloten... het is mij een raadsel, het kunnen best allemaal sensatieverhalen zijn, maar het heeft in ieder geval mij wel aan het denken gezet.... het zou namelijk zo maar kunnen, wetende dat ook Himmler bijna ongezien is weggekomen....

groeten martijn....
Ja, als ik FBI afgent was en kon kiezen tussen Amerika of in Argentinie rondlopen zou ik ook alle sporen langzaam natrekken.

Heb het gezien op Discory geloof ik. Vond het erg interessant en leuk mar geloven doe ik het niet.

Groeten
robin.h
Lid
Contacteer:

Bericht door robin.h »

jacob schreef:Hitler heeft in 45 zelfmoord gepleegd in zijn bunker te Berlijn, allemaal sensatie verhaaltjes over dat naar zuid amerika gedoe.
Dat kun je toch niet 100% zeker weten,tot hitler zelfmoord heeft gepleegd.Overigens denk ik zelf wel tot hij zelfmoord heeft gepleegd.
Mijn nieuwe verzamelsite: " http://www.worldwar2collector.tk "
KevinP
Lid
Contacteer:

Bericht door KevinP »

Deze discussie is onlangs ook gevoerd op het STIWOT forum.

Mijn mening:
1. Hitler pleegde zelfmoord in de Führerbunker, verschillende mensen die in de Führerbunker waren kunnen dit bevestigen.
2. Het stoffelijk overschot van Hitler was in handen van de Russen. In de jaren 70 werd zijn lichaam verbrand. Zijn schedel en kaak bevinden zich nog steeds in hun archieven.

Hitler is dus overleden op 30 april 1945, alle geruchten komen voort uit de geheimzinnigheid die de Russen achter het IJzeren gordijn maakten rond het stoffelijk overschot van Hitler.
"Frisch auf mein Volk, die Flammenzeichen rauchen!"
Unser Volk steht im Aufbruch gegen die Verknechtung Europas durch den Nationalsozialismus, im neuen gläubigen Durchbruch von Freiheit und Ehre.
gilles
Lid

Bericht door gilles »

jacob schreef:Hitler heeft in 45 zelfmoord gepleegd in zijn bunker te Berlijn, allemaal sensatie verhaaltjes over dat naar zuid amerika gedoe.

Ik heb trouwens Elvis wel vorige week in de supermarkt gezien...
Wil je hem dan enkele postkaarten laten signeren? :lol:
Wedden dat je hier niet durft op klikken:

http://www.freewebs.com/gillesstaels
Dodo
Lid

Bericht door Dodo »

hoe noemde iemand dat? K dacht 'die andere timo'...

Piramidioten :P
"However, the German infantry halted abruptly after finding and drinking a large cache of kirsch liquor in a garage along the route"
The Lorraine offensive 1944
779
Lid
Lid

Bericht door 779 »

om deze discussie maar even te sissen :P NIEMAND OP DIT FORUM ZAL WETEN HOE EN WAT MET HITLER. OF HIJ NOG LEEFD, ZELFMOORD HEEFT GEPLEEGD OF IETS ANDERS.. JE KAN HET NIET WETEN :p:p. GEEN BEWIJS OOIT OPENBAAR GEMAAKT :D
KevinP
Lid
Contacteer:

Bericht door KevinP »

779 schreef:om deze discussie maar even te sissen :P NIEMAND OP DIT FORUM ZAL WETEN HOE EN WAT MET HITLER. OF HIJ NOG LEEFD, ZELFMOORD HEEFT GEPLEEGD OF IETS ANDERS.. JE KAN HET NIET WETEN :p:p. GEEN BEWIJS OOIT OPENBAAR GEMAAKT :D
En de ooggetuigenverlagen dan van de overige aanwezigen in de bunker? Gooien we die gewoon in de prullenbak?
779
Lid
Lid

Bericht door 779 »

Dubbelganger?
John Rambo
Lid

Bericht door John Rambo »

Hitler is morsdood, begraven door de russen ergens in rusland, unknown location. Slechts een paar mensen zullen het weten / geweten hebben, de vraag is of we er ooit achter komen. En overigens heeft het ook geen nut om te weten.
robin.h
Lid
Contacteer:

Bericht door robin.h »

KevinP schreef: En de ooggetuigenverlagen dan van de overige aanwezigen in de bunker? Gooien we die gewoon in de prullenbak?
Wie zegt tot deze mensen de waarheid spreken?
De mensen die daar in de bunker zaten,die konden hitler toch?Dus het zou mij niet verbazen als ze hem beschermden,en zeggen tot hij zelfmoord heeft gepleegd.En zo dus naar bijvoorbeeld Zuid-amerika is gegaan.(wat ik niet denk :wink: )
Mijn nieuwe verzamelsite: " http://www.worldwar2collector.tk "
KevinP
Lid
Contacteer:

Bericht door KevinP »

Je kunt natuurlijk deze discussie eindeloos verder voeren maar er zijn geen serieuze bronnen en feiten die aantonen dat Hitler gevlucht is uit de Führerbunker en zo de oorlog overleeft heeft. Zonder serieuze bronnen en feiten die dit aan tonen kun je wel vragen stellen als: "was het een dubbelganger?" en "zijn de getuigenissen van de overlevenden verzonnen?" maar wat heeft dit voor zin?

Pas als er serieuze en betrouwbare bronnen zijn die anders aantonen, is het interessant om Hitlers dood te onderzoeken. Discovery keert dit echter om en probeert aan de hand van onbetrouwbare fictie een mogelijke vluchtpoging te reconstrueren. Op deze wijze is heel de geschiedenis om te gooien...

Hitlers dood is overigens uitvoerig onderzocht en uitstekend beschreven door vooraanstaande historici. Lees bijvoorbeeld:
- Berlijn 1945 De ondergang / A. Beevor
- Hitler laatste dagen / J. Fest
- Hitler vVergelding / I. Kershaw

Discovery is een leuke en informatieve zender, bovenstaande boeken zijn echter een stuk objectiever en betrouwbaarder.
Plaats reactie