Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Wie van jullie hebben er allemaal contact met veteranen? En hoe ben je dan in contact gekomen? Vind ik altijd wel leuk om te weten.
Ik heb zelf geen contacten...helaas....
Michiel
Ps. veteranen van alle landen, dus ook duitsers enzo.
At the going down of the sun and in the morning,
We will remember them.
Ik heb contact met
-Een Fallschirmjager die gevochten heeft in Overloon.
-Een Duitse veteraan die in begin van oorlog MG34 schutter was en daarna over is gegaan als scherpschutter.
-Schotse veteraan die bij de 52nd RECCE zat
-Schotse veteraan van Royal fuseliers van 52nd Lowland Division
-sinds kort Enkele canadesen van VIII RECCE(14e CDN HUSSARS) van 2e CDN DIV.
De 2 duitsers heb ik ontmoet in Overloon bij de herdenkingen. De Schotse RECCE via internet een adres gekregen enzo in contact gekomen. De andere schotse veteraan via Mario van het forum (nogmaals BEDANKT!!).De Canadesen via 5 mei herdenking in Wageningen en via internet.
Ik heb ooit eens het gemeentearchief nagepluisd, en daar eenzelfde naam vrij veel tegengekomen in verslagen. Het bleek ook dat hij al die verslagen had binnengebracht, dus vervoglens heb ik het even nagevraagd bij de archivaris, die mij zijn adres en telefoonnummer gaf.
Wil het toeval dat hij als oud-weerstander zeer actief was in diverse veteranenverenigingen, dus via hem ben ik dan ook weer in contact gekomen met andere veteranen (op herdenkingen mensen aanspreken enz). Ik ben er ondertussen trouwens heel goed bevriend mee geraakt.
Guido schreef:Ik heb contact met
-Een Duitse veteraan die in begin van oorlog MG34 schutter was en daarna over is gegaan als scherpschutter.
De 2 duitsers heb ik ontmoet in Overloon bij de herdenkingen. De Schotse RECCE via internet een adres gekregen enzo in contact gekomen. De andere schotse veteraan via Mario van het forum (nogmaals BEDANKT!!).De Canadesen via 5 mei herdenking in Wageningen en via internet.
Aah gaaf, zo'n scherpschutter!! Die kom je niet vaak tegen
Ik heb wel contact met twee Duitsers: een Flakhelfer die bij de Division Herman Göring heeft gezeten in Scheveningen en Voorburg enz. Dan heb ik nog een beetje contact met een Nederlandse SS'er die in polen heeft gevochten.
Hebbe jullie nog dingen gekregen? Ik alleen een kaart uit 1940 ofzo (precieze jaar weet ik niet maar iedergeval tussen 1940-45), en een foto, dit beide van de Flakhelfer.
Laatst gewijzigd door FELIX op 07 mei 2005, 13:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik had contact met een veteraan.
Ik heb hem leren kennen door aan te bellen aan zijn huis voor onze flessen met water te vullen .
Toen hij terug kwam zag hij iemand van ons in zo'n camoeflage jasje staan en begon hij over zijn tijd van in de oorlog maar helaas had ik niet genoeg tijd want wij moesten voort gaan.
Hij zij dat ik maar eens moest langskomen.
Hij is overleden aan een hard infarct in september 2004 tijdens de herdenking van de bevrijding van mechelen waar hij ook bij was ( wat ik niet wist ).
ik zal eens zien of ik het kranten artikeltje nog heb liggen.
Guido schreef:Ik heb contact met
Wow dat is het betere werk
Heb je van hun ook spullen gekregen?
Heb je misschien nog een Intervieuw met die FJ veteraan wat je hebt opgeschreven/uitgetypt? Ik kom zelf namelijk ook uit Noord-Limburg, bij Overloon in de buurt dus dat is wel interessant.
nou ja heb veel met hem gesproken toen, maar ben momenteel bezig met een brief naar hem te schrijven. Zelf woon ik in Boxmeer dus dat is ook dicht bij Overloon. Ik zal het dan wel aan je door geven.
wat ik gekregen heb is van de schotse 52nd RECCE veteraan een boek dat hij had geschreven (zijn naam is Charles Whiting, wel een bekende schrijver)
helaas is mijn duits echt bar slecht en de mgelijk omdan een fatsoenlijke broef te schrijven neemt veel tijd in beslag. jammer genoeg.
Deze veteranen hebben allemaal rond Boxmeer gezeten behalve de MG/scherpschutter dat is een oostfrontganger.
Ik heb goede contacten met een Britse Airborne veteraan. Die heb ik leren kennen toen ik een kranten bericht las dat ze gastgezinnen zochten voor de 60 jarige herdenking van Market Garden. Deze man heb ik in sept 2004 een week lang thusi gehad. In juni ga ik een week naar hem toe in Engeland.
Ook heb ik via de re-enactment groep waar ik bij zit contacten met veteranen van de Queen's Own Rifles.
Guido schreef:nou ja heb veel met hem gesproken toen, maar ben momenteel bezig met een brief naar hem te schrijven. Zelf woon ik in Boxmeer dus dat is ook dicht bij Overloon. Ik zal het dan wel aan je door geven.
wat ik gekregen heb is van de schotse 52nd RECCE veteraan een boek dat hij had geschreven (zijn naam is Charles Whiting, wel een bekende schrijver)
helaas is mijn duits echt bar slecht en de mgelijk omdan een fatsoenlijke broef te schrijven neemt veel tijd in beslag. jammer genoeg.
Deze veteranen hebben allemaal rond Boxmeer gezeten behalve de MG/scherpschutter dat is een oostfrontganger.
Diverse officieren, onderofficieren en manschappen van de Leibstandarte, en een officier van Das Reich.
De geschiedenis is het heden gezien door de toekomst - Godfried Bomans
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
de loos schreef:Ik had contact met een veteraan.
Ik heb hem leren kennen door aan te bellen aan zijn huis voor onze flessen met water te vullen .
Toen hij terug kwam zag hij iemand van ons in zo'n camoeflage jasje staan en begon hij over zijn tijd van in de oorlog maar helaas had ik niet genoeg tijd want wij moesten voort gaan.
Hij zij dat ik maar eens moest langskomen.
Hij is overleden aan een hard infarct in september 2004 tijdens de herdenking van de bevrijding van mechelen waar hij ook bij was ( wat ik niet wist ).
ik zal eens zien of ik het kranten artikeltje nog heb liggen.
Aja ik heb de ambulance nog zien staan toen...
Helaas echt triest dat te bedenken dat hij nog veel had kunnen vertellen over zijn tijd enzo .
Morgen heb ik waarschijnlijk voor het eerst contact met een overlevende uit een strafkamp, geen veteraan...
Verder ben ik nog op zoek naar andere en het begingt toch te vlotten moet ik zeggen
mvg
Simon
You can bomb the world in to pieces, but you can't bomb it into peace
De geschiedenis is het heden gezien door de toekomst - Godfried Bomans
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold