Duitse Heren en Britse (onbeschofte) Heren?????
-
- Lid
T/m 41 gedroegen de moffen zich extra goed, dat was hen dan ook bevolen.
het viel iedereen op hoe netjes ze waren en fatsoenlijk.
Na 1941 hoefden ze zich niet meer te gedragen en al snel begonnen mensen zich aan hen te ergeren.
Nou waren het niet gelijk allemaal schoften natuurlijk, maar dat waren de britten ook niet.
Aan alle kanten zitten onaardige lui en daarnaast heeft men soms geen kennis over elkaars gebruiken.
In ieder geval was Engeland reuze populair in Nederland, al voor de oorlog.
Net als met de moffen kunnen de Nederlanders heel wat hebben maar naar verloop van tijd is het mooi geweest.
Bijna niemand klaagde over de geallieerde soldaten tijdens de bevrijding maar al na een paar maanden werd dat anders.
In ieder geval ken ik verhalen van beiden kanten, moffen die zich als 'gasten' van een boeren gezin elke dag ongelovelijk onbeschoft gedroegen (terwijl engelse piloten zich een meter bij ze vandaan verstopt hielden...) en Engelsen die elke dag zat en met een andere meid thuis kwamen, nogal schokkerend in die tijd.
Zeggen dat de ene groep netter was dan de ander is niet echt zinnig want over zoiets bestaan toch geen cijfers en het is allemaal puur gevoelsmatig.
Sommige waren oke, andere waren schoften.
Behalve in het begin vd bezetting gedroegen ze zich allemaal anders.
het viel iedereen op hoe netjes ze waren en fatsoenlijk.
Na 1941 hoefden ze zich niet meer te gedragen en al snel begonnen mensen zich aan hen te ergeren.
Nou waren het niet gelijk allemaal schoften natuurlijk, maar dat waren de britten ook niet.
Aan alle kanten zitten onaardige lui en daarnaast heeft men soms geen kennis over elkaars gebruiken.
In ieder geval was Engeland reuze populair in Nederland, al voor de oorlog.
Net als met de moffen kunnen de Nederlanders heel wat hebben maar naar verloop van tijd is het mooi geweest.
Bijna niemand klaagde over de geallieerde soldaten tijdens de bevrijding maar al na een paar maanden werd dat anders.
In ieder geval ken ik verhalen van beiden kanten, moffen die zich als 'gasten' van een boeren gezin elke dag ongelovelijk onbeschoft gedroegen (terwijl engelse piloten zich een meter bij ze vandaan verstopt hielden...) en Engelsen die elke dag zat en met een andere meid thuis kwamen, nogal schokkerend in die tijd.
Zeggen dat de ene groep netter was dan de ander is niet echt zinnig want over zoiets bestaan toch geen cijfers en het is allemaal puur gevoelsmatig.
Behalve in het begin vd bezetting gedroegen ze zich allemaal anders.
"Een volk dat voor tirannen zwicht zal meer dan lijf en goed verliezen... dan dooft het licht"
HM van Randwijk 1909-1966
HM van Randwijk 1909-1966
- gvdbor
- Lid
- Contacteer:
Ik denk dat je ongeveer zo'n antwoord gaat krijgen uiteindelijk:ironmarc schreef:hoe zat het met de Amerikanen?
- Ioannis
- Lid
Jezus, wat een veronderstellingen zeg!jeroen1944 schreef:Volgens mij kom je nooit in Dld en praat je ook nooit met Duitsers is het niet??Ioannis schreef:Nee hoor, ik heb geen moeite met Duitsers.jeroen1944 schreef:Tjonge jonge, jij bent zeker een van die gefrusteerde supporters die, de finale WK 1974 niet kunnen verwerken!!!!!!!
Maar wel met lui die met grote verhalen komen.
De jeugd in Duitsland zit daar ook niet op te wachten...
Damals im Krieg.. Ja Opa!!
Als je eens met Duitse jongeren gaat praten dan merk je dat ze wel zeker geinteresseerd zijn in hun oorlogsjaren.
Ik heb regelmatig met Duitsers te maken gehad, en ik heb nooit met ze over de oorlog zitten zeuren, maar als je langs het strand staat te vissen, en er komt zo'n "ouwe" een verhaal vertellen, dat de vissen "im krieg viel grösser waren", toen lachte ik me wel het schompes toen de jongere Duitser die naast me stond de vissen die ouwe toebeet, dat het vanwege de lijken was die er in die tijd ronddreven, dat die vissen zo groot waren toen.
De ouwe taaide meteen af.
Jonge Duitsers hangt nog steeds de dienstplicht boven hun hoofd, en daar zijn ze niet bijster enthousiast over.
In Nederland is er een beroepsleger, en dan onstaat het "Rambo" effect.
Jonge knulletjes die meepraten over zaken waar ze nooit iets mee te maken hebben gehad.
- gvdbor
- Lid
- Contacteer:
- jeroen1944
- Lid
Je bent weer af aan het dwalen met je jonge knulletjes van je, je meent dat je alles weet, en aan het strand een praatje maken kan ik ook! Stick to the point!!!Ioannis schreef:Jezus, wat een veronderstellingen zeg!jeroen1944 schreef:Volgens mij kom je nooit in Dld en praat je ook nooit met Duitsers is het niet??Ioannis schreef: Nee hoor, ik heb geen moeite met Duitsers.
Maar wel met lui die met grote verhalen komen.
De jeugd in Duitsland zit daar ook niet op te wachten...
Damals im Krieg.. Ja Opa!!
Als je eens met Duitse jongeren gaat praten dan merk je dat ze wel zeker geinteresseerd zijn in hun oorlogsjaren.
Ik heb regelmatig met Duitsers te maken gehad, en ik heb nooit met ze over de oorlog zitten zeuren, maar als je langs het strand staat te vissen, en er komt zo'n "ouwe" een verhaal vertellen, dat de vissen "im krieg viel grösser waren", toen lachte ik me wel het schompes toen de jongere Duitser die naast me stond de vissen die ouwe toebeet, dat het vanwege de lijken was die er in die tijd ronddreven, dat die vissen zo groot waren toen.
De ouwe taaide meteen af.
Jonge Duitsers hangt nog steeds de dienstplicht boven hun hoofd, en daar zijn ze niet bijster enthousiast over.
In Nederland is er een beroepsleger, en dan onstaat het "Rambo" effect.
Jonge knulletjes die meepraten over zaken waar ze nooit iets mee te maken hebben gehad.
- Narcolepticus
- Lid
- Darryl
- Lid
Gehoord van mensen die de oorlog hebben meegemaakt misschien?Anonymous schreef:was je erbij dan??Roel R. schreef:Dit heb ik al honderde keren gehoord. De meeste Duitse soldaten in Nederland gedroegen zich goed, waren beleefd, geschoren, gewassen en correct.
De Britten daarintegen waren vies, onbeschoft en op het beestige af!
heb jij het meegemaakt?
hoe kun je zoiets zeggen?
They shall not grow old, as we that are left grow old. Age shall not weary Them, not the years condemn.
At the going down of the Sun, and in the morning. We will remember them.
At the going down of the Sun, and in the morning. We will remember them.
- Miesjel
- Lid
Als je Roel's post goed leest zie je dat hij zegt dat hij dit een groot aantal keren gehoord heeft, hij heeft nergens gezegd dat het een feit of mening is.Anonymous schreef:was je erbij dan??Roel R. schreef:Dit heb ik al honderde keren gehoord. De meeste Duitse soldaten in Nederland gedroegen zich goed, waren beleefd, geschoren, gewassen en correct.
De Britten daarintegen waren vies, onbeschoft en op het beestige af!
heb jij het meegemaakt?
hoe kun je zoiets zeggen?
Hij maakt alleen duidelijk dat dit is wat hij overal leest/hoort.
Michel.
Voor elk probleem is er een oplossing, dus dat is het probleem niet.
De oplossing, dat is het probleem.
De oplossing, dat is het probleem.
- Narcolepticus
- Lid
-
- Lid
- Gegeven: 4 keer
- Ontvangen: 4 keer
- Contacteer:
- lee enfield
- Lid
- Nico Roelofs