Wat vonden de nederlanders er eigenlijk van dat koningin Wilhelmina in de Tweede Wereldoorlog naar Engeland vluchte?
En wat vinden jullie:
-Goed, had ze zich dan door de Duitsers gevangen moeten laten nemen?
-Geen mening
-Fout, welke koningin laat haar volk nou in de steek en dat in zo'n zware tijd?
Jullie mogen je mening natuurlijk toelichten en ik ben erg benieuwd wat jullie ervan denken.
Bij aankomst in Nederland word ze ook hartelijk toegejuicht, ik begrijp dat ergens niet, maar ik zou zelf ook niet echt weten wat ik in haar plaats zou moeten doen.
Wilhelmina
-
- Lid
- Tex
- Lid
- Contacteer:
denk dat velen eerst dachten van wat krijgen we nu, koningin die haar volk in de steek laat. Maar achteraf zullen ze gedacht hebben dat het een goede zaak is geweest. In bezet Nederland had ze toch niet veel kunnen doen en vanuit Engeland wel. Ben zelf dan ook van mening dat het een goede zaak is geweest
Verdien door te dienen! Wijze woorden van een wijs man!
-
- Lid
Ja inderdaad, zo is ze in ieder geval wel in leven gebleven, en kon ze Nederland na de wo2 weer verder besturen , en helpen bij de opbouw.Tex schreef:denk dat velen eerst dachten van wat krijgen we nu, koningin die haar volk in de steek laat. Maar achteraf zullen ze gedacht hebben dat het een goede zaak is geweest. In bezet Nederland had ze toch niet veel kunnen doen en vanuit Engeland wel. Ben zelf dan ook van mening dat het een goede zaak is geweest
Groeten R.
Felix in columna sedet et cogitat: carpe diem.
Felix in columna sedet et cogitat: carpe diem.
- robin.h
- Lid
- Contacteer:
Ik vind het ook een goede zet geweest. Ik heb ooit eens mijn Opa geintervieuwd over de Tweede wereldoorlog,en ook met de vraag wat de bevolking van het vluchten van de koningen naar engeland vond:
''De vlucht werd door de Duitsers als ‘laf ‘beschreven maar uiteindelijk bleek het een goede zet te zijn geweest want vanuit Engeland werd toen het verzet in Nederland georganiseerd en kregen we stiekem via ondergedoken radio’s berichten door via Radio Oranje. In Belgie was de koning in Belgie gebleven maar gevangen gezet en dat heeft bij vele Belgen kwaad bloed gezet.''
Robin
''De vlucht werd door de Duitsers als ‘laf ‘beschreven maar uiteindelijk bleek het een goede zet te zijn geweest want vanuit Engeland werd toen het verzet in Nederland georganiseerd en kregen we stiekem via ondergedoken radio’s berichten door via Radio Oranje. In Belgie was de koning in Belgie gebleven maar gevangen gezet en dat heeft bij vele Belgen kwaad bloed gezet.''
Robin
Mijn nieuwe verzamelsite: " http://www.worldwar2collector.tk "
- thedutchdevilo
- Lid