hitler dood?

De persoonlijke verhalen uit de oorlog & Historische Figuren
mark
Lid

Bericht door mark »

Als Hitler nog zou leven, zou hij nu allang dood zijn.

Net als Elvis trouwens :lol:
'signatures are like assholes, everybody's got one'
Boesje
Lid

Bericht door Boesje »

Je kan het zowiezo nooit 100% zeker weten of hy nou is gevlucht of zelfmoord heeft gepleegd.
Ikzelf denk dat hij is gevlucht,Maar dat hij nog vele jaren daarna leefde ?
' niemand können mir was erklären zu tun '
Sgt. Gallée
Lid

Bericht door Sgt. Gallée »

btw: ff iets tussendoor. Zijn as is uitgestrooid in een rivier las ik ergens. Zo waren de russen ervan zeker dat er geen gedenkplek zou ontstaan!
Gezocht: Patches 104th Infantry Division 'Timberwolf' en US Uniformen (Ike jackets, M-1943 en Sercive Officer Dress)
GuBA
Lid

Bericht door GuBA »

neee hij is dood al - eigenlijk hij is zelfmoord gedaan
BMP 2 Forever ;)
Mike.H
Lid

Bericht door Mike.H »

GuBA schreef:neee hij is dood al - eigenlijk hij is zelfmoord gedaan
Nee hij is al dood, eigenlijk heeft hij zelfmoord gepleegd (nu goed nederlands)

wel simpel om zoiets te zeggen in een topic waar ze al een tijdje bezig zijn met andere mogelijkheden na te gaan..
Go, tell the Spartans, stranger passing by,
That here, obedient to their laws, dead we lie. —
King Leonidas at Thermopylae
timssinned
Lid
Lid

Re: hitler dood?

Bericht door timssinned »

<->
Laatst gewijzigd door Proos op 15 nov 2010, 09:30, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Ongewenste bijdrage
lexiebabe
Lid

Bericht door lexiebabe »

Het spijt me, maar ik heb nog nooit zoveel bagger bij elkaar gezien. Wetenschap? Dat betekent feiten controleren, bronnen naast elkaar leggen en kijken wat waar kan zijn of mogelijk is. Deze kul over Hitler komt beslist NIET overeen met de tot nu toe bekende feiten. Je weet wel, gebeurtenissen die we kunnen aantonen. Een daar van is Hitlers interesse in het occulte. Himmler was er in geïnteresseerd, Hitler vond het onzin: getuige gesprekken uit de jaren twintig, dertig en veertig. Door verschillende mensen genoteerd, door historici in brieven gelezen (door Hitler zelf geschreven!). Ik ga niet in op de troep over de Kelten (Germanen? Daar was Hitler mee bezig) of de andere onzin, zoals de wereldeconomie. Die bestaat al een paar eeuwen...

Kershaw, Bullock, Maser, en vele anderen hebben uitstekende biografiën geschreven, wetenschappelijk verantwoord (en toch nog leesbaar, niet arrogant) dus alles is te controleren en bewijsbaar. Geen onzin over complotten, idealen over het herstellen van het Duitse Roomse Rijk, nee, FEITEN. Als iets dergelijks niet strookt met je wereldbeeld, dan zal waarschijnlijk je eigen beeld niet kloppen. Neerleggen bij de feiten is inderdaad moeilijk. Kijk maar naar de platte aardetheorie. Geloven mensen ook nog steeds.

Koop anders Domarus, Hitler's Reden. Staan toespraken van Hitler in, gehouden tussen 1930 en 1945. Bevat weinig blabla van hierboven.
Foto's van Alkmaar 1939-1946, altijd welkom!
Jan Klaassen
Lid

Bericht door Jan Klaassen »

Inderdaad; propgandistische, verzonnen rotzooi.

De feiten moeten het verhaal vertellen? Begin dan zelf maar eens en bespaar je de moeite om dit allemaal op te schrijven.

Zo maar een paar puntjes;
-Hitler was goed in menselijk zijn? En de Holocaust dan? Ontken jij die toevallig ook?
-Groot strateeg? Ja, hij had z'n goede dingen. Maar Duinkerken dan?
-Een nationalistisch wereldveroveraar is onmogelijk? Wat bedoelde Hitler dan met 'Lebensraum' en wilde hij een 1000-jarig Rijk opstellen met GERMANISCHE landen liefst (Keltisch???)?
-Wilden de geallieerden geen vrede in 1940? Is dat ze gevraag dan?
-Ardennenoffensief van 2 dagen, en zonder tanks? Die tanks waren daar wel, maar liepen vast op de Amerikaanse verdedigingen; de operatie was grotendeels een mislukking.
-Liep Hitler Frankrijk in en had hij contact met de geallieerden? Dat dacht je toch zeker zelf niet... Bewijs?
-Speer is WEL berecht.
-Een contact van Frankrijk naar Kiev? Wederom: bewijs?
-Amerika IS een van de geallieerden geweest.

Kortom; vol onzin, propagandistisch gepraat (kan je beter op StormFront vertellen dit soort dingen), anti-communistische stukken. Je stelt Hitler verdorie voor als de persoon die de geallieerden HIELP om een invloedssfeer te krijgen in West-Europa. Man, ga terug de boeken in aub en vermoei ons niet met deze onzin!
Niemand hat die Absicht, eine Mauer zu errichten! - 1961
panzer lehr
Lid

Bericht door panzer lehr »

Wat een onzin. :r
Jan Klaassen
Lid

En daarbovenop nog het hinten naar dat Hitler al in 1941 gestorven zou zijn? Lees ik dat zo goed?
coco
Lid

Bericht door coco »

@ Jan klaassen, even off-topic er is nergens bewezen dat Duinkerken mislukt is, niemand weet wat Hitler van plan was dus slecht voorbeeld om hem zo als slechte strateeg neer te zetten, zeg eerder Stalingrad, of El alamein.
Altijd opzoek naar Duits papierwerk met K-nummers '951 t/m 957' en '2517'!
panzer lehr
Lid

Bericht door panzer lehr »

De nederlaag bij stalingrad was ook voor een groot deel de schuld van herman goring hij zij dat hij de troepen kon bevooraden en dat sloeg bij hitler alle twijfel weg.
Stevo
Lid
Contacteer:

Bericht door Stevo »

Jan Klaassen schreef:En daarbovenop nog het hinten naar dat Hitler al in 1941 gestorven zou zijn? Lees ik dat zo goed?
Jan en de anderen,

Wakker worden (en de mods beter ook)

Ik denk dat er iemand van "een duistere orde" het forum is binnen geslopen die nog 5 posts verwijderd is van het ontkennen van bepaalde zaken of het minimaliseren er van. Just my 2 cents :mrgreen:

PS : lid van 12 nov en dit is zijn eerste post..................vandaar mijn opmerking en het feit dat ik geen enkele zin heb om op die zooi zelf maar enig repliek te geven.

Stevo
Bessie Braddock: Sir, you are drunk.
Churchill: And you, madam, are ugly. But in the morning, I shall be sober.
Stevo
Lid
Contacteer:

Bericht door Stevo »

timssinned schreef:<->
Mooi! Opgeruimd staat netjes :yes:

Stevo
Bessie Braddock: Sir, you are drunk.
Churchill: And you, madam, are ugly. But in the morning, I shall be sober.
Jan Klaassen
Lid

Stevo schreef: Ik denk dat er iemand van "een duistere orde" het forum is binnen geslopen die nog 5 posts verwijderd is van het ontkennen van bepaalde zaken of het minimaliseren er van. Just my 2 cents :mrgreen:
Stevo
Dat dacht ik ook ja ;) Maar dat betekent voor mij niet direct dat je de discussie kan aangaan. In dit geval niet echt nuttig, de persoon komt nooooooit meer hier ten tonele :roll:

En, @coco;
Stel ook niet dat Duinkerken MISLUKT is. Maar of het nu zo'n 'grote strategische overwinning' voor Hitler was? Hij had beter de Britten de zee in kunnen jagen; had een hardere klap voor 'The Empire' geweest. Nu was dit (allicht moraal) een overwinning voor de Britten. Een goed strateeg is ook realistisch, en vrede met Engeland was toen zeker níét realistisch.
Plaats reactie