Ik zoek een SS-veteraan voor een interview
-
- Lid
Ik zoek een SS-veteraan voor een interview
Hai,
Ik ben sinds een aantal maanden bezig met het opnemen van interviews bij mensen die WOII hebben meegemaakt. Duitsland als verliezende partij, zou ik graag ook aan het woord laten, want natuurlijk zijn ook aan deze zijde jongens gesneuveld. Graag zou ik in contact komen met een SS-veteraan die zijn verhaal wil doen voor de camera.
Eventuele aanvullende inlichtingen geef ik graag.
Met vriendelijke groet,
Walter
Ik ben sinds een aantal maanden bezig met het opnemen van interviews bij mensen die WOII hebben meegemaakt. Duitsland als verliezende partij, zou ik graag ook aan het woord laten, want natuurlijk zijn ook aan deze zijde jongens gesneuveld. Graag zou ik in contact komen met een SS-veteraan die zijn verhaal wil doen voor de camera.
Eventuele aanvullende inlichtingen geef ik graag.
Met vriendelijke groet,
Walter
- Nico Roelofs
- Lid
- Contacteer:
Ik kan je wel niet helpen aan een SS-veteraan. Maar waar ik wel nieuwsgierig naar ben is wat je met de film beelden gaat doen. Zijn deze beelden straks ook te zien voor iedere wo2 geïnteresseerde?
Ik vindt het namelijk altijd wel interessant om de verhalen van oorlogsveteranen en burgers te horen. Maar denk dat ik names iedereeen hier op het forum wel spreek. 

- Mich
- Lid
Beste Nico,
Ik weet niet of ik dit helemaal goed zeg, maar misschien is er iemand die mijn verhaal wil verbeteren. (Het is een begin zullen we maar zeggen...) Al sinds enige weken is er op Canvas een documentaire over Auschwitz. Zelf heb ik daar maar een heel klein deel van gekeken, maar weet wel dat in diezelfde documenatires er ook een oud SS'er aan het woord kwam. (Er zijn daarover ook wat andere topics op dit forum te vinden.)
Heeft iemand misschien wat meer informatie over deze man?
Ik weet niet of dit je van pas komt, maar (zoals gezegd) het kan een begin zijn!
Michael.
Ik weet niet of ik dit helemaal goed zeg, maar misschien is er iemand die mijn verhaal wil verbeteren. (Het is een begin zullen we maar zeggen...) Al sinds enige weken is er op Canvas een documentaire over Auschwitz. Zelf heb ik daar maar een heel klein deel van gekeken, maar weet wel dat in diezelfde documenatires er ook een oud SS'er aan het woord kwam. (Er zijn daarover ook wat andere topics op dit forum te vinden.)
Ik weet niet of dit je van pas komt, maar (zoals gezegd) het kan een begin zijn!
Michael.
"They'll know that you've fought for your country
And no one will worry a bit..."
Siegfried Sassoon
And no one will worry a bit..."
Siegfried Sassoon
- Nico Roelofs
- Lid
- Contacteer:
Ik denk alleen dat je die aan de topic starten moet richten (Walter) en niet aan mij.Mich schreef:Beste Nico,
Michael.

- Mich
- Lid
- Jelle
- Lid
- Contacteer:
- Jelle
- Lid
- Contacteer:
-
- Lid
-
- Lid
BEDANKT!
Heren,
Ontzettend bedankt voor jullie goede adviezen. Ik heb lange tijd niets van mij laten horen omdat ik eigenlijk de oproep op dit forum vergeten was, en kort daarna mijn e-mail veranderde. Ik kreeg geen meldingen van reacties. Sorry voor deze stompzinnigheid.
Ik was inderdaad op zoek naar Reinhard Spitzy. Een man die dicht bij Hitler is geweest. Ik kan vooralsnog lastig vinden of hij nog leeft of niet. Ook Herbert Groning is lastig te tracen.
@ sturmer: Als je dit leest. Ik ben geinteresseerd in het verhaal van de door jou voorgestelde vriend. Het betreft interviews voor het basisonderwijs, dus een oud strijder die hiermee rekening kan houden (niet te grafische omschrijvingen van gruwelijkheden, spreken in kindertaal) is bijzonder welkom. SS-ers die geloven in oude idealen vind ik zelfs ook geen probleem. Ook dit is onderwijskundig zeer interessant.
Ik hou mij aanbevolen, en ontvang jullie reacties doordat mijn e-mail nu WEL correct is!
Gr,
Walter
Ontzettend bedankt voor jullie goede adviezen. Ik heb lange tijd niets van mij laten horen omdat ik eigenlijk de oproep op dit forum vergeten was, en kort daarna mijn e-mail veranderde. Ik kreeg geen meldingen van reacties. Sorry voor deze stompzinnigheid.
Ik was inderdaad op zoek naar Reinhard Spitzy. Een man die dicht bij Hitler is geweest. Ik kan vooralsnog lastig vinden of hij nog leeft of niet. Ook Herbert Groning is lastig te tracen.
@ sturmer: Als je dit leest. Ik ben geinteresseerd in het verhaal van de door jou voorgestelde vriend. Het betreft interviews voor het basisonderwijs, dus een oud strijder die hiermee rekening kan houden (niet te grafische omschrijvingen van gruwelijkheden, spreken in kindertaal) is bijzonder welkom. SS-ers die geloven in oude idealen vind ik zelfs ook geen probleem. Ook dit is onderwijskundig zeer interessant.
Ik hou mij aanbevolen, en ontvang jullie reacties doordat mijn e-mail nu WEL correct is!
Gr,
Walter
-
- Lid
Moet het een soort van docu worden ? Misschien dat je de VPRO gepeild krijgt om deze uit te zenden op hun docu kanaal....
succes
succes
Adoptant van:
T/5 Raymond Leon Miller 327th Glider Infantry Regiment 101st Airborn Division
Sgt Kurt Franzman 28th Inf. Reg 8th Infantry Division
John S. Williams 120th Inf. Reg 30th Infantry Division
Harrold Rogers 119th Inf. Reg 30th Infantry Division
T/5 Raymond Leon Miller 327th Glider Infantry Regiment 101st Airborn Division
Sgt Kurt Franzman 28th Inf. Reg 8th Infantry Division
John S. Williams 120th Inf. Reg 30th Infantry Division
Harrold Rogers 119th Inf. Reg 30th Infantry Division