Duitsers

De persoonlijke verhalen uit de oorlog & Historische Figuren
Twantonius
Lid

Duitsers

Bericht door Twantonius »

De oorlog van de Duitse kant
"The best political weapon is the weapon of terror. Cruelty commands respect. Men may hate us. But, we don't ask for their love; only for their fear". by Heinrich Himmler
Twantonius
Lid

Ik persoonlijk vind de Duitse kant van de oorlog veel interessanter is dat de Geallierde kant, wat jullie?
"The best political weapon is the weapon of terror. Cruelty commands respect. Men may hate us. But, we don't ask for their love; only for their fear". by Heinrich Himmler
junior
Lid
Contacteer:

Bericht door junior »

In wat opzicht?
MvG,
Junior
Gezocht: alles m.b.t. General der Gebirgstruppe en RKT Kress, Hermann.
CAME FROM OLD LADY IN VILLAGE: Latvian E-Bay seller.
ZENA
Wilco Vermeer
Lid
Contacteer:

Bericht door Wilco Vermeer »

Totale onzin vind ik dat, maar dat is persoonlijk.
Voor mij is de geschiedenis van WO2 interessant en dan vooral de menselijke kant. Ongeacht van welke partij.
Mijn verzameling op: http://www.ww2historycollection.com/
(Avatar: Henk Sneevliet, vergeten verzetstrijder)
Peter M
Lid

Bericht door Peter M »

Twantonius schreef:Ik persoonlijk vind de Duitse kant van de oorlog veel interessanter is dat de Geallierde kant, wat jullie?
Wat zou je aan de Duitse kant hebben als er geen geallieerde kant was? Weinig lijkt me.
Tim
Lid
Contacteer:

Bericht door Tim »

antwerpx schreef:
Twantonius schreef:Ik persoonlijk vind de Duitse kant van de oorlog veel interessanter is dat de Geallierde kant, wat jullie?
Wat zou je aan de Duitse kant hebben als er geen geallieerde kant was? Weinig lijkt me.
*kijkt naar zijn website*
Links of rechts:
(extreem)rechts
Misschien voor hem heel veel :wink:
Tex
Lid
Contacteer:

Bericht door Tex »

aan de ene kant snap ik het wel waarom velen de duitse kant zo interessant vinden. De hele gedachte gang van de duitsers is gewoon naar mijn mening "ziek". Daar bedoel ik niet iedereen en alles mee maar de holocaust lijkt me een duidelijk voorbeeld. Dit soort dingen schijnen veel mensen enorm te boeien, bij de 1 op een goede manier en bij de ander op een foute manier. Zelf wou ik eerst ook duits gaan verzamelen, vond het prachtig spul. Ten eerste het verhaal dat er achter zat, wat er allemaal door de nazi's is gedaan in de WO2. Maar na hier op het forum te zijn gekomen en en wat boodschappen van forum gebruikers heb gehad heb ik mezelf ook bij gesteld. Wat is er nou interessanter dan je eigen gebied (of niet dan nico :) ).
Verdien door te dienen! Wijze woorden van een wijs man!
Nico Roelofs
Lid
Contacteer:

Bericht door Nico Roelofs »

Tex schreef:Wat is er nou interessanter dan je eigen gebied (of niet dan nico :) ).
Precies ben ik helemaal met je eens! Lekker over je eigen omgeving verzamelen! Niks mooiers! :P
Twantonius
Lid

ik vind die ideeën van de Duitsers ook ziek, anti semitisme enzo, maar ik vind dat de Duitsers gewoon toffere uniformen hadden en al dat machtsvertoon vind ik persoonlijk erg indrukwekkend. En dat extreem rechts op mn cu2 is meer voor de gein en omdat ik het niet al te erg op buitenlanders heb :wink:
Skylighter
Lid

Bericht door Skylighter »

Twantonius schreef:ik vind die ideeën van de Duitsers ook ziek, anti semitisme enzo, maar ik vind dat de Duitsers gewoon toffere uniformen hadden en al dat machtsvertoon vind ik persoonlijk erg indrukwekkend. En dat extreem rechts op mn cu2 is meer voor de gein en omdat ik het niet al te erg op buitenlanders heb :wink:
Welk gedeelte in deze zin klopt niet? :lol:
Twantonius
Lid

ik heb geen hekel aan alle buitenlanders, maar er wonen hier gewoon teveel foute in de buurt om ze allemaal nog te mogen...
maarja daar gaat dit topic niet over dus laten we het daar maar niet over hebben ;)

Maar neem als Duits voorbeeld nou hun wapens; die waren veel sterker dan die van de geallieerden. Als de Duitsers hun Stg44 (Sturmgewehr) eerder hadden gehad was er een grote kans dat de oorlog of langer geduurd had of Duitsland gewonnen had. Met dit wapen was hun vuurkracht namelijk veel beter geweest.

Een ander voorbeeld zijn de Duitse tanks, die eigenlijk altijd oppermachtig zijn geweest. Als Rommel in Afrika genoeg benzine had gehad dan had hij daar ook zeker weten de overwinning behaald.
Laatst gewijzigd door Twantonius op 07 apr 2005, 15:46, 2 keer totaal gewijzigd.
Skylighter
Lid

Bericht door Skylighter »

Twantonius schreef:ik heb geen hekel aan buitenlanders, maar er wonen hier gewoon teveel foute in de buurt om ze nog te mogen...
maarja daar gaat dit topic niet over dus laten we het daar maar niet over hebben ;)
Haha, nee ik snap je hoor :)
Peter M
Lid

Bericht door Peter M »

Twantonius schreef:Maar neem als Duits voorbeeld nou hun wapens; die waren veel sterker dan die van de geallieerden. Als de Duitsers hun Stg44 (Sturmgewehr) eerder hadden gehad was er een grote kans dat de oorlog of langer geduurd had of Duitsland gewonnen had. Met dit wapen was hun vuurkracht namelijk veel beter geweest.
De Russen waren eerder met hun ppsh. Als ze later waren geweest met de ontwikkeling ervan was er een grote kans dat de oorlog langer geduurd had. Even interessant?
Een ander voorbeeld zijn de Duitse tanks, die eigenlijk altijd oppermachtig zijn geweest.

De Russische modder oordeelde daar anders over.
Als Rommel in Afrika genoeg benzine had gehad dan had hij daar ook zeker weten de overwinning behaald.
Je moet ook rekening houden met de factor overmacht in aantal.

Ik weet niet of het veel nut heeft argumenten te gaan zoeken voor je interesse...het zit allemaal in het hoofd.
Twantonius
Lid

Ik weet niet of het veel nut heeft argumenten te gaan zoeken voor je interesse...het zit allemaal in het hoofd.
gheheh ja dat zou ook wel kunnen maar ik ben ervan overtuigd dat Duitsland zeker weten de capaciteiten en de mogelijk had om de oorlog te winnen, maar je hebt gelijk met de Russische zeide. In feite verloor Duitsland de oorlog bij de slag om Stalingrad, anders had de weg naar de olievelden in de (?) Oeral vrij gelegen en had Hitler genoeg brandstof voor zijn tanks
Zhukov
Lid
Contacteer:

Bericht door Zhukov »

Twantonius schreef:In feite verloor Duitsland de oorlog bij de slag om Stalingrad, anders had de weg naar de olievelden in de (?) Oeral vrij gelegen en had Hitler genoeg brandstof voor zijn tanks
Kaukasus :wink:

Oeral is het gebergte achter Moskou, de Kaukasus ligt onder Stalingrad (Volgograd).
Вместе мы непобедимы
Plaats reactie