Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Harro schreef:Klopt, in 1943. Maar hij is al lang dood inmiddels. Een Engelse onderzoeker wil een boek over hem uitbrengen maar hoe ver hij daarmee is, is onduidelijk. Hij diende trouwens ook nog een maandje in de voorloper van de AA LAH, de 15. (Krad.-)/LAH
Moest het boek uitkomen, dan ben ik wel ge-interesseerd.
Ja, de Veteranen dunnen uit.
Bring in the Hellcats! (M18 TDs) World War II - European Theater of Operations http://www.ww2-eto.com
Er zijn er nog wel wat die praten. In juni bezocht ik het Treffen van de veteranen van de AA LAH en er zijn er nog die met mij corresponderen. Maar met de kanttekening dat ze meestal geen zin meer hebben in het verleden en enkel helpen omdat ik zo intensief met hun eenheid bezig ben.
De geschiedenis is het heden gezien door de toekomst - Godfried Bomans
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
Dat zei Von der Heydte ook in een brief.
Wel is het opvallend dat van alle Veteranen de Amerikaanse meer opener over hun ervaringen spreken (uitzonderingen zijn er altijd). De Engelsen zijn doorgaans gereserveerder. De Duitsers hebben zo meer de neiging van "waarom het verleden oprakelen". Maar ik herhaal; er zijn steeds uitzonderingen.
Btw, heb jij ooit ene Rühl van de Das Reich gekend?
Bring in the Hellcats! (M18 TDs) World War II - European Theater of Operations http://www.ww2-eto.com
Nee, ik heb geen interesse in Das Reich qua veteranen.
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
Ik heb ooit gecorrespondeerd met George Koskimaki, veteraan van het 101 Airborn div. en auteur van Hell's Hyway
Adoptant van:
T/5 Raymond Leon Miller 327th Glider Infantry Regiment 101st Airborn Division
Sgt Kurt Franzman 28th Inf. Reg 8th Infantry Division
John S. Williams 120th Inf. Reg 30th Infantry Division
Harrold Rogers 119th Inf. Reg 30th Infantry Division
Maar twee maanden wachten op een reactie is niet vreemd hoor. Druk, ziek, misschien wel op vakantie geweest.
uhhm, jongens, ik wil ff mededelen dat ik stik jaloers op jullie ben want ik heb laatst meegedaan aan het defile in eindhoven en ik ben met geeneen veteraan in aanraking gekomen:(. Wel klapte en juichte de tribune van de veteranen en vrouwen ongelooflijk toen wij langskwamen, maar dat komt omdat die het geweldig vinden als jongere mensen zich ermee bezig houden en daar aan meedoen.
Jens