Getuigenis ex ss'er

De persoonlijke verhalen uit de oorlog & Historische Figuren
verellen
Lid

Bericht door verellen »

gvdbor schreef:Ja die reactie verbaasde mij ook enigszins, heb nog het bericht van Vetereaan een paar keer teruggelezen maar lees alleen een objectief bericht.
Volledig mee eens. De reactie van 180cc vind ik ongepast. Het is niet de bedoeling om mensen op andere ideeën te zetten met deze man aan het woord te laten maar om de waarheid te laten zien. Iedereen heeft het recht om gehoord te worden. Als men van wederzijdse kanten verhalen laat horen weet men pas hoe het helemaal juist zat. Ook al kan dit voor sommige niet gepast lijken.
lexiebabe
Lid

Bericht door lexiebabe »

Eerlijk gezegd heb ik de uitzending ook niet gezien, maar ik kan me voorstellen dat mensen geshockeerd zijn geraakt. Maar gaat het daar om? Deze man heeft een verhaal en een mening. Terecht dat hij zijn verhaal deed, anders krijg je wel een erg eenzijdige geschiedenis. Deze man niet aan het woord laten, betekent feitelijk niets anders dan de geschiedenis door de overwinnaars te laten schrijven. Dan krijgen we dus een verhaal van de 'goeien' tegen de 'slechten', een zwart-witbeeld dat ook niet klopt.

Deze mensen veroordelen of doodzwijgen lijkt me ook geen oplossing. Daarmee wis bepaalde gebeurtenissen niet uit. Om nog maar te zwijgen over bepaalde meningen.

Alex D.
Narcolepticus
Lid

Bericht door Narcolepticus »

Natuurlijk zullen mensen geshockeerd zijn door hetgeen die man zei.
Zeker bij zijn antwoord op de vraag 'wat voelde je toen je dat deed'
hij zei zo goed mogelijk richten. Ja wat kan je daar van zeggen?

Manecheïsme is altijd uit dne boze
Plaats reactie