Ik zoek een SS-veteraan voor een interview

De persoonlijke verhalen uit de oorlog & Historische Figuren
Plaats reactie
Dreambrother
Lid

Ik zoek een SS-veteraan voor een interview

Bericht door Dreambrother »

Hai,

Ik ben sinds een aantal maanden bezig met het opnemen van interviews bij mensen die WOII hebben meegemaakt. Duitsland als verliezende partij, zou ik graag ook aan het woord laten, want natuurlijk zijn ook aan deze zijde jongens gesneuveld. Graag zou ik in contact komen met een SS-veteraan die zijn verhaal wil doen voor de camera.

Eventuele aanvullende inlichtingen geef ik graag.

Met vriendelijke groet,

Walter
Nico Roelofs
Lid
Contacteer:

Bericht door Nico Roelofs »

Ik kan je wel niet helpen aan een SS-veteraan. Maar waar ik wel nieuwsgierig naar ben is wat je met de film beelden gaat doen. Zijn deze beelden straks ook te zien voor iedere wo2 geïnteresseerde? :) Ik vindt het namelijk altijd wel interessant om de verhalen van oorlogsveteranen en burgers te horen. Maar denk dat ik names iedereeen hier op het forum wel spreek. :P
Mich
Lid

Bericht door Mich »

Beste Nico,

Ik weet niet of ik dit helemaal goed zeg, maar misschien is er iemand die mijn verhaal wil verbeteren. (Het is een begin zullen we maar zeggen...) Al sinds enige weken is er op Canvas een documentaire over Auschwitz. Zelf heb ik daar maar een heel klein deel van gekeken, maar weet wel dat in diezelfde documenatires er ook een oud SS'er aan het woord kwam. (Er zijn daarover ook wat andere topics op dit forum te vinden.)
Heeft iemand misschien wat meer informatie over deze man?
Ik weet niet of dit je van pas komt, maar (zoals gezegd) het kan een begin zijn!

Michael.
"They'll know that you've fought for your country
And no one will worry a bit..."

Siegfried Sassoon
Nico Roelofs
Lid
Contacteer:

Bericht door Nico Roelofs »

Mich schreef:Beste Nico,

Ik weet niet of ik dit helemaal goed zeg, maar misschien is er iemand die mijn verhaal wil verbeteren. (Het is een begin zullen we maar zeggen...) Al sinds enige weken is er op Canvas een documentaire over Auschwitz. Zelf heb ik daar maar een heel klein deel van gekeken, maar weet wel dat in diezelfde documenatires er ook een oud SS'er aan het woord kwam. (Er zijn daarover ook wat andere topics op dit forum te vinden.)
Heeft iemand misschien wat meer informatie over deze man?
Ik weet niet of dit je van pas komt, maar (zoals gezegd) het kan een begin zijn!

Michael.
Ik denk alleen dat je die aan de topic starten moet richten (Walter) en niet aan mij. :P
Mich
Lid

Bericht door Mich »

Ik denk alleen dat je die aan de topic starten moet richten (Walter) en niet aan mij.
Jeemig wat een domme fout! :roll:
Excuses!
"They'll know that you've fought for your country
And no one will worry a bit..."

Siegfried Sassoon
earlymb
Moderator
Moderator
Ontvangen: 29 keer
Contacteer:

Bericht door earlymb »

Op Discovery zijn er meestal wel een paar vaste veteranen die zich laten intervieuwen. Ook een SS'ers, zoals Reinhard Spitzy en Rogus Misch. Misschien dat je daar wat aan hebt. Probeer anders eens de organisatie van SS veteranen (niet Odessa; heet anders). 8)

Grtn

David
vincent
Lid

Bericht door vincent »

bedoel je HIAG? :roll:
Ik heb er geen kracht meer voor
Harro
Lid
Lid

Bericht door Harro »

HIAG bestaat niet meer.
De geschiedenis is het heden gezien door de toekomst - Godfried Bomans
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
Jelle
Lid
Contacteer:

Bericht door Jelle »

ik weet de naam van die SS-er die sprak op canvas , ik ga het straks is in mijn papieren zoeken en ik zal het je weten te zeggen .
NUTS !
Jelle
Lid
Contacteer:

Bericht door Jelle »

ik heb zijn naam gevonden , en de persoon in kwestie noemt 'Oskar Gröning'
NUTS !
sturmer
Lid

Bericht door sturmer »

een goede vriend van me vocht 4j. in rusland als waffen ss'er
met verschillende onderscheidingen!
geinteresseerdt?
De Leeuw Van Vlaanderen
Lid

Bericht door De Leeuw Van Vlaanderen »

Op Canvas was vorig jaar een reportage van de Vlaamse SS-Standartenführer Tony Van Dijck, hij deed zijn verhaal zonder spijt of berouw.
- Trouw Is Meer Dan Een Gegeven Woord -
Dreambrother
Lid

BEDANKT!

Bericht door Dreambrother »

Heren,

Ontzettend bedankt voor jullie goede adviezen. Ik heb lange tijd niets van mij laten horen omdat ik eigenlijk de oproep op dit forum vergeten was, en kort daarna mijn e-mail veranderde. Ik kreeg geen meldingen van reacties. Sorry voor deze stompzinnigheid.

Ik was inderdaad op zoek naar Reinhard Spitzy. Een man die dicht bij Hitler is geweest. Ik kan vooralsnog lastig vinden of hij nog leeft of niet. Ook Herbert Groning is lastig te tracen.

@ sturmer: Als je dit leest. Ik ben geinteresseerd in het verhaal van de door jou voorgestelde vriend. Het betreft interviews voor het basisonderwijs, dus een oud strijder die hiermee rekening kan houden (niet te grafische omschrijvingen van gruwelijkheden, spreken in kindertaal) is bijzonder welkom. SS-ers die geloven in oude idealen vind ik zelfs ook geen probleem. Ook dit is onderwijskundig zeer interessant.

Ik hou mij aanbevolen, en ontvang jullie reacties doordat mijn e-mail nu WEL correct is!

Gr,
Walter
Cas
Lid

Bericht door Cas »

Moet het een soort van docu worden ? Misschien dat je de VPRO gepeild krijgt om deze uit te zenden op hun docu kanaal....

succes
Adoptant van:
T/5 Raymond Leon Miller 327th Glider Infantry Regiment 101st Airborn Division
Sgt Kurt Franzman 28th Inf. Reg 8th Infantry Division
John S. Williams 120th Inf. Reg 30th Infantry Division
Harrold Rogers 119th Inf. Reg 30th Infantry Division
sturmer
Lid

Bericht door sturmer »

sorry hy is helaas overleden!
Plaats reactie