hitler dood?

De persoonlijke verhalen uit de oorlog & Historische Figuren
Mich
Lid

Bericht door Mich »

mrrob schreef
Tuurlijk is hitler zo dood als een pier ondanks dat hij wel kansen heeft gehad om te vertrekken.
Maar volgens rusische bronnen zou hitler ook maar een teelbal hebben gehad ..Wie gelooft dat verhaal?
Ik heb er inderdaad ook ooit iets over gehoord. Maar als je van mensen wilt weten of zij dat geloven of niet, kun je het beste een ander topic openen. Deze gaat namelijk enkel over het feit of Hitler in april 1945 in zijn bunker stierf en op welke manier. :)
"They'll know that you've fought for your country
And no one will worry a bit..."

Siegfried Sassoon
Willem ter Haar
Lid
Contacteer:

Bericht door Willem ter Haar »

neem het bovenstaande over.
Als iedereen hetzelfde denkt, dan denkt er iemand niet na. (generaal George S. Patton)
Cicero
Lid

Bericht door Cicero »

KevinP schreef:Deze discussie is onlangs ook gevoerd op het STIWOT forum.

Mijn mening:
1. Hitler pleegde zelfmoord in de Führerbunker, verschillende mensen die in de Führerbunker waren kunnen dit bevestigen.
2. Het stoffelijk overschot van Hitler was in handen van de Russen. In de jaren 70 werd zijn lichaam verbrand. Zijn schedel en kaak bevinden zich nog steeds in hun archieven.

Hitler is dus overleden op 30 april 1945, alle geruchten komen voort uit de geheimzinnigheid die de Russen achter het IJzeren gordijn maakten rond het stoffelijk overschot van Hitler.
hoe kom je erbij dat het lichaam bij de Russen was en dat het niet gewoon meteen na de zelfmoord verbrand is door de nazi's?
en waarom zouden de Russen het lichaam hebben en het in de jaren 70 ineens verbranden? Dat vind ik aardig vaag.
In a war it's not about who's right, only who's left!
KevinP
Lid
Contacteer:

Bericht door KevinP »

Cicero schreef: hoe kom je erbij dat het lichaam bij de Russen was en dat het niet gewoon meteen na de zelfmoord verbrand is door de nazi's?
en waarom zouden de Russen het lichaam hebben en het in de jaren 70 ineens verbranden? Dat vind ik aardig vaag.
Ik moet bekennen dat ik het niet helemaal volledig heb genoteerd. Met stoffelijke resten bedoel ik de resten die overbleven na de verbranding in Berlijn door de nazi's.

Bron: Berlijn - de ondergang van A. Beevor
D.wellens
Lid

Bericht door D.wellens »

Het volgende heb ik ooit eens in een documentaire gezien:

Het lijk van Hitler is eerst op een geheime in Rusland begraven door de KGB.
Omdat nog te veel mensen wisten waar dit graf was en men schrik had dat dit een bedevaartsoord ging worden, heeft men het bevel gegeven het lijk terug op te graven. Het lijk is nadien terug, onder uiterste geheimhouding, herbegraven.
Enkel delen van de schedel zijn bijgehouden en bevinden zich nu nog in het Kremlin.
Cicero
Lid

Bericht door Cicero »

Ja dat heb ik ook wel eens (ongeveer) gehoord!
Wel klote dat je nooit zal weten wat nou echt waar is.
In a war it's not about who's right, only who's left!
Peter M
Lid

Bericht door Peter M »

Interessant stukjje uit 'De Nieuwe Gazet' van donderdag 7 juni 1945:
Hitler's Lijk gevonden
Volgens geloofwaardige berichten, die te Berlijn de ronde deden gedurende de eerste vergadering van de controlecommissie in de Rijkshoofdstad, werd door opzoekingsploegen van het Sovietleger een verkoold lijk gevonden, dat dit van Hitler zou kunnen zijn.
Volgens die berichten bestaat er dezen keer zelfs weinig twijfel betreffende de vereenzelviging.

Het lichaam, waarvan sprake, is een der vier lijken die in de puinen van de nieuwe Rijkskanselarij te Berlijn werden ontdekt, zoo verklaarde Joseph Grigg, geallieerd perscorrespondent, die generaal Eisenhower vergezelde in de Duitsche hoofdstad. De vier lijken beantwoorden tamelijk goed aan het uiterlijk van Hitler. Zij werden ernstig verbrand door de vlammenwerpers, die gebruikt werden om de vesting te zuiveren. Na een aandachtig onderzoek der tanden en der andere kenmerken hebben de Russen een lijk aangewezen, waarvan zij haast zeker zijn, dat het dit van Hitler is. De Russen hebben verklaard, dat zij aarzelden om een officieele mededeeling te verstrekken, zoolang er de geringste twijfel overblijft.
De lijkschouwing van het vermoedelijke lijk van Hitler heeft aan het licht gebracht, dat het bijna zeker is dat de dood te wijten is aan het innemen van het vergift dat hem door zijn dokter overhandigd werd, zooals reeds vroeger door de Russen werd gemeld.
Timothy
Lid

Late reactie..

Bericht door Timothy »

Hai ik was dit topic aan het lezen..
De russen zeggen wel dat ze het lijk hebben gevonden,
Maar of dit waar is.. Ik weet het niet.. :?
Ik geloof het niet helemaal omdat
1.Volgens mij was er vroeger nog niet van zulke dingen als DNA.

En meschien wisten de russen en de amerikanen en de kgb etc. etc.
Dat hitler nog leefde maar als ze dat zouden vertellen dan zou dat een choas worden..
Meschien hebben ze in de jaren 60,70, Meschien zelfss 80..
Hitlers lichaam gevonden..
Maar zeggen ze dat gewoon niet.. :roll:
''De mens wordt niet groot door eerzucht,
Maar door wat hij ontdekt.''
sobel
Lid
Ontvangen: 1 keer

Bericht door sobel »

ik denk dat je het best dit http://forum.wo2.nl/viewtopic.php?t=11771 topic even kan doorlezen :)
''voor de oorlog wist ik niet wie een jood was en wie niet. De nazi's hebben dat onderscheid gecreëerd''
Auke
Beste Avatar 2007/2008
Beste Avatar 2007/2008

Re: Late reactie..

Bericht door Auke »

Timothy schreef:Hai ik was dit topic aan het lezen..
De russen zeggen wel dat ze het lijk hebben gevonden,
Maar of dit waar is.. Ik weet het niet.. :?
Ik geloof het niet helemaal omdat
1.Volgens mij was er vroeger nog niet van zulke dingen als DNA.
In een archief in moskou wordt een deel van Hitlers schedel en een kaak van hem bewaard. Destijds is door Hitlers tandarts bevestigd dat dit Hitlers gebit was.
Давайте жить дружно (laten we in vriendschap samenleven)!
Timothy
Lid

Ja daar hoor je het al..!

Bericht door Timothy »

Ik leesde eerder.. (Volgens mij in dit topic)
Dat als hitler wou/is ontsnapt dat iedereen wel wilde helpen..
Die tandarts hoefde alleen te zeggen.. JA. :roll:
Dus.. Echt bewijs vind ik het niet..
''De mens wordt niet groot door eerzucht,
Maar door wat hij ontdekt.''
Auke
Beste Avatar 2007/2008
Beste Avatar 2007/2008

Bericht door Auke »

Ik neem aan dat de gebitsgegevens ook aan de hand van het dossier over Hitler van deze arts zijn geverifieerd en bevestigd.
Давайте жить дружно (laten we in vriendschap samenleven)!
sobel
Lid
Ontvangen: 1 keer

Bericht door sobel »

daarnaast is er enkele jaren verder met datzelfde lichaam weer onderzoek gedaan, en hebben ze aan de hand van de info dat hij bijv, maar een bal had ook kunnen zien dat het om hitler ging, het lichaam hebben ze toen volgens mij weer verbrand of begraven, nu rust enkel nog een stuk schedel en een ondergebid in het archief in moskou
''voor de oorlog wist ik niet wie een jood was en wie niet. De nazi's hebben dat onderscheid gecreëerd''
gamer0004
Lid
Contacteer:

Bericht door gamer0004 »

ik denk dat hitler zelfmoord heeft gepleegd. denk, want ik vind dat jer er niet zeker van kan zijn. er zijn nog in de jaren 70 of 80 enkele hoge nazi's gevonden in zuid-amerika (zag ik een documentaire over, een joodse man zocht er zo veel mogelijk na, om ze dan berecht te zien). dus het zou kunnen... mara ik geloof er niet in. zijn persoonlijkheid is er al niet naar.
lexiebabe
Lid

Bericht door lexiebabe »

Ben even de de (twee) schrijvers kwijt: Raadsels rondom de dood van Hitler. Staat alles in, vanaf zijn dood tot en met de laatste resten die verbrand werden. Aanradertje van enkele jaren geleden.
Foto's van Alkmaar 1939-1946, altijd welkom!
Plaats reactie