Vooraf wil ik even zeggen dat ik niet wil kletsen over de doden, die kunnen zich niet meer verdedigen.
Maar ik vraag me toch sterk af; Wat heeft die Bernhard eigenlijk gedaan dat hij zo populiar is bij de veteranen?
Het enigste dat ik weet is dat hij eigenlijk de koning van Nederland was de afgelopen jaren, dat hij toen het spannend werd zijn koffers heeft gepakt en naar Engeland is gevlucht, een aantal schandalen op zijn naam heeft staan en dat hij meer kinderen heeft gemaakt dan dat de wereld mocht weten.
Ik wil nu wel eens weten; Wat heeft hij gedaan in de oorlog dat hij die held is geworden voor velen.
http://www.dday-overlord.nl
Wat heeft Bernhard eigenlijk gedaan?
- dday-overlord
- Lid
- Contacteer:
- Roel R.
- Lid
- Contacteer:
Lees eens een boek voordat je iemand zwaar beledigd. Ten eerste was de vlucht noodzakelijk, aan een gevangen genomen Huis van Oranje had niemand iets. Ten tweede, ZKH Prins Berhard wou helemaal niet Nederland verlaten.
Vanuit Londen, en later Europa was hij bevelhebber van de Nederlandsche en Binnenlandsche strijdkrachten en nam hij in mei 1945 deel aan de capitulatie-onderhandelingen.
Na de oorlog heeft hij aan de wieg gestaan van verschillende veteranen organisatie's en er voor gestaan dat de veteranen de eer kregen die ze verdienen.
Hij is niet voor niets Commandeur in de Militaire Willemsorde.
Na de oorlog heeft hij de wederopbouw van Nederland en Europa geholpen door zijn vele contacten, het oprichten van de Bilderberg-conferenties etc.
Vanuit Londen, en later Europa was hij bevelhebber van de Nederlandsche en Binnenlandsche strijdkrachten en nam hij in mei 1945 deel aan de capitulatie-onderhandelingen.
Na de oorlog heeft hij aan de wieg gestaan van verschillende veteranen organisatie's en er voor gestaan dat de veteranen de eer kregen die ze verdienen.
Hij is niet voor niets Commandeur in de Militaire Willemsorde.
Na de oorlog heeft hij de wederopbouw van Nederland en Europa geholpen door zijn vele contacten, het oprichten van de Bilderberg-conferenties etc.
- Hell-Fire
- Lid
Hij is inderdaad Inspecteur-Generaal van de Krijgsmacht geweest, wat je niet zomaar wordt. En hij heeft tevens een Nederlandse squadron voor opgericht bij de RAF.
"Das gibt`s doch nicht, schnee im september, dass müssen Fallschirmjäger sein."
A German Officer on 17-09-`44
Tommy-Talk.com
A German Officer on 17-09-`44
Tommy-Talk.com
- dday-overlord
- Lid
- Contacteer:
Hey Roel,Roel R. schreef:Lees eens een boek voordat je iemand zwaar beledigd.
Ik denk niet dat je de vraag/opmerking helemaal begrepen hebt.
Als je mijn vraag goed leest is het helemaal niet mijn intentie om mensen te beledigen.
Ik weet / wist dus echt niet wat hij nu betekend heeft voor Nederland.
De enige manier om daar achter te komen is toch door te vragen!
En dat ik niet meer weet dan wat ik opgesomt heb is misschien wel een belediging, maar niet op mijn conto, deze info is wat ik weet via de (roddel) pers en tv.
Maar evegoed bedankt voor je antwoord......
Johan
Laatst gewijzigd door dday-overlord op 12 mar 2005, 18:04, 1 keer totaal gewijzigd.
Carpe Diem
- Roel R.
- Lid
- Contacteer:
- dday-overlord
- Lid
- Contacteer:
- Boroskov
- Lid
Met alle respect voor ZKH Prins Bernard, maar bij zijn aandeel in de capitulatie-onderhandelingen moet je je niet al te veel voorstellen hoor.Roel R. schreef: Vanuit Londen, en later Europa was hij bevelhebber van de Nederlandsche en Binnenlandsche strijdkrachten en nam hij in mei 1945 deel aan de capitulatie-onderhandelingen.
En ik heb wel een boek gelezen

Hic manebimus optime
-
- Lid
Hij heeft na de oorlog tot aan zijn dood alle veteranen opgebeld op hun verjaardag wanneer zij 75 jaar of ouder werden,Wat heeft die Bernhard eigenlijk gedaan dat hij zo populiar is bij de veteranen?
Hij heeft veel geld uitgegeven aan medische hulpmiddelen voor zijn veteranen die niet vergoed werden door de ziektekostenverzekering.
Etc etc