Duitsers
- Tex
- Lid
- Contacteer:
Ik geloof niet dat Duitsland de oorlog, al helemaal niet met Hitler aan de macht, had kunnen winnnen. Hij had het voordeel dat hij vanuit het niets kwam. De rest van Europa zag geen groot gevaar in Hitler, dit was hun fout, en lieten hem maar een beetje aankloten. Daar heeft Hitler gebruik van gemaakt en in een razendsnel tempo het westen veroverd. Volgens mij hoor je ook vaak op documentaires "de wehrmacht was alleen ingesteld op successen en bij tegenslagen konden ze vrij weinig". Dit lijkt me ook duidelijk. Neem Rusland, het begon goed maar toen kwam de tegenslag en Duitsland heeft die tegenslag niet kunnen omzetten in een succes. En er zijn nog veel meer redenen waarom ik denk dat Duitsland de oorlog niet zou kunnen winnen.
Verdien door te dienen! Wijze woorden van een wijs man!
- Harro
- Lid
PLEASE Lees eens een boek voordat je meer onzin uit gaat kramen.Twantonius schreef:gheheh ja dat zou ook wel kunnen maar ik ben ervan overtuigd dat Duitsland zeker weten de capaciteiten en de mogelijk had om de oorlog te winnen, maar je hebt gelijk met de Russische zeide. In feite verloor Duitsland de oorlog bij de slag om Stalingrad, anders had de weg naar de olievelden in de (?) Oeral vrij gelegen en had Hitler genoeg brandstof voor zijn tanks
Duitsland verloor de oorlog op de dag dat ze hem begonnen en toen ze de Sovjet-Unie aanvielen waren ze bij voorbaat kansloos, hoe indrukwekkend de eerste successen ook leken.
De Duitse tanks altijd beter? Laas eens wat verslagen van de Duitse tankcommandanten die in 1941 met de T34 en de KV tanks werden geconfronteerd. Hoe hun lichte kanonnen op slag verouderd waren door de revolutionaire russische bepantsering. Of hoe hun Duitse tanks het in de bagger en vrieskou begaven waar de russische tanks bleven rijden. Hoe hun smalle rupsbanden wegzakten in de bagger en sneeuw terwijl de brede russische tracks het gewicht van de tank bleven dragen. Hoe de Duitse monteurs en logistiek naarmate de oorlog duurde steeds grotere problemen kregen met de technisch te ver doorontwikkelde voertuigen en de te grote variëteit aan voertuigen met daarbij behorende reserve onderdelen. De technische kwalen van de Panthers, Tigers, Königstigers en al die andere ontwerpen.
Rommel een kwestie van benzine? Wat dacht je van 200 Duitse tanks (waarvan 38 met een 75 mm kanon) tegen 1100 Britse (waarvan 480 met een 75 mm), die er bovendien nogeens zoveel in reserve hadden in Egypte (El Alamein). Wat heb je dan aan extra benzine?
En de oorlog hing niet alleen op de vuurkracht van het Sturmgewehr. Je wapenindustrie moet zoveel extra munitie namelijk ook kunnen produceren en de logistiek moet die ammo kunnen aanvoeren naar de fronttroepen

De geschiedenis is het heden gezien door de toekomst - Godfried Bomans
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
- Zitadelle
- Lid
- Contacteer:
Sowieso denk ik, vooral met het oog op de strijd in het Westen van Europa, dat een Sturmgewehr weinig uit had gemaakt. Ik neem aan dat je met dat ding nl. geen vliegtuigen uit de lucht kan schieten of een tank kan uitschakelen.
http://www.t-kwadraat.nl/
It takes one tree to make a thousand matches, and it takes one match to burn a thousand trees.
It takes one tree to make a thousand matches, and it takes one match to burn a thousand trees.
- Harro
- Lid
- Martijn
- Lid
- Contacteer:
ik heb geen hekel aan alle buitenlanders, maar er wonen hier gewoon teveel foute in de buurt om ze allemaal nog te mogen...
maarja daar gaat dit topic niet over dus laten we het daar maar niet over hebben
Ik heb niet de hoop je door ons andere gedachten krijgt, dan de gedachten die je laat merken te hebben. Ik weet alleen dat mensen zoals jij veel op dit forum kunnen leren. Want misschien merk je al dat je in deze discussie al flink wordt geconfronteerd met je geringe kennis en je eigenlijk flink omver gepraat wordt.gheheh ja dat zou ook wel kunnen maar ik ben ervan overtuigd dat Duitsland zeker weten de capaciteiten en de mogelijk had om de oorlog te winnen, maar je hebt gelijk met de Russische zeide. In feite verloor Duitsland de oorlog bij de slag om Stalingrad, anders had de weg naar de olievelden in de (?) Oeral vrij gelegen en had Hitler genoeg brandstof voor zijn tanks
Voor extreem-rechtse ideeën is er op dit forum zeker al geen plaats en daarom heb ik even de link naar je site uit je profiel gewist. Dan weet ik zeker dat mensen niet via onze site dezelfde ideeën krijgen.

"Wie leest die onderschriften eigenlijk?"
- max
- Lid
- Contacteer:
Hitler was gewoon geen strateeg, en de helft van zijn top ook niet.
Hij was niet de eerste korporaal die de wereld wou veroveren en op zijn bek ging, alhoewel de eerste geen 12 miljoen mensen heeft uitgeroeid
Hij was niet de eerste korporaal die de wereld wou veroveren en op zijn bek ging, alhoewel de eerste geen 12 miljoen mensen heeft uitgeroeid
Aprés moi, le déluge
http://www.dambusters.be
http://www.dambusters.be