Interview
- Narcolepticus
- Lid
Interview
Ik ga een veteraan interviewen voor m'n eindwerk maar ik heb een (groot) probleem.
Ik weet niet welke vragen ik moet stellen!
(Natuurlijk weet ik wel ongeveer wat ik wil weten maar alle hulp is welkom, ik zou er graag een speciaal interview van willen maken.)
Ik weet niet welke vragen ik moet stellen!
(Natuurlijk weet ik wel ongeveer wat ik wil weten maar alle hulp is welkom, ik zou er graag een speciaal interview van willen maken.)
- max
- Lid
- Contacteer:
- Narcolepticus
- Lid
- Roel R.
- Lid
- Contacteer:
- Narcolepticus
- Lid
- max
- Lid
- Contacteer:
Ik zou zeker vragen wat hem er toe aanzette om dit te doen
en laat hem maar praten
een interview heeft een eigen leven
enkel punten noteren die je zeker wil weten
"vermoedelijk" heeft die mens wel een ouderdom en uit ondervinding met mijn vader weet ik dat als die beginnen vertellen ze niet te stoppen zijn
zulke dingen doen die mensen goed om te horen dat men nog interesse heeft in hun verhalen
je zal wel zien en laat zeker horen hoe het verlopen is
en laat hem maar praten
een interview heeft een eigen leven
enkel punten noteren die je zeker wil weten
"vermoedelijk" heeft die mens wel een ouderdom en uit ondervinding met mijn vader weet ik dat als die beginnen vertellen ze niet te stoppen zijn
zulke dingen doen die mensen goed om te horen dat men nog interesse heeft in hun verhalen
je zal wel zien en laat zeker horen hoe het verlopen is
Aprés moi, le déluge
http://www.dambusters.be
http://www.dambusters.be
- Peter M
- Lid
- Narcolepticus
- Lid
- Narcolepticus
- Lid
Wel, Peter, dat is een probleempje.
Het enige dat ik over hem weet (van een kennis van hem) is dat hij in Januari 1945 in Bastogne is aangekomen, daar is niks mis mee... Maar ik weet niet of hij persoonlijk iets van de paniek van de Greif Kommando's heeft gemerkt.
De paniek van die dagen zou natuurlijk wel gevoeld kunnen zijn omdat je toen daarvoor niet echt in de Ardennen moest zijn.
Ik zou natuurlijk ook kunnen vragen of hij in het begin ook dacht dat het enkel om een kleine tegenaanval ging.
Wat wel interessant is is dat hij met Patton en McCaullife heeft gesproken.
Het enige dat ik over hem weet (van een kennis van hem) is dat hij in Januari 1945 in Bastogne is aangekomen, daar is niks mis mee... Maar ik weet niet of hij persoonlijk iets van de paniek van de Greif Kommando's heeft gemerkt.
De paniek van die dagen zou natuurlijk wel gevoeld kunnen zijn omdat je toen daarvoor niet echt in de Ardennen moest zijn.
Ik zou natuurlijk ook kunnen vragen of hij in het begin ook dacht dat het enkel om een kleine tegenaanval ging.
Wat wel interessant is is dat hij met Patton en McCaullife heeft gesproken.
- Narcolepticus
- Lid
Wel dat is ook een beetje een probleem, degene waar ik info heb gevonden over de man in kwestie weet eigenlijk niet echt veel over de weg die hij heeft afgelegd.antwerpx schreef:Het lijkt mij interessant om vragen te stellen over:
- De paniek van de eerste dagen (toen bekend werd dat er Duitsers waren doorgebroken)
- Als je weet waar hij juist allemaal gezeten heeft: lees je eerst in over die plaatsen zodat je je vragen altijd kan inleiden en af en toe kan aanvullen.
Ik weet dus niet echt goed waar hij overal gezeten heeft, het enige dat ik weet is dat hij 'in januari in Bastogne was' en dat hij 'bij de 512 MP Battalion van het 3de Amerikaanse Leger' zat.
ALle info over dit battalion is dus zeer welkom.