Wilhelmina

De persoonlijke verhalen uit de oorlog & Historische Figuren
Plaats reactie
FELIX
Lid

Wilhelmina

Bericht door FELIX »

Wat vonden de nederlanders er eigenlijk van dat koningin Wilhelmina in de Tweede Wereldoorlog naar Engeland vluchte?
En wat vinden jullie:

-Goed, had ze zich dan door de Duitsers gevangen moeten laten nemen?

-Geen mening

-Fout, welke koningin laat haar volk nou in de steek en dat in zo'n zware tijd?

Jullie mogen je mening natuurlijk toelichten en ik ben erg benieuwd wat jullie ervan denken.

Bij aankomst in Nederland word ze ook hartelijk toegejuicht, ik begrijp dat ergens niet, maar ik zou zelf ook niet echt weten wat ik in haar plaats zou moeten doen.
Groeten R.

Felix in columna sedet et cogitat: carpe diem.
Tex
Lid
Contacteer:

Bericht door Tex »

denk dat velen eerst dachten van wat krijgen we nu, koningin die haar volk in de steek laat. Maar achteraf zullen ze gedacht hebben dat het een goede zaak is geweest. In bezet Nederland had ze toch niet veel kunnen doen en vanuit Engeland wel. Ben zelf dan ook van mening dat het een goede zaak is geweest
Verdien door te dienen! Wijze woorden van een wijs man!
FELIX
Lid

Bericht door FELIX »

Tex schreef:denk dat velen eerst dachten van wat krijgen we nu, koningin die haar volk in de steek laat. Maar achteraf zullen ze gedacht hebben dat het een goede zaak is geweest. In bezet Nederland had ze toch niet veel kunnen doen en vanuit Engeland wel. Ben zelf dan ook van mening dat het een goede zaak is geweest
Ja inderdaad, zo is ze in ieder geval wel in leven gebleven, en kon ze Nederland na de wo2 weer verder besturen , en helpen bij de opbouw.
Groeten R.

Felix in columna sedet et cogitat: carpe diem.
Tim Y.
Lid

Bericht door Tim Y. »

Is inderdaad wel goed ja, hier in Nederland was ze dan toch gevangen genomen denk ik.
- Voorheen: Lt. Tim_NL
A man is not dead, until he is forgotten.
robin.h
Lid
Contacteer:

Bericht door robin.h »

Ik vind het ook een goede zet geweest. Ik heb ooit eens mijn Opa geintervieuwd over de Tweede wereldoorlog,en ook met de vraag wat de bevolking van het vluchten van de koningen naar engeland vond:

''De vlucht werd door de Duitsers als ‘laf ‘beschreven maar uiteindelijk bleek het een goede zet te zijn geweest want vanuit Engeland werd toen het verzet in Nederland georganiseerd en kregen we stiekem via ondergedoken radio’s berichten door via Radio Oranje. In Belgie was de koning in Belgie gebleven maar gevangen gezet en dat heeft bij vele Belgen kwaad bloed gezet.''

Robin
Mijn nieuwe verzamelsite: " http://www.worldwar2collector.tk "
thedutchdevilo
Lid

Bericht door thedutchdevilo »

Ik denk dat de bevolking het indertijd een vlucht voor de vijand vond,die niet erg gepast was.
Maar ook ik denk dat ze later wel begrepen dat dit de beste oplossing was.
There can be only one...!
Plaats reactie